• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Förresten, 3-400 i månaden för parkering är säkert jättebilligt även det, med Stockholmsmått mätt!

När min lillebror gick på gymnasiet sa han att han aldrig i livet ville bli kemiingenjör "för dom har stora huvuden och minst tre armar"! Tror att han tänkte sig någon förläst stackare som slet som ett djur på något labb! Sen kan ni ju gissa vem som nu är civilingenjör i kemiteknik? Ja just det; min bror! Hans sambo också, som dessutom doktorerar, så ni kan ju tänka er hur det blir vid våra familjemiddagar, med fyra kemiingenjörer närvarande!

• Lapinette

Mon dieu, och i min familj så är vi säljare, brorsan, jag och nu även maken. Fast alla har vi olika säljjobb och har gått olika utbildningar.

• Liten med Mindre

Och min familj (eller snarare våra familjer) är nog så utspridd i utbildningar det går - nästan. Fast pappsen och jag är civilingenjörer, men helt olika inriktning.

Å andra sidan kan ju vi tjejer roa oss med mat eller växtprat - och killarna snacka data. :D Såååå klassiskt.

• BrudSommar2006

I min familj är vi också rätt utspridda vad det gäller utbildning och jobb.

Vad det gäller det där med två biljetter för två p-rutor så låter det ju som en alldeles lysande idé om man ska iväg och handla eller så, undrar om man får göra så, det skulle jag ha tänkt på långt tidigare! Vet inte om jag bryr mig om att ta reda på det nu dock.

Hoppas att ni alla ska ha en massa trevliga saker för er i helgen, själv ska jag väl mest vanka omkring här och vänta gissar jag. Kanske åker vi ut till mina föräldrar någonting och om inget hänt på söndag så vill jag nog se det där huset igen, jag är fortfarande lite sugen på att vara med i budgivningen nästa vecka, fast det hänger på att mina föräldrar har sett huset först så att vi vet att det vi vill renovera kommer att gå att genomföra, det känns osäkert innan pappa varit där och tittat som vanligt.

• BrudSommar2006

Liten, maken har ingen att prata data med i min släkt, däremot blir han runtdragen till allas datorer för att fixa de senaste problemen vart vi än kommer stackarn. Nyss ringde han för att säga att han försvinner iväg in på ett möte igen nu under eftermiddagen och kommer inte att ha telefonen på men det lär ju inte spela någon roll gissar jag.

• Lapinette

BS - vi får väl se om du är här på måndag eller på BB. Spännande! Har du hört något från din släkting? Fortfarande inte ett ljud trots ett mail i månadsg och ett idag till henne. Det kommer inget autoreply heller så hon borde ju vara där.

Själva ska vi nog göra lite utflykter i helgen då vi ändå inte har något hem att städa och ta hand om. Det blir nog Stendörren (naturreservat utanför Nyköping) och ett stopp i Trosa på vägen tillbaka. Sen så kanske cykla runt lite i Stockholm och eventuellt träffa några väninnor på söndag kväll. Ja och så ett biobesök skulle jag kunna tänka mig att klämma in på lördag kväll.

• Meddelande borttaget
  • Liten med Mindre

Äsch - brudsommar, jag förstår verkligen inte vad för möten som är så viktiga att en pappa i väntans tider inte får ha telefonen på för nödlägen. Han ser ju om det är du som ringer.

Det tror jag vilken kund som helst förstår.

Fast, klart, om man ska på nåt ställe där telefoner är förbjudna är det ju knepigt?

Jag både hoppas och inte hoppas att du får se huset igen på söndag. ;)

• Lapinette

Shit, mitt inlägg spärrades!!! Jag tycker det går så bra att skriva om både sekret och sex men vibr*tor kunde man visst inte skriva. Jag menade till dig BS - kan han inte sätta mobilen på ljudlös och sen ha vibrationen kvar? Då kan han ju se om du ringer. Vore ju trist om han missar födseln.

Svar på tråden När märker man av det?