• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Det är ju så svårt att veta något när karln hela tiden lovar och säger att "imorgon" och så händer inget. Maken sitter just nu och författar ett mail till honom. Vi ska säga åt honom att inte komma t o m onsdag (för de kommer nog ändå inte) men att vi vill veta säkert om de kan jobba tors-söndag då vi är på bröllop.

Jag mår bättre nu när vi har fått ut lite saker i vardagsrummet även om taket och tapeterna inte är "till belåtenhet" .

I alla fall, det blir nog Stendörren imorgon och jag förväntar mig en låååång härlig promenad och picnic. Jag och maken älskar att göra sådana utflykter.

• sweetstreet

Låter jättehärligt!!!!! :)

Själv har vi inga direkta planer för helgen vilket känns superlyxigt. En kompis kommer dock över och hälsar på en kortis. Lördag-måndagmorgon. Det ska bli kul! :)

Ikväll blir det grillning och pub ute på vår innegård här på jobbet! Ska bli jättetrevligt!!!!!! :)

• Victory

Pust! Nu har jag varit hos min syster och deras två livliga ungar. Tror jag måste fundera en extra gång på detta med barnskaffande...

• Victory

Liten - grattis i förskott till er också!

• mugglesfan

Läste precis andra tråden och herregud, vilket perspektiv man får! Jag är bara så oerhört tacksam att det har fungerat för mig (iaf en gång) - peppar peppar att allt går hela vägen också.

Fick höra om en bekant som fick sitt första barn när hon var 35 och sedan försökte med nr2 ganska snabbt, men det gick inte alls. Nu är hon 40 år och har gjort 4 ivf-försök (nr 3 ledde till MF i v8). Fick verkligen tankarna att snurra hos mig. Vi vill ju gärna ha två... Men då är jag nog helt inne på att adoptera ett till i så fall.

Men är det ngt man har lärt sig i den här tråden så är det att "skaffa barn" inte är en självklarthet. Visst hade jag det på känn även innan (särskilt med tanke på min ålder) men att det fanns så många olika problem hade jag ingen aning om. Sekret, inkompatibilitet, pco, endo, ...

• mugglesfan

men herregud, gubben med solglasögon skulle verkligen inte vara där...

• mugglesfan

v8 och slutparantes skulle det vara

• mugglesfan

Apropå barnvagnen på AMs blogg - skulle jag aldrig kunna tänka mig att köpa. Ser ut som en designvision utan verklighetsförankring.

Och Stokke-vagnen ser direkt farlig ut med sin höga tyngdpunkt (tycker jag).

Men det är ju kul att det satsas på design på alla områden numera! Det kunde gärna få hända lite mer kul grejer när det gäller barnrumsmöbler också. Måste alla spjälsängar vara så förbannat tråkiga?!

Stolen Grow är ju desto coolare men ouch! vad dyr: www.brio.se/BRIO_NET/sverige/Startpage

• mugglesfan

Nu är det nya matbordet monterat och står så fint i vårt kök - jag är supernöjd!

Page: du frågade om textiltavlan kom jag på nu - nix den är inte inköpt än. Vill ha tyget Vinterek från Svenskt Tenn men ST-återförsäljaren här i Göteborg säljer inte just det tyget och vill inte ta in det heller. Mkt konstig attityd. Iofs tror jag det går att köpa via STs hemsida men man hade ju velat se det i verkligheten först iom att det kostar en del per meter...

Men vi ska nog till Stockholm i sommar en sväng så får väl köpa det då

Jag kanske borde starta en inredningstråd någonstans...?

Men ni sa ju att man fick vara OT...

• mugglesfan

Förresten så undrar jag lite vem Liten och pappa2008 bloggar för om den bloggen är hemlig? El är den bara hemlig för oss som vet lite fler snaskiga detaljer om tidpunkter, ställningar och så?

så mkt skit som jag spyr ur mig kanske jag borde starta en blogg (det ligger ju verkligen i tiden!) men problemet är ju att det mesta är så ointressant för andra. Det är ytterst få som klarar att blogga så att det blir intressant att läsa för andra. Man måste nog ha talang för att kåsera lite, det ska gärna vara lite humor så man får fnissa.

Tänk om man skulle skriva en gravidblogg, typ alla symptom och känningar dag-för-dag - hur boring skulle inte det vara på en skala???

Svar på tråden När märker man av det?