• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Klänning i thaisiden. Hur skulle den ha sett ut, vilken färg?

Själv har jag ju en mamma som är sömmerska men ber inte henne sy några plagg förutom just långklänningar och min bröllopsklänning. När jag var yngre sydde hon mer till mig.

• Lapinette

Vi är ju inte direkt ute efter uteliv men däremot gillar vi god mat samt att åka runt och se en del. Brukar ungefär bli hälften/hälften när vi har semester dvs en lat dag och en dag då vi åker/promenerar runt och besöker.

• Page

Min sömmerska till mor har aldrig tid!

Silvergrått tyg, armbågslängd på ärmen, båtringning och vidd på kjolen som på en typisk femtiotalsklänning. Knälång ungefär.

• Page

Med uteliv så räknar jag med att sitta på en uterestaurang och äta och dricka gott också! Minns inte om det var så mycket att titta på där....förutom trav och man kunde spela golf om man ville.

• Lapinette

Vi tar ju bilen i sådan fall utmed kusten och besöker andra ställen. Har även varit inne på att åka ned till Skåne. Gillar "hörnan" upp mot Kullens fyr.

Klänningen låter fin, hur kunde den bli fel?

• Page

Värdelös "skräddare"! Den är dåligt sydd och totalt utan passform. Hemsk faktiskt. Synd eftersom jag var så fin i den i min fantasi! Vi får ser hur det går med den. Har lämnat tillbaka den med en mängd synpunkter!

Hur går det med kalsongrenoverande grannarna? Börjar de att bli klara?

• Page

Ska du inte passa på att träffa Muggles när du drar nedåt i landet?

• Page

Iiiiiiii, vilken särskrivning! Stavfel i all ära mn det är speciellt hemskt med särskrivningar.

• Page

Jag borde verkligen följa ditt exempel och semestra lite i Sverige. Det norraste jag har varit är Uppsala. Pinsamt!

• Lapinette

Grannarna har hållt på och arbetat hela kvällen. Jag undrar bara så vad de gör i sitt rum för jag ser ingen skillnad. Väggarna är lika vita nu som innan och de har hängt plast för dörrarna för att det pysslar med något som dammar. Fattar nada? De har säkert hållt på i två veckor (precis som oss).

Jag - nyfiken??!!!

Svar på tråden När märker man av det?