• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Egentligen är ju mitt ärligaste svar - "Du - jag är inte intresserad".

Varför är det så attans svårt att klämma ur sig? :[

Det måste jag ju lyckas med nästa gång. (Jag trodde faktiskt inte han skulle ringa igen, när jag bad honom skicka sitt erbjudande på mejl. Men det gjorde han, för attkolla. Och nu ska han ringa om några veckor igen för att se om jag fått ok från chefen. Och då får jag väl krypa till kvar och säga att jag inte är intresserad just nu. Kanske ska försöka att inte skylla på chefen nu? :?)

• Lapinette

Liten - var ärlig och säg att du inte är intresserad. Även en enträgen säljare uppskattar det för då vet att han inte ska lägga mer krut på dig. Jag uppskattar själv hellre ett ärligt och rakt nej än de där som drar ut på det i det oändliga och aldrig kan bestämma sig. Bespar hans tid!

• Page

"Jag är inte intresserad" fungerar oftast inte, då får man förklara sig varför man inte är intresserad och då har man förlängt samtalet och i och med det irritationen. Jag kör just nu med: Nej tack men tack för att du tog dig tiden att informera mig. Hejdå!

Tycker oftast synd om försäljare, det verkar vara ett svårt och deprimerande arbete

• Page

Usch, nu lät det så himla överlägset...jag menar att det måste vara jobbigt att vara försäljare och få så många "nej" på en dag. Det var ej min mening att vara snorkig!

• Lapinette

Det är svårt och deprimerande. Men attans så skoj när man säljer!

• start september

Lapinette,

det var egentligen maken som sökte till andrologen på Sophiahemmet, jag halkade med på ett bananskal. Maken har kollat simmarna och de var ok. Jag har än så länge bara varit på VUL (hos Staffan Norén) och lämnat sekretprov. Maken ska lämna nytt prov och så ska de kolla om vi passar ihop. PÅ VUL får man springa varje morgon i några dagar så att de kan följa ÄL - lite klurigt när man inte bör i närheten.

Nästa steg är sen kontraströntgen. Det är den som känns mest nervig för mig, eftersom ju lyckades bli gravida men med X.

Sen ska jag gå och ta alla proverna nån gång också. Jag har ju inte själv varit hos Gyn och fått remiss så det känns lite oklart med gången men andrologen verkar se till att vi går igenom alla steg så det blir nog bra.

• Lapinette

September - kul att höra om dina undersökningar eftersom jag också går hos Norén men samtidigt fuskar lite med min egen gynekolog varpå jag gjorde min kontraströntgen i måndags och ska göra sekretprovet på tisdag i nästa vecka. Var det ok för dig att göra sekretprovet på dag 12? Som jag fattade det så kollar de på ultraljudet om man är redo annars skickar de hem en igen. Om det är ok och det tar sekret när ska då maken in och lämna prov? Undrar då vi sticker på bröllop på torsdagen och när vi kommer åter åker maken direkt till Israel så det lär hinna gå ett tag innan han kan besöka Sophiahemmet.

VUL - är det när man kollar ägget? Min gynekolog ville göra det efter min kontraströntgen. Gjorde du det som steg 2 efter sekretprovet hos Norén?

Sorry, det blev mycket frågor men jag försöker få ihop alla dessa tester.

• Lapinette

Så mina frågor till September är:

- gjorde du först sekretprov och sedan VUL?
    - vilket datum gjorde du sekretprovet och var det ok för dig på dag 12?
    - när ska din make in och lämna simmare?

Om Norén vill kolla VUL efter sekretprovet och min gyn efter kontraströntgen så blir det ju samma steg jag gör för båda. Måste välja vem jag ska gå till. För mig kvittar det då båda ligger på vägen till jobbet.

• A.M.

September o Lapinette:
    Jag förstår om ni har en lite annan syn på saken kanske - men det är väldigt spännande att läsa om er undersökningar och lära sig ett hum om hur det fungerar. Och fungera det kommer det göra såsmåningom! Heja!

Åh - nu kommer vaktparaden förbi fönstren - måste springa och titta ... Tillbaka. Jag älskar vaktparaden, tittar på dem varje dag när de går förbi, om jag är hemma!

Känner mig väldigt uppåt eftersom jag precis varit hos doktorn och fått kontaterat muskelinflammation i ryggen. Jag kan få hjälp! Och få sova!

• Liten med Mindre

am - är det resultatet av mycket bära och kånka bebis? Påfrestning under graviditeten? Eller kan det vara från lite vad som?

Svar på tråden När märker man av det?