• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

muggles - jag vet hon skrev på den andra tråden igår.

AM och Liten - såg också en lapinette i Humlegården härom morgonen och vanligen så spejar jag friskt varje gång jag korsar Vasaparken.

• mugglesfan

Har förresten BS inte hörts av idag alls? Trodde hon skulle titta in efter en husvisning imorse men den måste väl vara över nu? Vad hade förresten hennes man för förklaring på att han inte svarade i telefon?

Hej Tinga - en tekniker till alltså! Kul! Här är en till...

• Lapinette

Liten - jag har alltid lidigt enormt av träningsvärk. Spelar ingen roll att jag tränat regelbundet sen 5 års ålder. Gör jag något "ovanligt" så gör det så ont dagarna efteråt att jag mår riktigt dåligt. Mina muskler är bara så. Gällande pump så är det ok om jag går varje vecka som jag gjorde förut. Har slarvat sen maken flyttade hit då jag liksom är lite slöare och inte får in det där 4:e träningspasset.

• Lapinette

Muggles - BS var inne och skrev precis innan lunch. Maken var med och tittade på huset och idag har hon/de varit på en visning till.

• Lapinette

Märks det att jag ska sätta mig och göra en fruktansvärt tråkig arbetsuppgift...

• Liten med Mindre

Muggles - jag tror du kan spara kolhydratgelé och annan mysko sport-mat till timmarna under förlossningen, när du kanske inte får i dig så mycket vanlig mat. Ungefär som idrottarna som hinkar energidryck, energigelé och energikakor under långloppen. Blåbärssoppa med extra druvsocker kanske är en annan sak (som jag käkar när jag är magsjuk.:D)

Tiden innan kan du nog ladda som vanligt, eller lite mer gott som pasta och sånt med bra energi. :) Om det nu går ner i magsäcken när bebben är stor.

• A.M.

Muggles:
    Är det en idrotts-förlossning din man vill ha så glöm föralldel inte blåbärssoppan ... LAdda med några tetror i bb-väskan

• Liten med Mindre

Lapinette - går det mer än två veckor mellan 2 pumppass så gör det ont dagarna efter. Det gäller nog de flesta.

• A.M.

Hoppsa Liten vi skrev om blåbärssoppa båda två. Det måste vara ett tecken på att det är det man ska ha!

• mugglesfan

okidoki

Nja, idrottsförlossning vet jag inte. Tror mer att våra planer är ett sätt att försöka förbereda sig mentalt... Ni får ta dem med en nypa salt

Men BM sa faktiskt att man ska ladda med kolhydrater som inför en större idrottsprestation. Jaja, får väl se vad som går ner när den dagen kommer.

Oj, kanske missade BS inlägg - ibland missar man när man byter sida.

Men ang Cicci verkar det lite mer oroande...?

Nu borde jag verkligen ta tag i kursmaterialet som ska förberedas. Får sätta på lite skön musik och sätta tänderna i det. Jiihaaa...

Svar på tråden När märker man av det?