• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

oj,
    sorry Page!!!

Jag missade dig. Trist! :( :(

Nej, det är mamsens besök som gjorde mig låg. Hon är så jävla knepig min mamma att jag verkligen inte vet vad jag ska tro!!!!! :o

Ibland kan jag skratta åt det. Men nu blev det bara FÖR mycket. Så nu känns det mest som om man bara vill gråta.... :( :( :(

Alltså på "ytan" så var nog besöket helt ok och jag tror att hon tycker det var lyckat och roligt. Vilket jag tycker känns bra för jag ville ju att hon skulle få det bra och tycka det var kul att hälsa på.
    Men hon har verkligen sagt vissa saker och betett sig på ett sätt som gjorde att jag bara "fick nog". Jag har ju under många år haft en väldigt "speciell" (krånglig alltså) relation till min mamma, och jag har länge vetat att vi inte riktigt förstår varandra. Men denna gång blev det så oerhört tydligt att jag liksom fick en liten "chock" tror jag.

Detta låter otroligt hemskt, men jag insåg plötsligt att jag inte vet om jag tycker om henne. Usch!!!!!!! Sådant FÅR man bara inte känna!!! Inte om sin egen mamma!! :o
    Men jag kände det precis så. Och det har fått mig helt ur balans.

Jag VET att hon bara vill väl och att hon älskar mig och allt det där. Men det blir så FEL. Och jag känner att jag inte vet om jag orkar med det. Men kasnke är det mig det är fel på jag vet inte.

Det är iallafalla så att jag verkligen är glad över att jag inte berättat om våra försök att få barn. Hade en tanke på att kanske dela med mig av det till henne innan hon kom hit, men nu under hennes vistelse här har jag verkligen insett att det var rätt beslut att inte säga något.
    En av de saker hon lyckades häva ur sig var bl a att "hon tyckte att vi som inte hade några barn verkligen borde fundera om vi verkligen ville att de sociala myndigheterna skulle bli de som skulle ta hand om oss när vi blir gamla". Och i nästa andetag: att hon "verkligen inte kan förstå varför vi inte har barn än" men säger sedan att det är nog lika bra eftersom vi har så osäkra jobb och dessutom så lever vi ju inte som "riktiga vuxna".
    Alltså hur kan man säga så?!?!?!?!?!?!?????

Jag blir såklart ledsen men min man blir arg. Men ingen av oss orkar säga något eftersom vi ändå så gärna vill att det besöket ska bli bra. När man bara ses ca 1 ggr per år så vill man ju inte ställa till med en scen.
    Men det känns såklart fruktansvät sorgligt. :(

Ibland undrar jag ifall det är något "patologiskt", dvs att hon kanske har några skumma förändringar i hjärnan som gjort henne såhär??? Men hon är inte så supergammal så jag tycker inte det borde vara det. Å andra sidan så känns det ibland som om det bara "måste" vara något sjukligt för vissa saker som hon kan kasta ur sig till mig är inget som en "normal" människa säger.

Förstår verkligen Vänner helt.

Jaja, detta är grunden till varför jag är låg just nu.

Det som känns bra är ändå att jag har min man, och han är helt underbar. Känns bara SÅÅÅ skönt att han finns och att han stöttar mig till 20000%!

• sweetstreet

Det enda jag önskar nu är att vi skulle kunna bilda en egen familj snart..... :?

• sweetstreet

Hehe! En annan sak som jag faktiskt är glad för just nu är att jag INTE delar gener med min knäppa morsa!!!!!!!!!!!!
    ;)

DET känns faktsikt lite tröstande. Ingen jätterisk att jag får ett barn som hon iallafall!!!!! (Om man nu någonsin blir gravid).
    Och det känns riktigt upplyftande!!!! :D

Fy vad elak jag är nu, men just nu skiter jag i det.
    Jag känner verkligen att det känns bra att inte dela någon genpol med henne.

Särskilt efter att jag läst en bok av en forskare "S Pinker som handlar mycket om miljöns vs genernas påverkan på vårt beteende. Och till största delen är det generna som gör oss till de personligheter vi är.

Har ju iofs ingen aning om vilka gener jag bär på. De kasnke är helt konstiga de med, men det är åtminstone ngt jag inte känner till! HA!

• sweetstreet

Oj!!!!! :o

På tal om att dra ner tråden!!!!!
    Shit, mina inlägg känns som värsta deppinläggen. Dessutom med inslag av egoistisk elakhet också!!!!!! :o :o :o

Ska nog ta och lägga ner ett tag.

Kanske tar jag också paus ett tag?!?

Men det värsta med det är att jag ju saknar er tjejer, när jag inte är här.

• nu är jag fruL

hejsan tjejr och god morgon

jag kom inte hem tidigt igår som jag lovat mig själv och jag fick inte heller kladdkaka eller några andra goda kakor

ska börja bojkotta ICA närmast oss, helt jäääävla värdeslöst vad det gälerl glutenfritt. det måste vara ny ägare, förr var de skitbra. Dessutom har nån idiot kommit på att sprida ut allt glutenfritt i affären och inte ha det samlat. SMART????!!!!
    att leta efetr ett enda paket flutenfri pasta blan 40 vanliga sorter är verkligen inte lätt.

Nåja, jag låg i soffan hela kvällen iallafall och varken hjälpte maken i köket eller jobbade med "jobbet" STORT steg för att vara jag.

Fast jag är mer eller mindre portad i köket.... maken vill att jag tar det lugnt.

AM. Ha ha ha
    diskar ni också i badkaret
    vi med
    visst är det kul!
    men jag gissar att det är standard när man renoverar kök.
    Hoppas ni får klart det snart. vet hur jobbigt det är.

lappis: en handvästa för 250000 är det sant????? shiiiiiiit det skulle jag ALDRIG ha lagt.
    Nåja.
    Kul att din paus blev kort.

Page: kul att även din paus är över. Kram på dig.!

brudsommar: ha ha ha
    ser att vi valt ut samma namn, fast boris är ju en kille så vi kommer ju inte behöva namnen...
    Men vi valde också Iris och Linnea för det är släktnamn som faktiskt båda finns på båda sidor.

sweet: kul att se dig tillbaka och.... oj gumman vilken stor kram jag skulle vilja ge dig.
    Tänk att just mammor kan orsaka så mycket ångest, trubbel och missförstånd.
    Hmmm komemr man själv bli ett sånt stort problem för sina barn... inte VI va????

Jag håller emd om att de saker hon sa var extremt klantiga och otaktiska. hur kan man bara slänga ur sig så där. Visst förstår att hon innerst inne menar väl, det gör mammor.... men hallå....

Förstår att du känenr dig låg och nere. Jag evt att när jag bodde utomlands och hade haft besök så var jag alltid deppig efteråt när gästerna åkte hem. det blir så tydligt att man blir "lämnad" eller vad man ska säga. Så bara det gör en ju deppig. Men när det även vart lite struligt udner besöket. ja då blir det mycket tankar och känslor efteråt. Förstår dig gumman. Och blir bara sååååå otroligt glad över att du verkar ha en toppenmake som kan stötta dig och får dig att nmå bra.

Jag tycker inte helelr att du ska be om ursäkt för att du säger vissa saker. jag tror man mår bra av att få vara lite sur, arg och faktiskt elak ibland. och vad du säeger om din mamma här drabbar ju faktiskt inte henne till skillnad mot de korkade saker som hon hävt ur sig till dig.
    Så var arg du, jag tror attd et är bra att få ut det hela ibland,. jag älskar min mamma oerhört mycket men det finns INGEN som kan reta upp mig så som hon, genom egentligen ingenting.
    Tänk att det är just en mamma man ska bli....

mega kramar till dig sweetan.
    Hoppas att det vänder snart.

Näe nu måste jag gå på dahens första möte
    pusss

• A.M.

Hej Sweet! Kul att du är tillbaka. Jobbigt med mamma - de har en förmåga att krypa innanför skinnet på en de där morsorna. Föstår att du blir helt galen på henne. Gillar också ditt sätt att vända det till ngt positivt någonstans (att du inte delar gener med henne). Sån är jag också! Kram till dig!

Och hej Page! Kram till dig också och om du vill titta på det oerhört spännande armbandet som tyvärr inte blev mitt så får du klippa och klistra länken:
    www.bukowskis.se/cgi-bin/katget.cgi

alternativt gå in från min blogg:
    minstoralillavarld.blogspot.com/
    där jag har en fungerande länk i mitt senaste inlägg.
    Nu måste jag lägga detta armbandslösa trauma bakom mig och gå vidare

Idag ska jag gå till doktorn (ortoped) eftersom jag har haft så ont i ryggen (bara på nätterna) att jag inte kan sova längre än till kl 4 ... i 10 månader nu. Snacka om att jag är så trött att jag håller på att bli galen. Hoppas farbror doktorn kan göra ngt.

• A.M.

FruL: Hur länge har ni hållit på med köket?
    För oss har det gått så lång tid att mitt hem inte känns som mitt längre ... Det springer bara runt en massa människor (läs hantverkare - och förresten inte tillräckligt många) och dörren står alltid öppen och det dammar och jag tror nästan inte att vi någonsin kommer ha ett kök. Enligt sambon är det bara dagar kvar ... men jag tvivlar.

• Liten med Mindre

Oj, plötsligt lät inte köksrenoveringarna så där underbara längre. Men - tänk vad härligt när det äntligen blir klart och ni slipper badkarsmisären!

Jag kanske ska vara tacksam för att jag flyttade in till makens färdigrenoverade kök - även om det betyder att jag inte fick bestämma nåt. Det hoppas jag ta igen i nästa bostad. Någongång hittar vi väl nåt nytt.

Kan ju för övrigt tala om att Mindre och jag inte uppskattade en middag bestående av kladdkaka, rabarberkaka, bullar och glass igår. Så du kanske ska vara glad att du inte hittade nåt FruL. :?

Gissar att våra fotoföreningsmedlemmar (som hade svårt att gå hem) tyckte jag var lite mysko som plockade fram en tallrik biffwok vid 21.30. Var tvungen att få någon riktig mat!

Sweet - jobbigt det där med din mamma, och att besöket inte blev 100%. Vet att jag brukade bli ledsen också, när föräldrarna åkte hem efter ett besök i vilken del av världen det nu var - även om vi hade retat oss på varandra under tiden. Men då handlade det ändå inte om såna där sårande grodor. Har mamsen alltid varit sådär? Eller har hon börjat häva ur sig mer konstiga saker senaste åren?

September - kan tyvärr inte råda mellan glas och kakel. Jag tycker båda är snyggt. Men en jätteyta är kanske svår att täcka bra med glas?

• Liten med Mindre

Suck! En envis och enfaldig säljare jagar mig. Och jag är för snäll för att säga att jag förmodligen inte är intresserad (har inte orkat bry mig att kolla på tidningen). Fast nästa gång ska jag göra det - avspisa! Minsann!

• Tinga

Det märks direkt när Sweet och Page är tillbaka i tråden, för då blir det ett par sidor att läsa på morgonen! Kul!

Sweet - jättetråkigt att läsa att du har problem med din mamma, men jag förstår att du blir besviken på henne när hon häver ur sig sådana kommentarer. Ibland undrar jag om folk tar sig friheten att säga vad som helst bara för att man är släkt, eller skulle hon säga så till "vem som helst"? Jag tycker inte att du ska känna någon skuld över att du inte tycker om henne; jag menar man kan inte älska alla, och sin mamma väljer man ju inte själv som man gör med sina vänner. Bara för att man blivit uppfostrad av en människa betyder ju inte det att man blir likadan! (Kanske är tur i vissa fall.)

Liten - jag förstår att du till slut plockade fram lite riktig mat! Själv hade jag blivit riktigt grinig om jag inte hade fått middag förrän så sent, även i mitt ogravida tillstånd!

Idag visar sig Lund från sin allra bästa sida, med ett härligt försommarväder! Solen skiner, det blåser svaga vindar och redan nu på morgonen var det en behaglig temperatur. Synd att man inte är ledig från jobbet, bara!

Svar på tråden När märker man av det?