• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

hihi - ja, när det någon gång blir dags för mig att föda - lär maken få förhållningsorder om att hålla sig ur datahallar där täckning saknas. Eller tvång att gå ut en gång i kvarten och kolla telefonen! Minst!

• Tinga

Jag förstår verkligen er som hållit på länge med barnverkstaden att det tar emot när man ser att "alla andra" blir gravida, men inte man själv. Själv har jag ju nyss fött första mensen efter att vi började försöka, och bara det kändes lite tungt, även om jag ändå mår helt OK. Men känner jag mig själv rätt kommer det inte att dröja många försök innan jag börjar misströsta. Dock är det just det som är så bra med den här tråden, att här finns det verkligen utrymme för att vara deppig om man behöver det.

Jag tänker inte komma med några uppmuntrande tillrop till er, Victory och Lapinette, just nu, för ibland behöver man få vara lite deppig också. Allting kan ju inte bara vara en enda grå sörja, utan ibland har man ljusa och muntra dagar och ibland lite svartare och deppigare. De glada dagarna skulle ju inte kännas lika glada om man inte hade några dåliga.

*snusförnuftiga Tinga har talat*

• BrudSommar2006

Lapinette, det där låter lite som vår bilverkstad, det är en bekant till min bror som driver den och han är verkligen jätteduktig men har väldigt mycket att göra och otroligt nog så lyckas han alltid få hem fel reservdel när han beställer så man får alltid tillbaka bilen ett par dagar senare än man tänkt eftersom han måste beställa om, det slår aldrig fel!

Nu fick jag i alla fall tag på maken och han ska med på visningen så det var smidigt löst! Han hade mycket riktigt varit på möte men hans andra telefon ringde medan jag pratade med honom så jag hann inte riktigt ta reda på hur det kom sig att han inte hade telefonen med sig. Får fråga sedan!

Antagligen var det väl hans bror som ringde, han verkar ringa en gång i timmen typ för att höra om han blivit farbror än, suck.

• Lapinette

Det gick nog upp för mig att nu har vi passerat det 12:e försöket utan att ha lyckas och det känns TUNGT! Har under resans gång varit ganska så optimistik och tänkt att det får ta sin tid men nu är det inte skoj längre. Men som sagt, humöret går ju upp och ned så till helgen mår jag säkert topp igen.

• Lapinette

Håller tummarna för att detta är ert hus!

• BrudSommar2006

Tinga, jag tycker i alla fall att alla här i tråden som kämpat länge och inte lyckats varit väldigt duktiga på att skaffa hjälp och få tid för utredningar vilket jag tycker känns väldigt positivt. Att man inte bara sticker huvudet i sanden och deppar utan försöker hitta en lösning samtidigt.

Dessutom, det är nog ingen av oss som tänker överge tråden, även efter förlossningen, det är väl AM bevis på!

• BrudSommar2006

Glömde Vänner-fan, mer bevis!!!

Själv är jag beroende av att sitta framför datorn, jag kan bara inte låta bli så man får väl stjäla sig till den tid man kan sedan, hoppas att man får en snäll bebis utan kolik och som sover mycket!

• BrudSommar2006

Jag håller också tummarna för att det här huset är något för oss, planlösningen verkar bra men kvadratmetermässigt så är det inte så jättestort så jag gissar att alla rum är mycket mindre än de ser ut på bild med tanke på de vidvinkelkameror de alltid fotar med. Badrummet behöver göras om och det finns ingen bra lösning för dusch som det ser ut nu så det beror lite på hur man får plats att göra om där också.

Annars är det en visning på ett annat hus kl 9.15 i morgon bitti så det blir till att gå upp tidigt, gäsp!

Lustigt att det alltid ska vara förhandsvisningar innan de riktiga visningarna. Vissa mäklare verkar sälja över hälften av sina objekt innan visning, det är så irriterande när man har planerat att gå dit och så blir visningen inställd. Det är ju inte alltid man orkar hålla på och maila och ta reda på om man borde gå på visning veckan innan för att ha en chans.

• _koko_

BS - Jag tycker att du ska tala in ett meddelande och säga att du är på bb... :D

Hinner inte riktigt hänga här just nu, för mycket att göra. :[

Men hann se att fruL äntligen fattat att hon måste ta det lite piano emellanåt. ;)

Ser också att vi har lite blues hos några av oss. Tro mig, jag vet precis hur det känns. Jag har ju själv lämnat tråden vid ett par tillfällen. Skickar en bamsekram till er och ni vet att jag önskar er alla ett fett plus så snart som möjligt.

Saknar apropå det sweetan, även om jag vet att hon ju hänger med sin mamma just nu.

• BrudSommar2006

Koko, ja det var frestande!

Du har ju i vilket fall hittat tillbaka till oss de gånger du känt att du behövt en kort paus så vi får hoppas att eventuella andra gör det också, fast helst vill jag inte att någon av er ska pausa, man vill ju veta hur ni har det, oavsett om det gäller shopping, resor eller ÄL!

Undrar hur det har gått för Cicci idag, är det någon som vet?

Saknar annars också Sweet, kommer inte ihåg hur länge hennes mamma skulle vara på besök. Hoppas att de kommer bra överens i alla fall, minns att hon var lite orolig över hur det skulle gå, men det har säkert gått fint.

Svar på tråden När märker man av det?