• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Och ensam kvar blev en liten kanin som ska försöka jobba igen alla timmar jag tillbringat på BT.

• BrudSommar2006

Liten, det var en bra fråga det där med tonfisken, det har jag aldrig tänkt på. Varför är det OK med konserverad tonfisk? Det står ju inte ens någon förklaring på livsmedelsverkets hemsida. Nåväl, det hjälper i vilket fall inte att tillaga den väl, tonfisk, svärdfisk, haj mm får man inte äta hursom pga miljögifterna. Men det har ni väl redan kollat upp själva och nu har ni väl gått hem gissar jag.

• BrudSommar2006

Vänner, ha det så trevligt på pub-promenaden sedan då om lille prinsen vaknar och mjölken har runnit till!

Vickan, inga fler husvisningar på gång? Ha det så trevligt ikväll i vilket fall.

Lapinette, jag mailade ju släktingen förut men jag har inte heller fått svar. Mitt mail innehöll inga frågor om att ses snarast i och för sig så hon tar det väl när hon hinner. Ha det så trevligt vad ni än hittar på.

• Lapinette

Kvar på jobbet och har för första gången idag arbetsro. Inga här på BT och alla kollegor har gått hem. Skönt!

• BrudSommar2006

Hm, jag fick precis tid över, jag hade tänkt att gå och leta reda på något att laga till middag men så ringer maken och undrar om han ska gå förbi Melanders fisk på väg hem och köpa med sig något till middag så nu slipper jag fixa något.

Lapinette, jobba på så att du får gå hem snart!

• BrudSommar2006

AM, om du läser det här, den där barnvagnen på din blogg var alldeles för trendig för mig! Tidigare tyckte jag att Stokke-vagnen var det skummaste jag sett, typ som ett mån-fordon, men den där Wiegen-vagnen är nästan i samma liga tycker jag.

• Lapinette

BS - skickade ett sms till din släkting. De har semester och åker omkring i Östergötland just nu. Sa åt henne att vi var oroliga och speciellt när hon inte har autoreply på sina mail som talar om att hon är på semester. Ohyfs!

• Lapinette

Sorry Västergötland var det visst.

• sweetstreet

Tjohej!

Nu tittar Sweetan in fast att alla ni andra har gjort helg...
    Typiskt!!!
    Synd att man inte är lite mer morgonpigg av sig. DÅ skulle timmarna stämma mer med Sverige.

• sweetstreet

Liten,

Angående tonfisk så sa min läkare (här i USA) att man inte skulle äta för mycket tonfisk pga av just tungmetallerna. Så detta inkluderade tonfisk i burk också. Hon nämnde inte mer än 1 burk (de är ju ganska små, men minns inte exakt vikten) per vecka totalt. Så äter man "färsk" så ska man nog inte äta burk samma vecka.

Det där med att inte äta "färsk" är nog mest pga av bakterier som ev kan finnas i fisken. Har inget att göra med miljögifterna, utan är väl samma orsak som att man inte ska äta sushi gissar jag.

Fast shit, jag känner att jag nog säkert kommer tulla på just det där med sushiförbudet. Ja, om jag nu någonsin bli gravid vill säga.... :?
    För jag vet inte om jag skulle klara mig utan sushi.... Äter minst 1 gång per vecka nu, ibland oftare och jag bara ÄLSKAR det!!! Mmmmmm....

Men vad fasen, japanerna får ju ungar de med så det borde inte vara så himla farligt! :D

Svar på tråden När märker man av det?