• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Brudsommar:
    Iris - jättejättefint!!! Linnea också fint.

Om det ändå blir en kille: Isidor kanske (Så likt Iris jag kunde) och OM tvillingar: Iris och Boris!

• viktualia

Tinga - jag är skeptisk till att man både kan köpa hus och renovera det för två hundra papp och samtidigt ha råd med utlandsresa a ala långresa... riktigt så bra ekonomi har nog inte vi...

• Tinga

Aj då, viktualia! Fast isåfall hade jag satsat på långresan, för Sydafrika är verkligen helt underbart. Särskilt safarin, som jag blev helt såld på.

• Tinga

Fast det där med resor och hus samtidigt är delvis en prioriteringsfråga också; vi lade ner en del pengar på huset också, men å andra sidan bodde vi inte i stan så vi gick inte ut och åt särskilt ofta, och inte festade heller, och det sparar man ganska mycket pengar på.

• viktualia

Tinga - hi hi... det hade nog jag också gjort... rest istället alltså. Just nu har vi ju verkligen inte något skriande behov av större ytor, utan har det rätt bra i vår lilla tvåa.

Å andra sidan är det kanske bättre att köpa hus innan vi dragit på oss försörjningsansvar.

Till saken hör också att om vi köper hus vill maken byta bil - vilket ju gör ekonomin sämre. (själv vill jag inte bli delägare i nån bil.... även om jag planerar att ta körkort nån gång i år )

• Tinga

Usch ja; bilar är bara ett hål att stoppa pengar i! Fast samtidigt är det rätt praktiskt när man ska till ställen som inte ligger längs med allfarvägarna. Så länge man inte har någon bil löser det sig alltid ändå, men när man väl vant sig vid den där bilen känns det som att man omöjligt skulle kunna klara sig utan.

Som en liten kuriositet kan jag nämna att maken och jag köpte bil tillsammans innan vi flyttat ihop! Kanske inte det mest normala, men det funkade för oss!

• viktualia

jag förespråkar kollektivtrafik i första hand och hyrbilar i andra hand... men har för länge sedan slutat förhandla med maken... istället är bilköp hans projekt! för jag har inga miljader undanstoppade nånstans till sådana utsvävningar/kapitalförstöring.... fniss

• Lapinette

Sorry, har ägnat kvällen åt Men ín trees och Greys. Sa jag det att jag köpte de två första säsongerna på dvd (3 boxar) i Paris. Har inte blivit hängiven serien förräns nu i vinter. Tidigare kunde jag inte följa någon serie då jag bodda merparten av månaden i Cannes.

Ja, ja helt OT som vanligt. Gällande bil så har vi kört makens Alfa från Cannes. Bor man mitt i stan samt även jobbar inom tullarna så blir den mest stående. Snacka om onödig kostnad. Men ack så härligt att ha den när det är helg.

Och gällande Sydafrika så är ni välkomna till tråden som jag och Piggelin skriver på. Förresten, länge sen Piggelin var inne här. Muggles, är hon ok?

Några andra jag efterlyser är Sweet och Page. Har Sweet fortfarande mamma på besök? Page skulle väl börja en utredning. Kommer inte ihåg datum.

Så bra det går för mig och min avhållsamhet från tråden. Vi får se jag kanske gör ett break lite senare.

• start september

Glöm inte mig!

Jag är också här och definitivt inte gravid. Jag håller mig borta ibland när det känns jobbigt men oftast gör tråden mig glad, vilket inte är det sämsta här i världen.

Vickan - röstar på långresa först! Jag har tidigare inte varit så sugen på Sydafrika, men blev helt såld efter Lapinettes resetråd! Kombinera med Namibia och kanske Seychellerna eller Zanzibar om ni ska vara borta ett tag? Superhäftigt tror jag.

Liten tror jag det var som undrade om vår renovering i morse: Vi har valt alla material till köket och utom kakel. Velar lite om vi ska ha glas (klart som målas på baksidan) istället, men vi har en hel vägg bakom fläkten som ska täckas så det kanske blir kakel eller mosaik istället. Sen ska vi köpa nya möbler till matrummet också och där har vi inte rikigt bestämt oss än. Jättekul, och lite terapi för mig så jobbat för mycket och haft en massa att tänka på.

Jag var på VUL imorse och fick se en stor äggblåsa. De går vidare med en massa tester så får vi se sen vad svaret blir. Förhoppningvis hinner vi med alla undersökningar innan sommaren.

FruLlan, ta det lugnt. Du låter som jag när det gäller jobbet. Man måste släppa - i förlängningen är det viktigare att man mår bra än vad man hinner med extra.

• start september

Tinga - Lund är verkligen speciellt, men bland det mer speciella jag inte saknar finns just det horisontella regnet...

Svar på tråden När märker man av det?