• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Jag gillar din blogg! Och jo, det ska bli en flicka, det fick vi veta på 4D ultraljudet i vecka 28 så nu när vi bestämt namn och allt så kommer vi att bli minst sagt förvånade om det dimper ut en liten kille!

• BrudSommar2006

Koko, visst heter ett av Beckham-barnen Romeo så det går ju definitivt bort av den anledningen men det hade nog gått bort i alla fall, ja om vi nu fick en kille då, det känns som att potentialen att bli retad i skolan skulle kunna vara rätt hög. Eller också har jag fel där!

Hoppas att Cicci tittar in här i morgon och talar om hur det har gått för henne, hon har väl inte hörts av idag?

• A.M.

Kul med en tjej (fast å andra sidan är det ju lika kul med en liten kille)! Roligt med alla gulliga kläder också. Är namnet hemligt än (förmodar det)?

• BrudSommar2006

Nej, nu ska man väl hitta på något annat en stund innan det är läggdags!

• A.M.

Gonattgonatt! JAg ska också slita mig från datorn och vänta in familjemedlemmar från fotbollsmatcher och tjänteresor ... Hej då!

• BrudSommar2006

AM, med viss reservation för att vi kan ändra oss när hon tittar ut så lutar det mest åt Iris Linnea just nu, Iris är min farmors andranamn och Linnea är makens mammas andranamn. Det enda är att vårt efternamn börjar på S så det blir ju Iris S men det kan inte hjälpas, vi gillar namnet. Förutom att det är en blomma som jag tycker mycket om och ett namn som finns i släkten så betyder det tydligen regnbåge. Men, men, som sagt, vi reserverar oss för att det kan ändras när hon tittar ut, fast maken har börjat spara pengar på ett konto som är döpt till Iris Linnea redan, så vi är rätt säkra! Ojoj, tänk om det skulle titta ut en kille trots allt, vet inte vad vi skulle göra då! Ja, alltså inte för att det skulle spela någon roll men nu har vi ju liksom ställt in oss redan på det här...

• BrudSommar2006

Vickan, vart går resan i så fall? Fast hoppas att ni hittar ett fint hus i alla fall.

Nej, nu SKA jag ta mig från datorn!!!

• viktualia

Brudsommar - svaret (som du inte kommer se på ett tag eftersom du dragit från datorn *skrattar* ) är att jag vill till Sydafrika och maken kommer med miljarder kreativa förslag... så svaret är: vet ej än så länge!

• Tinga

viktualia - man kan både köpa hus och åka på långresa; det gjorde vi! Sen sålde vi iofs huset efter 1.5 år eftersom vi inte trivdes, men vi hann med två långresor och två lite kortare under den tiden!

Brudsommar - vilka vackra namn ni valt! Jag gillar också Iris jättemycket; framförallt för att det låter så rart, men samtidigt är det ju plus att det är lätt att stava, kort och lätt att säga.

• Tinga

viktualia - om ditt önskeresmål är Sydafrika hoppas jag verkligen att du står på dig, för jag skulle vilja säga att vår bästa resa hittills var just till Sydafrika. Det var verkligen helt fantastiskt allting; människorna, maten, vinet, safarin och alla andra upplevelser vi hade, plus att prisläget är väldigt fördelaktigt; särskilt på mat och dryck. Fortfarande finns det många andra platser jag vill besöka, men jag ska definitivt återvända till Sydafrika någon gång.

Svar på tråden När märker man av det?