• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Om Slick'n blir humanist el ekonom så brås h*n på mormor. El så går h*n med i Afa och slåss mot globalismen och kastar sten på polisen. Allt för att göra morsan vansinnig... (alltså att bli humanist/ekonom absolut inget fel, men däremot det senare)

Hemma hos oss är det rätt mkt jobbsnack faktiskt. Särskilt det senaste halvåret när min man var min kund. Nu har han dock bytt uppdrag och är inte i bilindustrin längre utan i rymdindustrin - han har cool mejladress nu ...@space.se ) Undrar vad jag ska ha att säga i höst när jag är mammaledig...?

• BrudSommar2006

Jag har bara varit i Trosa ett par gånger, jag vet inte varför vi inte kommer dit oftare, det är ju jättemysigt att gå runt där och sedan gå på något mysigt café. Inte är det långt att åka heller, vi får skärpa oss. Fast nu i helgen blir det ju definitivt inte!

Liten, hoppas att ni får det jättetrevligt och att det var värt det att byta bort vinpaketet till något mer användbart!

Skulle ni på dop först förresten? I min bekantskapskrets så har alla haft privata små dop bara med släkten så jag har nästan inte varit på några dop alls.

• Lapinette

BS - man kan promenera men även åka dit enbart för att sola eller ha pic-nic. Jag och maken gillar att gå så det blir nog både och för vår del. Det är jättevacker utmed kusten och så hängbroar över till öar.

Don't mention the war! De arbetade någon timme i tisdags och sen var de där och satte upp alla "stålbälkar" i taket i onsdags. Igår lämnade kontaktpersonen ett meddelande om att de aldrig hann åka dit men han hoppades på att de skulle komma så pass långt som att påbörja målning idag. Jag tror det inte förräns jag har sett det men attans vad maken var arg igår kväll.

• BrudSommar2006

Muggles, jag tycker att det har drabbat mig redan, att jag inte har något att prata om och jag har "bara" varit hemma i tre veckor nu. Det är trist att bara vara hemma hela tiden men lustigt nog så får jag inte hälften gjort som jag tänkt mig, jag har laddat upp med tidningar, böcker och DVD:er men det mesta ligger fortfarande, jag fattar egentligen inte vad jag gör på dagarna!

• mugglesfan

oj, jag hamnade helt off. började skriva inlägg men så kom det fika och glass i vägen, så det blev en liten offset på ämnet...

• Lapinette

Samma här, två av mina väninnor hade dop för sina första barn och då var alla välkomna men sen har det mest varit en familjeangelägenhet. Faktiskt helt ok för min del. Själv är jag även gudmor till två barn.. min brors yngsta och så en väninnas lilla dotter (hon var även tärna/näbb på vårt bröllop)

• mugglesfan

du hänger väl här... finns det ngt mer tidskonsumerande än att hänga på div forum???

• Lapinette

Kan man vara mer off här än mig??!!

• Lapinette

Nej, skulle mitt jobb se alla inlägg jag skriver här skulle jag få sparken. Idag har jag haft en så tråkig och intelligensbefriad arbetsuppgift och då kan jag bara inte sitta timmar ut och timmar in med det. Det går inte!

• mugglesfan

apropå dop tänkte jag nog att vi ska ha vårt med bara närmaste familjen - tänkte inte plåga mina kompisar med det. Hur kul är det att gå på dop på en skala???

Svar på tråden När märker man av det?