• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Jag har faktiskt tänkt på det här med parkering trångt och mage - och på att köra bil med jättemage. Hur ska jag som är kort (dvs också har korta armar) nå fram till ratten, el pedalerna för den delen... Blir nog maken som får köra det sista. Men jag kommer ju gå hemma hela semestern och sedan fram till BF (el F snarare ) så jag måste ju inte köra direkt.

• mugglesfan

Tinga: förresten, vad är det för "teknik" du jobbar med? Och vad har du läst för linje? (det var dags för lite OT efter allt mitt förlossningssnack nu)

• Mrs H (fd 4:e Maj)

mugglesfan
    Manga anvander en kudde sa de kommer narmare ratten.

• Storasystern

Nu ska jag iväg på NUPP. Håll en tumme för mig! Rapporterar imorgon!
    :)

• BrudSommar2006

Tinga, ja om jag inte var orolig för böter så skulle jag absolut ställa mig över två rutor, det är helt hopplöst med den här förbaskade magen! Den här ju stenhård också så den går ju liksom inte att dra in eller flytta på på något sätt...

För övrigt tror jag att många som kommer åkandes ensamma i sina bilar bara bryr sig om att de själva kommer ur och tänker inte ens på att bilen bredvid kan få problem. Hoppas den eländes skurken får bilen repad!!!

• Tinga

Mugglesfan - jag jobbar med värmeväxlare, och har läst kemiteknikprogrammet på LTH. Det var inte direkt den här typen av jobb jag har ni som jag tänkte på när jag började läsa -96, men å andra sidan hade jag knappt någon aning om vad en civilingenjör jobbar med! Det lät som en bred utbildning och jag tyckte kemi var kul, så då blev det så!

Om jag funderar på det nu i efterhand så var nog det bästa med hela utbildningen att jag träffade min man där! Två keminördar i den här familjen, med andra ord!

• Liten med Mindre

Det där med att parkera över två rutor - kan det inte vara tillåtet om jag betalar två avgifter också? Kanske med tilläggslappen i fönsterrutan: "Höggravid - behöver extra utrymme". *klurar vidare*

Kanske något att fråga p-bolagen och polisen om? :?

Det är ju förstås inge skoj i svindyra parkeringshus, men vanliga parkeringar?

• Liten med Mindre

Det jag läste om att inte köra sista tiden tror jag mer handlade om säkerhet än att nå fram till ratten. De tyckte nog det var dumt att köra eftersom bebben i magen kommer så nära ratten - med risk för en rejäl smäll om du krockar/blir krockad.

Samma anledning som att man väl ska ha passagerarsätet så långt bak det går - långt från instrumentbrädan och ev krockkudde.

Nåja, jag gillar ju inte att köra, framför allt inte i mörker som ju kommer råda sista tiden förhoppningsvis. Så varför skulle jag börja köra just då? :)

• Tinga

Liten - så länge man betalar för två rutor kan det väl inte vara något problem? Låter som en bra idé tycker jag.

I vår bostadsrättsförening är rutorna ganska smala, så en del som har nya bilar har två rutor, för att minimera risken för skrapning. Å andra sidan betalar de ju för två rutor då, fast avgiften är bara 75.-/månad, så då kan man ju stå ut med att betala för två!

• Liten med Mindre

Tinga - hos oss är det sån kö efter p-platser och garage - så två rutor kan man nog se i himlen efter.

Men tack och lov har grannen i vårt garage sällan sin bil där - så då kan jag ju vid behov stå lite längre från väggen...
    Får väl prata med honom om det blir aktuellt.

Svar på tråden När märker man av det?