• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Nejnej, hjälmen är av. här cyklas det utan några försiktighetsåtgärder!

• Page

Sweet, har du fått reda på varför det inte är lämpligt att bli med barn när man har din "åkomma"? Har läkare förklarat det?

Jag hoppas att det kommer en lag på cykelhjälm snart. Vill gärna ha en men så länge det inte är tvång kommer jag aldrig klämma på mig en. Mössa kan jag ha, så pass vuxen är jag, men det går bara inte när det gäller cykelhjälm!

• Page

Borde byta nick snart, till istället: Ovårdad frisyr med ständig utväxt!

• sweetstreet

Nej jag vet faktsikt inte riktigt varför min åkomma kan göra det svårt att bli gravid? Kanske är det svårare för ägget att fästa?? Kanske är det svårare för livmoden att töja sig?
    Har ingen aning.

Det min läkare mest försäkrade mig om när jag fick "diagnosen" var att det inte var något farligt, typ cancer. För det var det första jag tänkte på när jag såg bilderna!

• sweetstreet

Jag använde alltid hjälm förr när jag cyklade i Stockholm!
    Till slut kändes det nästan konstigt att inte ha hjälm. Som att köra bil utan säkerhetsbälte. Det 2går" nästan inte för det känns bara helt fel... Tomt. Något fattas.

Och så kände jag mig alltid så sportig i min hjälm! :D

Men visst, det är säkert lättare att använda hjälm när de flesta gör det. I Stockholm var de flesta "cykelpendlarna" iallafall iförda hjälm så man kände sig inte alls ensam eller nördig.

Har däremot insett att på andra ställen i landet är det inte alls så vanligt. T ex Skåne. De lär tydligen nästan vara sämst med cykelhjälmsanvändandet i Malmö.

• Page

Urrk, trodde du att det var så illa?

Apråpå cancer så skrämde jag min man i dag med att kommentera hans svullna mage (ett tidigare cancertecken) men han har nog bara blivit lite tjock!

• sweetstreet

Men har en nära vän som var med om en cykelolycka för ett antal år sedan och han klarade livet just pga att han hade hjälm! :o Han låg i koma ett tag och fick en rejäl hjärnskakning och fick sy ganska mycket i ansiktet. Men han överlevde. Och läkarna sa att utan hjälm hde han definitivt inte överlevt smälen. Så efter det kändes det ännu mer angeläget att vara rädd om huvudet. :)

• sweetstreet

Japp jag tänkte direkt på cancer.
    Lite miljöskadad säkert eftersom all "okontrollerad celltillväxt" (alltså för många celler på fel ställe) får mig att tänka på cancer.

Höll ju på med cancerforskning tidigare.

• Page

Här på landet är det mest barn och nördar som använder hjälm. Jag blev "smygfotat" av stadens tidning när jag susade fram på min lila fara, rubriken löd: Vuxna som cyklar utan hjälm. Jösses vad arg jag blev!

• Page

Cancer är så himla skum sjukdom. Att ens egen kropp kan vända sig så emot en! "Näää, nu ska jag börja producera celler i en jättefart, och behåller varenda en."

Håller med om att hjälm är ett måste, jag är bara för osäker på mig själv för att använda det. Tänk om någon såg mig???

Svar på tråden När märker man av det?