• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Jag med! Jag har varit hungrig sedan 11.00... :(

• Lapinette

Nu kommer trögfattade kaninen och undrar. Vad är skillnaden på VUL och UL??!! Hajar nada.

• Moppy

Syrran - tror vanligtvis att det är UL. Har inte hört någon som gjorta vUL (förutom du Snartis ;))

VUL - vaginalt ultraljud (ie stång in i tjottafräsen som Nenne skulle sagt) UL - ultraljud utanpå magen.

• Lapinette

Tack Moppy - stång i tjottafräsen ... borde inte det förkortas SIT?

• Moppy

Jo verkligen! typ: ska iväg och göra en SIT nu, bye bye! (ha ha)

• Liten med Mindre

Urr burr! Finns det någon i det avlånga landet som kan ge hopp om att stormvindarna avtar till förmån för en solig och skön helg? Det känns verkligen som om vinden vill ta sig in på kontoret.

Hade möte före lunch och det blev, för att tala om något helt annat, en nära döden upplevelse. Tänkte inte på att kissa innan...och kunde inte gå ut under mötet. Och var sen tvungen att trevligt vinka av alla deltagare innan jag fick stänga in mig - typ en kvart! Mindre måste trott att det var sjönöd på gång med allt skvalp där inne.

Och sen blev ju magen gräsligt tom att inte äta på så länge. Inte bra. Tur att min matlåda var gigantisk! JAg måste ha en förutseende man. :D

• Liten med Mindre

Grattis till artikeln syrran! Gissar att Science inte är den lättaste tidsskriften att komma med i. :)

Och lycka till på nupp/kub. Ska försöka få sånt bokat hos BM nästa vecka. Och om det är UL som görs då, så kanske jag slipper fler SIT. Det kändes uppenbarligen rätt mysko (mentalt) när läkaren körde upp en kondomklädd stång med glidmedel - i tjotafräsen. :D

• viktualia

Grattis Storasystern!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/Vickan som vet vad det är för tidskrift!!

• Lapinette

Har pratat med syrran på Sophia och hon sa åt mig att ta maken i hand och släpa mig dit på tisdag morgon. Vi kan ha tur! Sen är det tyvärr kört för de kommer inte att göra tester under sommaren men vi var välkomna om vi ville göra insemination. Jaha, kan man göra det så där rakt av??!!!

Nu väntar jag på att maken ska pallra sig över till Östermalm för en lunch (jag bjuder).

Svar på tråden När märker man av det?