• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Och på tal om(avsiktliga) feltolkningar - läste en artikel om jas-planet som störtade, i NyTeknik i morse. Fastnade för meningen (minns inte exakt ordalydelse men kontentan):

..raketstolen tros orsaka utlösning utan att händerna håller om handtaget...

• Snart så....

Heeeej Frullis,

Tyvärr är det den enda semestern vi har inplanerad att åka iväg tillsammans. Senare i sommar vet jag inte om jag vågar och sen är det ju koller hos BM hela tiden på slutet. Sambon blev ju tvingad att ta semester i juli men nu kan även den kan bli inställd pga projektet.
    Så nu peppar jag honom att tvinga jobbet att gå med på att han får semester ihop med pappadagarna när vilden kommer i augusti.

Jag vill inte åka iväg själv någonstans nu, tänk om det skulle hända något och han är 50 mil bort.

Så just nu vet jag ingenting om hur allt kommer att bli och det känns inte alls bra. Men det är väl bara acceptera läget och göra det bästa av det.

usch inte roligt om katten är sjuk, men du får träffa honom ihelgen och kan avgöra själv? Kanske saknar er??

Jajajaj strunta i mötena idag och jobba undan så du får vara ledig i helgen. Låter som en stålande ide :D :D

• nu är jag fruL

snartis
    Ja om de stryker en del av hans semester i juli då SKA han verkligen kräva att få semester i augusti. det är inte emr än rätt tycker jag.
    det ska alltid löna sig att ställa upp för jobbet....

Vi planerar inte heller att åka bort under sommaren, inte mer än till landet över helgen och kanske eventuellt nån helg till leksand. men inte mer.

Semestern spar vi båda till boris kommer. JAg tar innan och maken tre veckor efter födseln vilket innebär att med de två pappa veckorna kommer vi alltså att ha 5 veckor ihop med boris direkt efetr förlossnignen. DET ser jag fram emot

lappis: det låter onekligen som ett tidigt MF sist...
    vilket man ju trots allt KAn se som något positivt. För då vet ni ju att det kan ta då gäller det bara att får det att stanna kvar. och det finns det ju hjälp för, se på Moppy. Så bara ni KAN bli gravida så är hälften vunnet.

Förlåt vill absolut inte låta klämkäck... men... ja....
    kram

• nu är jag fruL

snartis
    Förstår att du inte violl åka iväg själv också...

• mugglesfan

Liten: nyp i magen är troligen livmodern som växer och "drar" i ligamenten - hade jag också i perioder. Bra tecken, det växer

Slick'n var på gympahumör igår kväll efter några dagar där h*n varit mer lugn. Kanske h*n får mer energi nu när jag lugnat ner mig efter seminariet. Iaf låg jag i soffan igår (med fötterna högt!) och då kände jag hur det rörde sig mkt därinne. Jag kände huvudet genom magväggen, litet runt hårt ung av en mandarins storlek. Så gulligt

• mugglesfan

Lappis: jag har hela tiden trott att din konstiga men denna sista gång var ett tidigt MF. Mkt för att du aldrig haft så sen förut. Som Frullan säger är det positivt i den meningen att då är det inga sekret- el kompatibilitets-, äggstocksproblem. Det är inte ens säkert att ni behöver hjälp för att få det att stanna kvar (hormoner etc), det kanske helt enkelt inte utvecklades ok just det här ägget? Behåll hoppet!

• Lapinette

Frullan - det skull onekligen kännas bättre bara jag/vi visste att vi faktiskt KAN! Så ett tidigt MF skulle jag bara tacka för. Dock vet jag inte helt säkert om det var det sist, jag skulle kanske ha testat när ni andra peppade mig.

Snartis - gud vad trist med semestern! Har själv suttit och gråtit när semesterplaner har gått i stöpet pga makens jobb. På den tiden var semestern extra viktig då det betydde att vi hade mer än en helg tillsammans (förhållande på distans). Hoppas det ordnar sig för er. Själva har vi inte bokat in någon semester alls då vi fortfarande väntar på besked om vår badrumsrenovering. Vi har ju haft vår stora resa för i år, Sydafrika.

• Bröllopstokiig

Morrn morrn....

Synd med semestern Snartis, men jag tycker att du ska åka själv i allafall! Det är ju trots allt 2 månader innan du ska föda som midsommar infaller, go girl! 50 mil är inte så långt! Men jag kan förstå din oro med gumman! Jag är ju van vid 50 mil, det "pendlar" vi ofta, då vi har sommarstuga och föräldrar i Blekinge.

Muggles: Ring och kolla med sjukvårdsrådgivningen om inte din BM återkommer så snabbt som man önskar, bättre att kolla!

Vi ska runt hela sommaren, jag är en tuffing och kommer inte sitta hemma. Vi har pratat med BM om det redan och hon sa att det är bara att kolla sig hos någon annan barnmorska på orten man är...

I går var jag på skenmöhippa på Riché, ha ha ha, det var ju såååå kul och hon trodde verkligen att this is it.... hihihi
    Ser fram emot bröllopet, vi ska till Gotland på bröllop. Passar på att stanna 4 dagar Så nice och vi har bokat hotell med pool, så jag kan guppa runt som en valross.

I natt verkar vi ha haft lite problem fler av oss. Jag har haft mensvärk för första gången sen jag slapp mensen, så nu sätter den biten i gång. Inte skoj. Sen regnade det som fan och maken snarkade och pratade i sömnen, så jag är ganska trött faktiskt!

• nu är jag fruL

mugglan:
    Jag tycker definitivt att du ska ringa BM och prata med henne. jag tillhör kategorin sopm tycker att det är bättre att kolla upp saker en gång för mycket än en för lite. I allafall om det gäller de ädlare delarena av kroppen.
    jag menarv ont i fingret kanske man kan strunta i men om man blöder konstigt skulle jag kolla upp det. definitvt om jag som du är nu, var gravid.
    Så ring iallafall och se vad de säger. SEn kanske de tycker att du Ska du göra gyn udnersökning idag eller avvakta.
    Men ring.

cicci, vet precis hur det är emd att inte få sova....
    så har jag det och det tär på en....

näe nu måste jag gå och leta upp nåt att äta. Hungrig jääääämt.

Svar på tråden När märker man av det?