• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Bara en sak till först: 4 träningspass/v Lappis? Jag tyckte jag tränade mkt när jag tränade 3 ggr i veckan - var svårt att hinna med annat också då tyckte jag.

• A.M.

JA, var har Cicci tagit vägen!?

• Tinga

Jag säger bara en sak: akta er för kolhydratgel! Något äckligare finns verkligen inte! Jag sprang maraton för ett tag sen och höll på att kräkas; inte pga utmattning utan pga den hemska gelen. Den liksom klibbar överallt i hela munnen och smaken är sådär kemisk, oavsett vilken smak det heter att gelen ska ha. Blä!

• Moppy

Hej hopp!
    På tal om att ladda med kolhydrater innan förlossningen. En kompis som är ett träningsfreak hade planerat att äta fibrer och kolhydrater innan, för att ha energi till förlossningen. Tju fick hon. När värkarna började, försökte hon trycka i sig havregrynsgröt, men allt åkte upp igen, ur alla hål så att säga (usch). Hon sa att det var stört omöjligt att äta när det väl kommit igång. De hade även laddat upp med druvsocker och annat att ta med till BB, men det blev liggande i väskan. Tror man har annat att tänka på när man väl är inne i det (fast det kan ju vara olika för olika personer och beroende på hur längre det tar).

Har någon hört från Cissi förresten??

Sweet - Välkommen tillbaka! Kul att du är här igen! Angående mammor så tror jag väldigt många har ett mer eller mindre komplicerat förhållande till dem. Man älskar dem no matter what, men ju äldre och mer vuxen man blir ju mer svagheter upptäcker man, som man inte såg när man var mindre. Man inser att mammor inte är helt perfekta, som man tyckte när man var barn, utan bara vanliga människor med styrkor och svagheter.

• Lapinette

muggles - jag har gått ned till 3 ggr/veckan sen maken flyttade hit och gått upp lika många kilo. Ooooppps, inte prata vikt här inne. Jag gillar att träna och känner rätt många som går på samma slags pass som mig så det är även socialt.

• Tinga

Jag försöker också träna fyra gånger i veckan; har kommit fram till att det är lagom för mig. Jag älskar verkligen att springa, så jag tränar minst lika mycket för löpningens egen skull som för den positiva hälsoeffekt den har. Särskilt nu på sommarhalvåret är det helt fantastiskt att springa, med ljusa kvällar och allt spännande som händer i naturen.

• Moppy

Kanske kan ni som har Ciccis email eller mobil, maila eller sms:a och kolla status?

• Lapinette

Tinga - önskar jag tyckte det var så härligt att springa. Det blir några gånger på en sommar men spärren att ta mig ut är så stor. I Frankrike sprang jag och maken i en skog i närheten. Det är ju så skönt att komma ut. Önskar också att jag kom iväg den där fjärde gången i veckan...är som fastgjuten i soffan på helgerna .

Cissi - är allt ok idag?! Vi här inne på tråden blir oroliga när du inte skriver.

• mugglesfan

Jag saknar joggingen faktiskt. Enormt bra fettförbränning men även en skön grej för jag och min man sprang alltid tillsammans förr, nu springer han själv. Fast jag sprang tom v8-9 någonting, det gick bra. Så skönt att lunka på och prata om allt möjligt, att känna dofterna från skogen och höra fåglarna.

Tinga: håller förresten med om det du skrev till frullan - tänkte precis samma sak själv. Här skriver hon till alla andra att ta det lugnt när hon är den som stressar mest... Sorry frullan, inte meningen att prata illa om dig på ngt sätt!

Själv känner jag att det ska bli skönt att trappa ner efter kursen jag ska hålla. Efter den är det exakt en månad kvar för mig att jobba och inget "stort" kvar som behöver göras.

• mugglesfan

Jag funderade på att messa Cicci men sedan kändes det så hysteriskt. Är ngt på g får vi nog veta det så småningom. Hon kanske bara är på möten igen?

Svar på tråden När märker man av det?