• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Moppy - bara vädret är fint! Planerar också för en Sverigesemester för första gången på typ 20 år.

AM - låter lagom att jobba i två veckor.

September - kollade i kalendern och har jag riktig otur så kommer jag nästa ÄL ha dag 14-15 på en helg. Fast så klart min mens diffar ju med 3 dagar hit och dit så det kanske fixar sig. Snacka om att oroa sig för saker i förväg. Vad händer för er nu? Var sekretet ok? Ska maken in inom 5 dagar? Och blir det direkt tid för kontraströntgen eller inväntar ni det här svaret först?

• A.M.

Mugglesfan: Spekulation:
    Man är ju mer mottaglig för bakterier osv när man är gravid och slemhinnorna blodfyllda. Slemhinnan i slidan kan ju ha blivit irriterad helt enkelt och flytningen är lite brun pga "gammalt" blod från irritationen ... Har du ont, förutom svedan?
    Och som sagt UVI behöver inte ha några symptom alls.

• A.M.

Det kan ju också hända att man blöder (just brunröda flytningar) lite efter sex, Muggles!

• Bröllopstokiig

Just det Mugglan!!!!!!!! Har ni rockenrollat i bingen igen nu!!!!!! VA? hahahaha

• Lapinette

Min stackars make får ingen sex alls. Först så säger de åt mig ingen sex på 3 dagar efter kontraströntgen och sen är det ingen sex 3 dagar innan sekrettjosan...har räknat ut att den enda kvällen för lite skoj i halmen är ikväll!!!

• mugglesfan

AM: jag tror på din spekulation om att det blöder lite pga av irritationen för jag har känt att jag har varit lite irriterad sedan senaste sexet (som fö var i helgen el nåt). Har inte velat sexa nu i veckan pga att jag varit irriterad. Och pga flytningar så måste jag ständigt ha trosskydd (har blivit storkonsument för första ggn i mitt liv!) så det gör det svårt att "lufta".

Nä det gör inte ont förutom lite sveda när flytningen rinner ner (detaljer detaljer...) så jag ska nog inte oroa mig!

• mugglesfan

Lappis: men då brukar ju sexet bli desto bättre och hetare när man inte haft det på ett tag!

Cicci: inte denna gång

• start september

Lapinette,

Vi har lämnat allt nu och man kan få svar ganska snart. Jag ska få en kontraströntgen tid på dag 5-8 i nästa cykel, exakt vilken dag ville hon bestämma när tanten väl kommit.

Beroende på svar (som man får av BM/sköterska) så kan man antingen vänta på röntgenbilder eller boka läkartid för att diskutera.

• Lapinette

September - så som jag fattade det så gör de bara kontraströntgen på måndagar varpå jag var där dag 5 fast jag fortfarande hade mens. Till mig sa dem mellan dag 5 och 10.

Så slutligen har du varit på Sophiahemmet dag 13, 14 och 15 för att kolla sekretet?

Svar på tråden När märker man av det?