• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Och en till fråga jag inte minns om vi avhandlat - det här med mat, äta/ inte äta.

Varför står det att det är ok med konserverad tonfisk, men inte med färsk? Är den konserverade från mindre firrar som fått i sig mindre med gifter eller?

• _koko_

Åååh, här måste jag göra ett litet inlägg i debatten, jag skulle nämligen aldrig vilja döpa mina barn! De dop jag varit på har i det närmaste varit sektliknande upplevelser, och sist funderade vi faktiskt på om vi inte måste tacka nej nästa gång... Som tur är är det inte så jättemånga av våra vänner som döper sina barn.

Jag vill inte heller gifta mig kristet. Skulle gärna gifta mig i en kyrka, för att jag tycker det är andliga vackra byggnader, men gudstjänsten köper jag inte, så det kommer inte att bli så.

MEN, därmed inte sagt att jag inte tycker att någon annan borde göra det heller som inte är troende, alla gör som det känns bäst för dem.

• Lapinette

Varken jag eller maken är aktivt religösa. Han är katolik och jag protestant men jag är nog mer "kyrlig" än vad han är.

Vill barnet gå ur kyrkan när den blir vuxen så får han/hon väl göra det. Lite omvänt men ett val kan man ju alltid göra. Maken min är ju inte medlem i svenska kyrkan.

Liten - själv har jag bara slalomstavar .

• Liten med Mindre

Äsch - kastar mig åter till dopen. Jag tycker barndop är en bra grej. Tänker lite som att, "Hej, du är välkommen hit till vår gemenskap, men om du sen inte vill längre så är det ok att gå någon annanstans." Lite som att barnet får vara med utan att behöva fråga - någon annan har redan frågat åt barnet.

Fast allt blir ju så teoretiskt. Barn är ju välkomna in i andra kyrkor också, döpta eller ej. Tanken i biblen är väl att Gud inte ställer några krav på de som vill vara med i gemenskapen - till och med barn är välkomna hur små och hjälplösa de än må vara.

Kanske ska sluta vara filosofisk nu.
    :) läsa några rader jobb till innan jag får smita.

• Vänner-fan

Hej tjejer!

Jädrans vad ni har "snackat" här idag!
    Själv har jag tagit hand om en liten skrikande varelse som nu har somnat på badrumsgolvet av alla ställen!
    BS,
    Själva grejen när de har tillväxtperiod är att de ska suga så ofta så att mjölkproduktionen ökar. Därför har jag kanske inte tillräckligt just idag, men förhoppningsvis imorgon. Typ.

Att säga att vi hade middag här igår kanske var en överdrift. Själva maten var ju inte det väsentliga utan de ville komma och se på vår guldklimp, men de kom dirket från jobbet så vi tänkte att pasta med pastasås, vin och lyxig glass skulle uppskattas mer än bullar och kakor. Och för maken är det ingen konst att slänga ihop nåt sånt på en höft, för mig skulle det säkert tagit halva eftermiddagen.

Liten,
    Jag har stavar! Kan rekommendera de som har en liten vaddering runt där man har handen, annars är det lätt att de skaver. Många av de billigare sorterna verkar dessutom svåra att hålla uppe längden på när man gått med de en stund, de drar ihop sig. Så kolla så de håller längden utan att du måste ta i för kundg och fosterland. Mina är McKinley och säkert inte så dyra de heller men bättre än flera andra jag provat. Det är verkligen skön och bra träning, ser fram emot att få plocka fram de igen sen!

• _koko_

Trevlig helg allihop, nu orkar jag inte vara kvar på jobbet längre! Är hungrig och cola-sugen...

Fast precis när jag skrev det började dunket som påminner om att det är student-utspring idag, blääääää... Kanske ska gömma mig här ett tag till ändå...

Fy vad gammal man har blivit när man bara tycker de är fulla och jobbiga... :D Fast många är så fulla att de knappt kan stå upp, och det tycker jag är läskigt att se...

• Vänner-fan

...och gällande dop håller jag med Mugglan.
    Själv konfirmerade jag mig helt enkelt för att det var ett bra sätt (tyckte jag) att få reda på mer om tron och kunna ta ställning. Sen kom jag fram till att jag inte var kristen, men hade iaf gett religionen en chans.

• Liten med Mindre

Och du har aldrig varit full och haft svårt att stå koko? ;) *nyfiken*

• Liten med Mindre

Vänner - McKinley brukar ju ha bra grejor. Får höra med familjen också, där finns några passiva stavägare. :)

Min make snudd på somnade på badrumsgolvet i våras - men han var däckad av kräksjukan och orkade inte röra sig. Kanske inte riktigt samma. Lite lättare att lyfta prinsen till sängen gissar jag. Maken fick en kudde och filt så han kunde stanna kvar. :D

• Vänner-fan

BS,
    Ser för övrigt fram emot din förlossningsberättelse här sen!

Nu ska jag göra mig i ordning det sista inför att träffa lite arbetskamrater. De skulle spela brännboll ikväll och jag lovade att komma förbi. Nu blev det ju rätt kass väder här så de ställde in, men skulle träffas på en pub i stället, så jag ska gå förbi där så kan de som vill komma ut och snacka lite och spana in min fina bebbe! Ska bli jättekul!

Svar på tråden När märker man av det?