• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Inväntar kokos intressanta svar och hoppas hon inte hunnit stänga ned datorn och gått hem.

• viktualia

Konfirmationsundervisning kan man gå i utan att vara döpt, däremot kan man inte konfirmeras (högtiden på slutet) utan dop. Jag tyckte också att konfirmationen var en viktig tid, det ledde fram till att jag tog ställning och började tro på allvar (och döpte mig).

Intressanta synvinklar allihop!

men nu är det helg och jag ska dra mot barndomsstaden för att få makens och min bröllopspresent från mitt galna kompisgäng. En sorts kombinerad möhippa/svensexa fast för oss tillsammans och efter bröllopet. *pirr i magen big time*

sköt om er och ha en ljuvlig helg!

• Vänner-fan

Nja, jag vågar inte flytta honom. Varje gång jag gör det (nästan) vaknar han och han behöver verkligen sova lite nu, så jag hinner producera lite mer mat tills han vaknar!

• Lapinette

Så parttyyyy för viktualia i helgen!!! Ha så skoj!

Väntar fortfarande på kokos svar....

• mugglesfan

Liten: färsk tonfisk ska tillagas så att den är röd i mitten (annars blir den torr precis som lammfilé) - det är därför. Om du köper färsk tonfisk och lagar till den så att den är genomstekt/kokt så är det helt ok. Tonfisk på burk är ju lagad ändå. Jag har iaf för mig att det är därför...

• Liten med Mindre

Oj, ha det så skoj Vickan. Spännande! Rapport på måndag? :?

Vänner - Då får du installera dig på golvet du med då. :)

• viktualia

Lapinette - hm... det är en nykter tillställning det där... annars skulle jag nog inte våga mig dit.. ha ha ha....

/vickan på väg ut genom dörren

• Liten med Mindre

Fast då borde ju frusen tonfisk fungera? Precis som frusen lax? Trodde det var tungmetaller och miljögifter som gjorde tonfisk, svärdfisk och kompani olämpliga. därav undra om konserven

Får forska vidare...

• Liten med Mindre

Trevlig helg! Nu ska det gympas lite rygg så att jag blir helg-glad!

Lycka till brudsommar!

• mugglesfan

Färsk el frusen funkar så länge du tillagar den så att den inte är rosa i mitten. Men då blir den inte lika god. Kolla för säkerhets skull på livsmedelsverkets sida så att jag inte har fel - det kanske är tungmetaller iaf...

kokos har såklart aldrig varit full - vad trodde ni?! hon är ju en fin flicka (precis som jag)!

Nu kallar maken från parkeringen utanför!

Svar på tråden När märker man av det?