• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Nä om jag skulle joina mannen i soffan och kolla på Mel Gibson-filmen el läsa boken jag påbörjat "Gravidchock". Tänkte läsa ngt annat än deckare för en gångs skull...

• sweetstreet

Haha Mugglan!!!!!!
    Härligt med OT!!! :)

Du det där med tyg är skitbra tycker jag själv! Gjorde en "liten fondvägg" av tyg i vår förra lägenhet för att täcka en dörr som vi inte använde. Det blev jättebra.

Ett tips är att ni köper lister i den färg ni tycker passar och sedan häftar fast tyget med häftpistol på listen. En list uppe och en nere. Då sträcks tyget ut så det inte blir rynkor eller slappt.
    Det bästa är att häfta fast en omgång (kanten av tyget) och sedan "rulla" det ännu en gång så att listen liksom blir "inlindad" i tyget och så häfta igen. Då blir det slätt och snyggt.

Sedan kan man borra skruvhål i ändarna på listerna och skruva fast i väggen.
    Vi använde vitmålade lister eftersom vår vägg var vit så då smälte listerna liksom in i väggen. Men man kan ju även använda träfärgade eller så om man vill att listerna ska "synas". :)

• sweetstreet

Det där med att blogga håller jag med om. Det kan kännas lite knepigt ibland att hitta något som liksom känns "allmänintressant". Men det svåraste tycker jag är att jag ofta inte tar mig tid att sätta mig ner och skriva o fundera. Jag hänger ju mer här...! :D :D :D

Men ska försöka.
    Om du går in ibland o kollar min blogg Muggles så får du gärna lämna någon kommentar. Sådant är kul tyker jag! :)
    Då ser man att åtminstone någon läser...! :? :)

• mugglesfan

Hej Sweetan! Länge sedan vi var inne samtidigt! Ibland när jag skriver på dagen så tänker jag "det här kommer säkert Sweetan att kommentera senare i kväll"

Det tipset med lister var bra! Hade funderingar på ngn slags metallstång i över- och underkant men list är kanske tom bättre.

Och jo jag var inne på din blogg för ett tag sedan och såg ett jäääättelång inlägg om flygplan och mobiler. Det roliga är att jag har haft samma fundering själv - om det är farligt att ha mobiler på i flygplan så varför är man tillåten att ha det då? Så jag tror inte att det är farligt att de är på vid start/landning för i så fall hade de konfiskerat alla mobiler/datorer under flygning. För de kan ju inte riskera att ngn glömmer mobilen på och att alla störtar. Vilket jag nämligen gjort en gång - glömt mobilen påslagen under hela flygningen alltså. Min teori är att det var farligt en gång i tiden men att de numera har isolerat strålningen så att det eg inte är farlig längre men att de fortsätter tjata av bara farten.

En annan sak jag stör mig på vid flygning är den här säkerhetsgenomgången. Är det ngn som på allvar tror att folk klarar av att komma ihåg hur de ska göra med syrgasmasker och utgångar mm om det är nödsituation??? Då kommer folk att vara helt hysteriska och inte komma ihåg ett jota av vad de informerat om. Alla kommer att springa runt hysteriskt och inte komma ihåg var nödutgångarna är etc. Så det är helt meningslöst. Det är ju ingen säkerhetsgenomgång på färjor el andra tåg... Men de kanske vi invagga folk i trygghet. Jag menar, vad ska man med en nödutgång till om man ändå kraschar?

• Page

Ojojoj, diskuterar ni dop igen? Så vi det blir alltså Koko, Sweet, Viktualia och jag som inte döper...vill ni se en sektliknande tillställning kan ni besöka katolska kyrkan vid exempelvis första komunionen. Lääääskigt!! I svenska kyrkan är alla så bortkomna, nästan ingen sjunger, ingen knäliggande att tala om och inte heller behöver man svara prästen något, så det är egentligen inte så "farligt" att bevittna dop i den svenska kyrkan, bara urtåkigt (tycker jag). Fikat/middagen efter är däremot trevlig!

Storasystern, Grattis till artikeln! Sjukt kul!!

Brudsommar, hoppas, hoppas att du slipper din mage i helgen. Bilturen lät mardrömslik!

Lapinette, det låter som om du kommer att få en rolig vecka!

Viktualia, jag skulle aldrig kunna göra en rättvis fördomsprofil på dig!

Sweet, det verkar som om vi har i samma cykelfas igen!

• sweetstreet

Jag tror också att det mer är fråga om att folk ska känna sig säkrare.

Särskilt detta med flytvästarna och de där upplåsbara rutschkanorna som man ska ta sig ut på tycker jag är fascinerande! Jag menar vem har NÅGONSIN hört talas om ett plan som störtat i havet där några passagerare överlevt och liksom "glidit" ner på en uppblåsbar rutchkana iklädd en liten käck flytväst?!?!?! :o :o :o

Med tanke på de höjder man flyger på känns det mer som om planet skulle bli typ smulor när det kracshar i havet. Man vet ju själv hur ont det gör ifall man får magplask när man dyker. Och då är det ju ofta bara fråga om någon meter eller så från vattenytan.

Näe, jag tror inte riktigt på det där med rutchkanor och flytväst med visselpipa. Men, men bäst att låta dem hållas. Så länge det kan lugna någon panikslagen passagerare så fyller det ju ändå en funtkion. :)

• sweetstreet

Wow coolt page1
    Cyklar vi ihop nu igen!!!! :)

Du har väl hjälmen på dig?! ;)

• sweetstreet

Hm, skulle vara ett "!" inte en 1a. Men visst, i min värlkd kommer du alltid vara Page nummer 1 såklart!!!! :D

• sweetstreet

Muggland det där med slit var något vi tyckte var smart eftersom det annars kan vara svårt att få tyget riktigt slätt. Men om man häftar fast det längs listen och har två lister (en uppe o en nere) så är det ingen match.

För fondvägg i tyg är faktiskt inte lika snyggt om tyget hänger, sackar eller är allmänt skrynkligt... :?

• Page

Muggles, jag tror också på Sweets idé om lister. Det blir nog slätare än metallstång. Jag förstår att du vill titta på tyget "live" innan köp. Vilken sur försäljare förresten!

Svar på tråden När märker man av det?