• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

HAhahahaha!!!
    De skulle bara VETA hu du cyklar fam Page!!!!!!! :D :D :D :D

Hehe! Och nu snackar jag ju självklart inte om cyklar i metall...! ;)

• sweetstreet

Ja jag vet att vissa tycker man är nördig. Men jag är hellre en levande nörd än en död eller förlamad hip cooling....! :?

• Page

Hahaha, får nog byta ut hela min garderob om jag ska känna mig sportig i en hjälm. Coolt att du är klok nog att använda en.

Ännu en fördel med barn. Jag kommer absolut ha hjälm på mig då. man kan inte kräva sådant av ett barn utan att föregå med gott exempel. Aah, nu var jag så där självisk igen!

• sweetstreet

Tja det handlar nog inte så mycket om klokhet som att jag verkligen inte vill råka ut för någon olycka utan att försöka skydda mig så mycket jag kan. :?

Leva lite farligt kan man visst göra tycker jag! Men jag väljer gärna vilken typ av farlighet jag vill utsätta mig för. Och cykelhjälm har för mig blivit så naturligt att jag knappt tänker på det längre.

• Page

Sweet förresten, varför blir "extraceller" så farliga? Ja, om de inte sitter på ett vitalt organ så klart? Men som exempelvis hudcancer?

• sweetstreet

Page förresten! Vi sprängde just 3000!!!!!!!

Hurra!!!!

Inte för att det spelar så stor roll längre här. Tror aldrig vi kommer komma upp i vårt rekord igen, när det var drygt 12000 inlägg. Men tutar ändå lite i några av krulltrumpeterna här!!!!! :)

• Page

Hjälm är lite som med tokak för mig. Jag tänker dumt nog att det inte kommer att hända mig! *Idiot* Hehe, speciellt med tanke på min vilda fart på båda cyklarna. Eller förresten, tantcykeln är inte så vild, snarare långsam och seg.

• Page

Hmm, nog har jag dragit ned på ett antal inlägg här men visst är det lugnare här nu. Inte så jättemånga kvar som nojiar sig för symptom. Alla jobbar som galna verkar det som.

• Page

Inget snusk heller. Tomt på ägg, stavar och delfiner. Hm, undrar var Nenne håller hus? Och hur det går för Litens leksaker? FruL verkar fortfarande av...Fast Muggles hade det kul, tyvärr så var det inga detaljer! Inte lika "viktigt" kanske när det inte går hand i hand med produktionen...mer privat!

• sweetstreet

Extraceller blir bara farliga om de på något sätt "förstör" viktga organ eller vävnader; funktionen hos dessa alltså.

Men huden är ju också ett organ även om man inte tänker på det. Men det är ju jätteviktigt! Du kan ju bara jämföra med om man får svåra brännskador på huden. Har man alltför stora områden med brännskador så överlever man inte.
    Huden skyddar kroppens inre organ från diverse angrepp av bakterier, virus etc. Och det "reglerar" vätskebalansen i kroppen genom att förhindra "läckage", avdunstning o dyl. Dessutom hjälper ju huden till så att vi håller en viss temperatur.

Men förutom detta så är det ju framförallt de sk maligna (elakartade) typerna av cancer som är farligt. Oavsett var i kroppen de utvecklas (hudn, tarmen, livmodern....). Elakartade cancerceller är sådana som kan förflytta sig (migrera) och ta sig ut i blodet och lymfan och därmed spida sig till andra ställen i kroppen. Så malignt melanom är farligt framförallt pga av att de cellerna kan ta sig från huden och in i cirkulationen där de sedan kan transporteras till t ex lvern och lungorna där de sedan kan sätta sig fast och börja växa.

Den vanligaste dödsorsaken bland cancerpatienter är inte primärtumören (den ursprungliga tumören) utan just metastaser (dottertumörer) vilket uppskommer genom att celler smiter iväg och vörjar växa på andra ställen i kroppen där de på så vis "tar över" och förstör organet där de växer.

Oj vad det blev detaljerat och OT nu då! :o

Svar på tråden När märker man av det?