• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

A.M. - att ha otur med hantverkare är mer en regel än ett undantag. Ha så skoj i badkaret! Själv ska jag snart hem och se vad de har lyckats åstakomma i vårt vardagsrum idag. Hoppas så innerligt att de har fått upp det nya taket.

Ja, får vi ett blont barn så lär nog hela släkten undra!

• _koko_

Romeo - heter inte nåt av beckham-barnen det? Anledning nog för mig att välja bort det... ;)

Hejdå A.M.!

• Lapinette

Så kanske det är?! Blir barnet till när vi är på bröllop i Österrike kanske man ska döpa det till byn vi är i Bezau...hi,hi!!! Är det inte någon av kändisarna som har gjort så? Döpt efter staden där barnet blev gjort.

• Lapinette

Hmmm orginellt skulle det ju bli Bezau Z.

• viktualia

Vickan här!

Det blev inget hus. det var förstort och de delar som redan var renoverade var dåligt gjorda....

... dealen är att om vi inte köper hus så åker vi på långresa i höst... hi hi... ett steg närmare långresa!

• Victory

Tråkigt att det inte blev husköp för er, Vickan. Men då kom det ju något gott ut av att ni tittade på det i alla fall - långresa!

• BrudSommar2006

Vickan, synd att huset inte passade er, det som verkade så lovande! Nåväl, det dyker väl upp fler... Vår visning var lite mer lovande, det behövdes göras en hel del invändigt, bl a nytt kök och badrum, men det var väl skött i övrigt. Det har definivt potential så vi ska fundera på saken.

AM, nej, nej, så smart att jag kom på vilket armband det var helt själv är jag inte! Du hade länken på din blogg!

Lapinette, det var en snygg väska, kan tänka mig att den passar till mycket också i den färg du beskrivit. Tur att du inte lämnat tråden trots allt!

• A.M.

BrudSommar2006:
    Tänk det hade jag ju redan glömt! JAg ammar - så jag är lite snurrig ... Det var ändå listigt av dig - och du som är gravid och allt . Kul att du läser min blogg ibland!

• A.M.

BrudSommar2006: Visst är det så att ni vet att ni ska få en flicka?

• BrudSommar2006

Här är det förresten också maken som betalar det mesta eftersom han tjänar mer än dubbelt så mycket som jag, fast vi har inte gemensam ekonomi så till vida att vi har inte gemensamt bankkonto. Jag skulle inte vilja att han kan se vad jag gör av med mina pengar på och jag kan tänka mig att han känner likadant.

Jag hoppas fortfarande på ett majbarn Lapinette, inte för att det var någon särskild önskan på något sätt men det vore skönt att få slippa vänta längre nu! Men, men, det börjar ju luta mer och mer åt ett junibarn som maken i den här takten!

I morgon ska jag på en visning till kvart över nio på morgonen om inget händer i natt, maken har möte på förmiddagen men pappa ska följa med och så får väl maken gå på visning senare i veckan om det är intressant. Tittar in här efter visningen i så fall.

AM, trist att det inte blev något armband men som du säger så får det väl bli en svindyr brudklänning nu då, det förtjänar du!

FruLlan, hoppas att du lyckats ta dig hem från jobbet nu, även om det blev senare än du tänkt dig. Det är nog inte bra att stressa upp sig som du gör, inte för att jag har någon lösning! Jag är tack och lov fortfarande inte sugen på sprit i alla fall och röka har jag aldrig gjort så inte är jag sugen på cigaretter heller. Tror att det är halsbrännan som gör att jag inte är speciellt sugen på någonting just nu. Hoppas att det första glaset vin jag får dricka så småningom fortfarande är gott i alla fall så att jag inte tappat smaken...

Svar på tråden När märker man av det?