• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

muggles - maken håller på och funderar ut vad han ska säga och där också begära någon slags kompensation för förseningen. Ville dock inte att maken skulle ringa igår för då hade det nog blivit en hög röst...vi vill ju att de ska slutföra jobbet. Men sitter i en jäkla sits för man vill bara kasta ut dem samtidigt som man vill få jobbet gjort.

• Liten med Mindre

Vickan - jag tror att de flesta dop jag varit på på sistone (nåja, kanske inte så många totalt sett) är mest traditionsbundna.

Jag är själv troende, på mitt privata lilla vis, och vill att mina barn ska döpas. Jag gissar att dopet fyller samma funktion som baptisternas välsignelse - du välsignar barnet och välkomnar det in i den krista gemenskapen. Sen kommer ju konfirmationen som en bekräftelse på dopet i de fall du vill. (Tyvärr görs ju det också ofta av tradition, mer än viljan att ta tills sig mer av tron.)

Nåja, tradition eller vilja kan nog diskuteras lääänge.

• BrudSommar2006

Lapinette, aha då förstår jag! Usch vad länge ni har väntat!

Jag ska nog inte ha med hantverkare att göra, jag som är så mesig, jag törs inte skrika på någon, så det skulle väl aldrig bli klart i så fall.

Tinga, ja hoppas kan man att hon bestämmer sig för att titta ut i helgen men jag gissar att jag sitter här och väntar fortfarande på måndag!

• Lapinette

Jag skulle bli präst som liten så jag tycker jag platsar i kyrkan.

• mugglesfan

Jag är nog ganska likgiltig inför tro och därför bryr jag mig liksom inte om att jag hycklar (hur hemskt låter inte det här?). På ett logiskt plan kan jag sympatisera med att man låter vuxna döpa sig om de vill, men känslomässigt så tycker jag inte det är så hemskt att den lill* blir medlem i kyrkan. Jag fick själv inga men av mitt eget dop och jag har ju funderat på att gå ur kyrkan men inte fått tummen ur. Och nu när jag har gift mig och vill döpa där så är det väl rätt att fortsätta vara med och betala...

• mugglesfan

Men jag tycker det är en intressant fråga Vickan och jag tycker det är intressant att diskutera utan att få en "klubba" i huvudet att man tycker fel (som man kan få i vissa andra trådar här på BT)!

• Lapinette

Vänta du bara muggles *kaninen springer med klubban i högst hugg*!!!!

• Liten med Mindre

Förresten - är det någon härinne som går med stavar?

Det lär ju vara bra för rygg och axlar, och jag funderar på om jag skulle skaffa ett par nu när det lär bli mer promenader och inte den jogging jag hade tänkt mig.

Tips på stavar i så fall?

• BrudSommar2006

Muggles, håller fortfarande med!

Nu ska jag nog gå och pyssla med annat en liten stund så om ni alla försvunnit härifrån innan jag sätter mig här igen så får ni ha en riktigt trevlig helg!

• viktualia

Fniss - Lapinette - absolut!

Visst har dopet en roll som invigningsrit, men som mugglan skriver så finns det ju andra varianter som är möjliga.

Döps man i Svenska Kyrkan blir man ju medlem på kuppen och det skulle jag tycka var konstigt om jag hade "drabbats" av det. Att mina föräldrar hade gjort mig till medlem av en kyrka.

Visst, jag är uppvuxen i frikyrkan och medlem där men medlemskapet är ett aktivt val jag gjorde som vuxen.

Svar på tråden När märker man av det?