• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Victory - lider med dig...denna väntan vid BIM är hemsk. Sysselsätt dig och försök (jag vet att det är svårt) att inte tänka så mycket.

• Moppy

Victory - tror vi alla har känt symptom olika tidigt. Jag började känna som träningsvärk i magen typ 5 dgr efter ÄL. Flera andra har dock inte känt något alls. Så det är väl individuellt. Håller tummarna!!!

• Victory

Ja, väntan är oliiiidligt lång! Om dessa dagar kryper sig fram, hur länge ska det då inte kännas till nästa ÄL/BIM om det inte har tagit?!!

Men jag försöker så gott det går att göra/tänka på annat. På söndag har vi t.ex. 1-årig bröllopsdag och det ska vi fira imorgon med god middag, vin och kopia av bröllopstårtan. Så jag har fullt upp med planeringen av det! Och så jobbet förstås!

• A.M.

Moppy:
    Tänk på att urinodlingar ska lämnas av första morgonurinen. Diska en burk riktigt ordentligt eller gå till apoteket och köp/få en burk för detta ändamål. Förvara urinen i kylskåp tills du tar med provet till gyn (om de nu har urininlämning (vilket ord!) där - annars till labbet). Jag tänkte inte alltid på detta utan fick ofta gå till MVC en extra gång för att lämna mitt prov (MammaMia skickar iväg sina prover på förmiddagen så där måste man hinna innan ...)

• mugglesfan

Victory: jag kände nog symptom 6 dagar före BIM (på måndagen och BIM var på söndagen). Då kände jag stick i ena bröstet. Om jag kommer ihåg rätt... Men det behöver ju inte kännas ngt alls.

BS: bra att du visar dig - vi tänkte på dig! Har du tänkt ta kvaddlar (den nya typen, vad heter det - subkutant)? Tror vi redan diskuterat det men kommer inte riktigt ihåg... Min BM tyckte att den nya typen var väldigt bra och igår läste jag en artikel i senaste Föräldrar&Barn (tidning som finns på MVC) att det gjorts en vetenskaplig studie som visar att de ger jättebra smärtlindring, bättre än akupunktur. Och nu med den nya metoden gör de tydligen inte så ont att få heller som tidigare.

• Storasystern

Hellu i tråden!!!

Sweet - jobbigt med din Mamma... Kanske är hon väldigt ensam utan pappa och när du är så långt borta?? Har du några syskon hemma i Sverige???
    Jag håller med Snartis - har en jättebra kontakt med min mamma! Vi gör massor av saker tillsammans! :)

Hörni experterna i tråden - jag ska göra NUPP idag, visst är det ett "vanligt" UL, och inte VUL??
    Jag är lite orolig förståss, men mannen är säker på att bebisen är perfekt. Skönt att åtminstone en av oss är säker på det! :)

• Storasystern

OK, appropå OT. Jag bara måste få tala om för någon (även om det kanske bara är Sweet som fattar något... :) ) att vi just har fått ett papper accepterat i Science!!!!! HURRAAAAAA!!!!!!
    :) :) :) :)

• Storasystern

(Jag är visserligen bara 3:e författare men ändå.... :) )

• Snart så....

Syster, normalt sett är så det UL de gör men om de har svårt att se så kan det bli VUL.
    Herregud kolla på min krångel Kick´n fick ju göra VUL på dateringultraljudet i v20
    Kändes knäppt men vad gör man inte när bebisen inte vill vara med och visa upp sig hahahha

• Snart så....

shit vad hungrig jag är....

Svar på tråden När märker man av det?