• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Ja du Lappis, alla dessa koller.....

Man kan knappt hålla reda på alla ens egna tider och datum, så det är inte konstigt att man har svårt att hålla reda på alla er andras också! ;)

Att det ska vara så svårt!!!!

*sliter mitt hår*

Nu menar jag självklart inte att det är svårt att hålla reda på tiderna utan mer att det är så inihelvetesvårt att få till det....!!

• Lapinette

Vi har ju gjort en hel del själva hittills men att sätta in spots på 25 kvm kände vi var lite overkill. Tanken var att vi sedan skulle måla väggarna vita men när de ändå anlitades får de göra det jobbet också. En vägg i vardagsrummet har vi redan gjort, en fondvägg i brun schablon.

• Lapinette

Jag trodde att det skulle ta tid men självfallet hoppades jag på ett resultat inom 1 år. Den sista vändan då jag gick 3 dagar över tiden blev lite för mycket. Jag köpte ju gravtest och allt.

• sweetstreet

Ni gjorde rätt även om det inte känns så just nu!!!!

Vi gjorde enbart spotar i hallen som är liten!!!!!! Efter det äventyret struntade vi i att bygga in spotar i köket eftersom det var en riktig pers med hallen! Och köket hade varit mycket större yta...

• Lapinette

Alternativet hade varit - inga spottar men nymålade väggar (som vi kunde göra själva). Dock ser taket ganska så risigt ut då det är ojämnt. Maken blir galen på sådana där "petitesser". Själv ser jag det inte.

• Lapinette

Våra grannar rakt över gatan renoverar också sitt vardagsrum. De har spolights på där och arbetar i bara kalssngerna (som vanligt). Jag undrar vad det gör för det har också tagit lång tid och jag ser ingen förändring.

Annars ser jag också att det regnar just nu. Fast de har lovat sol till helgen. Skönt, så man kan vara ute och slipper se misären.

• sweetstreet

Spotar är bra tycker jag. För ibland kan det vara knepigt att hitta snygga lampor som samtidgt ger det där "bra" ljuset.

Med spotar får man liksom bra ljus utan att det är någon lampa som är "i vägen". Särskilt bra i kök o hall tycker jag! :)

• Lapinette

Nu ska jag krypa till kojs. Maken har redan lagt sig. Godnatt New York. Förresten, min väninna har varit över hos dig precis. Tror det var typ en vecka i New York och sen kryssning till Bahamas. Tror hon skulle komma tillbaka till Stockholm idag. Ska messa henne imorgon och höra hur det var.

• sweetstreet

Nattinatti Lappis!!!

Själv ska jag åka hem från jobbet snart efter en arbetsdag där jag gjort typ 10%.... Första dagen efter semestern blir alltid så för mig... :?

• Lapinette

Och vi gör det i vardagsrummet för vi kan omöjligt hitta lampor som passar in där. Ovanför matsalsbordet vill jag t ex inte ha någon lampa för jag vill inte skymma vårt stora fönster som går vägg till vägg. Över vardagsrumsbordet provade vi med en stor lampa och sen en liknande på golvet men det såg inte klokt ut. Så när vi var i SA kom mannen på idén om spots i vardagsrummet. Innan var det tänkt i hallen men där hänger kristallkronan jag ärvt från en gammal dam...och som mamma propsar på att jag bara MÅSTE ha hängande uppe. I alla fall...nu för första gången känns det som den hänger rätt så därför inga spots i hallen utan i vardagsrummet. Och sen blir det spots i badrummet.

Svar på tråden När märker man av det?