• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Nu har jag lämnat meddelande på hennes tel.svar så får vi se om hon ringer tillbaka...

• A.M.

Ja, Lapinette: Börjar jobba idag men bara två veckor framåt. Sedan ska jag, Livia och pappan vara lediga tillsammans i 2,5 månader (och Livias storebror också såklart, hos oss på deltid)! Och i sommar ska jag försöka skriva klart en bok. Som egen företagare är man aldrig riktigt ledig, man bara jobbar på olika ställen och tider ...

• Bröllopstokiig

Mugglan: Visst är det tecken på förlossning, men jag känner inget nu, så jag är lugn. Men jag har läst att det är vanligt att ha mensvärk de sista veckorna... livmodern töjer sig maximalt nu, precis som den gjorde i början...
    Min bebis får bara inte komma än, den mår bäst av att stanna i magen i iaf 4 veckor till!

• Moppy

A.M - hur fick du reda på att du hade UVI med den bakterien? Eftersom jag hade lite känningar när jag kissade i v 8 tror jag det var, så bad jag min gyn kolla när jag änbå var där. Jag fick då kissa på en sticka och det var tydligen ingenting. Men han kollade ju inga bakterier?

Mugglan - håller med alla. Ring BM! Kan ju vara en infektion som behöver behandlas.

Åhh - härligt att ni pratar semester. Längtar. Blir Sverigesemester för oss iår, har faktiskt ingen lust att åka ner till ett stekhett Rivieran eller liknande. Tacka vet jag härliga sommardagar i Sverige! :)

• Bröllopstokiig

AM vecka 34 - BF mitten juli (el v 33+ hur man nu räknar, jag har ca 6 veckor kvar)

• mugglesfan

AM: kul att det känns skönt att komma tillbaka till jobbet! Jag hade nog en klassisk svampinfektion (min första i livet faktiskt!) i påskas. Läste mig till att det var det i min bok Mammapraktikan; som du skrev grynig vit flytning.

Men den här är inte grynig, bara riklig och inte vit utan rödbrun. Men vi får se vad BM säger. Har hon inte ringt tillbaka i eftm så försöker jag nå ngn på växeln. Förmodligen säger de till mig att avvakta till efter helgen...

Jag har iofs aldrig haft urinvägsinfektion heller men jag har för mig att det ska svida när man kissar? Men det kanske det inte gör då om man inte har några symptom när man är gravid?

• Tinga

Jag satt också just och tänkte på Brudsommar! Hon har väl varit igång här före kl. 10 varenda dag under sin semester, så när hon inte är här funderar man ju på vad som är på gång. Hon kanske fick ett majbarn trots allt?!?

• A.M.

Moppy:
    Min första UVI (i v 13 har jag för mig) kände jag av som en vanlig UVI - dvs med sveda och att jag var tvungen att springa på toa var tionde minut (+ att det blödde när jag kissade!). Då togs en odling för att se vilken bakterie som var inblandad. Följande två UVI hade jag inga känningar förutom sammandragningar - då togs också odlingar. Tydligen syns inte GBS alltid på den där stickan man kissar på. Lurigt! JAg tycker nog att du ska be att få göra en urinodling. (Jag tror jag lämnade ca 10 prov under min graviditet). Var går du på MVC?

• mugglesfan

Cicci: ja du har ju klarat 1,5 v till sedan det upptäcktes va? Så det går säkert bra det här!

Svar på tråden När märker man av det?