• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Sen är bilen hans helt och hållet! Chattade med honom förut och föreslog att om vi fick en son ska han heta Francesco (som min väska). Han tyckte då Romeo (som hans bil). Båda namnen passar bra till vårt italienska efternamn...men det lär nog inte bli något av dem.

• A.M.

Vi har en blandning av delad och skild ekonomi. Jag vill absolut ha det så - så vi kan köpa så mycket eller lite vi vill till oss själva och andra utan att behöva vara överens om allt hela tiden, och utan att någon ska känna sig orättvist behandlad eller så.

• A.M.

Men vänta nu, Lapinette: Har ni ett italienskt efternamn? Är inte maken fransos?

• Lapinette

Vi har olika konton men ekonomin är ändå gemensam. Jag är ett kontrollfreak så jag lägger budget för hela året så där finns alla utgifter. Betydligt enklare när man är ensam men någon gång i månaden så kollar jag upp att vi ligger rätt till. Ja, ja...låter tråkigt men funkar för mig (som ursäkt kan jag säga att jag jobbat på bank i 5 år).

• _koko_

A.M. - så har vi också, väldigt skönt. :)

Lappis - hihihi, sjysst att kunna säga till sitt barn att h*n är döpt efter en handväska. :D

• A.M.

Hos oss är det han som är kontrollfreaket. JAg har kuvertskräck och vägrar att öppna posten (om det inte ser ut som en rolig inbjudan) förrän den sista i månaden. Superbarnsligt - och jag är ändå 37. Måste skärpa mig.

• Lapinette

Visst är maken fransos men både på hans mammas och pappas sida härstammar man från Italien. Många italienare som åkte över gränsen för att få jobb efter kriget. Så man kan nog säga att han är halvt italienare, en skvätt fransman och så har jag för mig att det finns lite tyskt också. Själv är jag svensk-japanska så den dagen (OM!) vi får barn blir det en riktig "bastard" som man säger på franska (blandras).

• A.M.

Och nu, mina kära vänner måste jag avlägsna mig. Ska gå och diska - i badkaret. Köksrenoveringen som inleddes 19 april är ännu inte klar. En kombination av snurrig köksleverantör och överbelastade hantverkare. Och lite otur kanske.

Man ha det bra - så ses vi i tråden!

• A.M.

Såg just ditt stamtavle-inlägg Lapinette - vilka vackra barn det kommer bli av er!!!

• Lapinette

Bara att välja handväska eller bil?! Tycker ju då att Francesco är mycket finare än Romeo.

Svar på tråden När märker man av det?