• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Jag har som tur är ett jobb där man kan flexa en del, men vi jobbar i team vilket gör att det ändå syns om man är borta mer än en morgon. Tyvärr innebar detta att jag fick informera ett antal personer om mitt X.

Eftersom jag dessutom i år haft en massa problem med öron, hals you name it springer jag hos läkaren jämt nu (var en morgon denna veckan på ett sånt besök också). Jag har därför sagt att jag håller på med en massa koller för att se att jag mår bra. Säkert tror vissa att det bara har med öron/hals att göra och de som vet om X.et tror något annat.

Det får vara så helt enkelt, jag kan inte göra så mycket åt det.

• start september

Säkert tror några att jag söker jobb också, det skulle inte förvåna mig. Eftersom jag sitter i ledningsgruppen är det ingen som vågar fråga det rätt ut...

• mugglesfan

Lappis: säg ngt svävande om att du genomför en undersökning just nu men inte vill prata om det. Det kan ju vara vad som helst känsligt, så folk borde inte ställa ytterligare frågor efter det(?).

• Lapinette

Är så dålig på att inte vara ärlig. Mina kvinnliga kollegor (3st) vet om det.

• start september

Säg något svävande då, det är sant men lla har ju inte med det att göra. Det som mugglan förslog var nog ganska bra.

• BrudSommar2006

September, när du fick ditt X, blev du gravid på vanlig väg då? Hade ni försökt länge? Jag bara undrade om ni gör utredningen nu för att lista ut varför det gick som det gick sist eller för att du har svårt att bli gravid till att börja med? Om du inte har svårt för att bli gravid så borde ju inte kontraströntgen visa något stopp menar jag?

• BrudSommar2006

Vänner, ni verkar ju ha återhämtat er riktigt bra om ni orkar ha vänner på middag! Det fungerar fortfarande bra med amningen i alla fall så det går ihop sig med tillväxtperioden nu? Ha det så trevligt ikväll nu.

• mugglesfan

Det var ngn som undrade om vi trivdes i lägenheten och det gör vi grymt bra! Jag är så nöjd över den! I tisdags när jag åkte hem med färjan så var det så fint väder så istället för att gå hem så gick jag till älvkajen och satte mig en timme och läste och förberedde inför seminariet. Där satt folk på en uteservering och drack öl, andra hade köpt glass, ngn gick med hunden, ... Så mysigt! Bara 1 min promenad hem till dörren

• Lapinette

September - är också nyfiken på varför ni gör utredning? Det borde ju t ex inte vara något fel på makens simmare om ni har lyckats bli gravida en gång. Rätta mig om jag har fel?

Svar på tråden När märker man av det?