• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Åhhhh...ska efterlysa Sweet och Page mer ofta tror jag. Hörde ni verkligen mitt rop!??!! Ni piggar verkligen upp tråden och jag kände mig så ensamt ogravid här igår.

September - vad har du gjort i utredningen så här långt. Sorry om jag inte riktigt hänger med. Du hade kollat hur stor äggblåsan var? Har du gjort kontraströntgen?

Page - jag överdrev!!! Handväskan kostar inte en kvartsmiljon men för mig så kändes det så. Den kostade någon tusenlapp mer än kokos. Så sorry Page, du vill nog inte bli adopterad till vår familj.

Sweet - så välkommen till knäppis och deppisklubben. Trist att det känns så tungt efter din mammas besök. Ni borde kanske ta ett snack med henne nästa gång ni ses. Berätta hur du känner, vem vet hon kanske då förstår hur hon beteer sig mot dig.

• Liten med Mindre

Är Knäppis & Deppis en motpol mot Friskis & Svettis? :?

Det lät lite skoj, benämningen, så jag var tvungen att kommentera.

Hoppas att Tingas försommar når även Stockholm och piggar upp oss alla lite här. Kanske skicka en dos över Atlanten också - försommar förekommer ju inte riktigt på andra ställen tycker jag - där blir det kanonvarmt direkt. Svensk vår är härlig - även om den är rätt kylslagen och seg ibland!

• Lapinette

Liten - ja inte tänker vi "plocka äpplen" på våra möten. Tror snarare det blir att gå under filten och dricka sprit.

• Page

Drömmer mig bort till det Lundska vädret, där jag dricker en stor kopp earl gray på något fik och lyssnar på skorrande "r". Här är vädret, trååååkigt!

Liten, Knäppis & Deppis? Hysteriskt kul och ganska passande tidvis!

Lapinette, pust, skönt att du överdrev om priset på väskan. Det hade varit smått galet!

Sweet, tråkigt med din mamma men jag förstår att du inte orkar med en stor konfrontation just nu. Man får helt enkelt blunda med örat när det gäller ens föräldrar. Jag tror att föräldrar passar på att vara lite extra ärliga/elaka mot barn eftersom de tycker att det är av omtanke. Kan tänka mig dessutom att man är lite överkänslig mot deras kommentarer.

AM, coolt armband, synd att det inte blev ditt!

• Liten med Mindre

Önskar jag kom på något jag ville tröstäta/dricka när jag nu varit deppig.

Vad finns det för alternativ under filten? (Vet att jag egentligen inte "får" deppa - men helt lätt är det inte att vara glad ännu.)

Fast jag är glad att såna där riktigt kompakta, sura "tyska" fullkornsbröd med cheddarost smakat mums. Det skulle jag nog kunna äta fler av just nu. Moffa ordentligt! Så helt hopplöst är det ju inte. :D

• Lapinette

Page - nu minns jag! Ska tänka på ditt besök när jag sitter på en alptopp och sippar skumpa.

• Lapinette

Liten - alkoholfria alternativ under deppmanteln? Kanske då varm choklad utan rom i eller en en fruktdrink utan sprit. Alkoholfritt vin går fetbort.

• Snart så....

Härligt att se Sweetan och Page i trågen igen, saknar ert kvällsprat :D

Oj är jag den enda som inte har mammaproblem?
    Jag och min mamma kommer väldigt bra överens och har alltid gjort det. Vi kan prata om allt och har kul ihop.

Liten, hahahha säljare ogillar att ringa till mig, jag jobbar ju själv som säljare och vet alla knep mm så har fått telefonförsäljare att stamma och lägga på luren. Utan att vara otrevlig alltså moooohahhahahaha. Lite kul måste man väl få ha när de stör en på kvällarna :D :D :D

Mitt besök på sös imorse gav ingenting, mina njurar ser bra ut enligt en läkaren. Hann inte ställa ens en fråga innan han sprang ut, hela besöket var över på 2 min. Det enda han kläckte ur sig var att njurarna kan bråka/svullna upp när man är gravid. Så nu är jag tillbaka på noll känns det som

Är helledig idag så nu ska jag iväg och kolla på kläder.

Tittar in igen på em.
    Kram

• Liten med Mindre

Snartis - vilken skurkt till läkare! Typiskt vården idag. Bara rusa vidare så där.

Hur mår du? Bättre?

Det irriterande med den här säljaren (rör grejor på jobbet), är att han försöker vara så inställsam och "kolla läget" hela tiden, han försöker förklara hur han tror jag känner/uppfattar saker. Mysko människa! Jag får nog gå en kurs hos dig i positiv avspisning. :D

• Page

Skönt att njurarna såg bra ut Snart så, men snacka om värdelös läkare! Jaha, vad händer nu liksom? Ska du äta mindre salt? Vätskedrivande?

Jag tycker att det är roligt när försäljare ringer, speciellt efter några kurser i psykologi och bättre kunskap om "övertalningsprinciper". Det är roligt att bocka av dem under ett telefonsamtal. Men jag har inte kommit på något vänligt och snabbt sätt att bli av med dem. Några tips Snart så?

Svar på tråden När märker man av det?