• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Om folk klagar för mycket får vi väl starta en OT-tråd!!!! :o ;) :D :D :D

Men jag håller annars med tidigare inlägg om att INGET ämne är OT i denna tråden!!!!! :)

Här bryr vi oss om varandra på alla plan! Så då blir det ju diskussioner om allt från slemmiga kroppsfunktioner till renoveringar och recept!
    Det älskar jag!!! :p

• Lapinette

Maken var så arg idag att han t o m var sur efter spinningen. Själv använder jag träning till hjärntvätt . Till saken hör ju att det funkar ju inte att skälla eller komma med hot för då kanske de inte dyker upp alls och så har vi ett halvfärdigt tak i vardagsrummet med stålbjälkar, för det är det enda de har gjort hittills. Grrr...det tar så mycket energi och det är så himla trist att inte ha sitt hem till fullo.

• sweetstreet

Usch!
    Förstår verkligen!!!!!!!

Men ni får trösta er med att det kommer bli superfint när det väl är klart.

.....år 2010....?? :?

• Lapinette

Det är ju svårt att skriva om tillverkningen hela tiden för det händer ju inte alltid så mycket. Mest spännande är det ju kring BIM. Har vi ingen som bimar här inne?

När är det du ska göra din operation?

• Lapinette

Vi har fokuserat på hur fint det kommer att bli...men NÄR? De skulle ha varit klara till för förra helgen...sen helgen som varit och nu då? Till saken hör att de sista två helgerna har vi inte varit hemma så då har vi sluppit se röran men denna ska vi vara hemma och tanken var ju att städa av och ställa allt i ordning igen. Pyttsan!

• sweetstreet

Hm, känner mig lite off vad gäller koll på BIMarna nu.
    Så jag har faktiskt ingen aning....

Min operation är den 20 juni.
    Så det är ca 3 veckor kvar. Ska på någon koll innan, den 19 juni. Antagligen för att se att allt är ok inför op.

• Lapinette

Vågar inte ens tänka på hur det kommer att gå med vår badrumsrenovering. Den killen kontaktade jag i mars och han har ännu inte kunnat boka ett startdatum och talat om pris. Helt ok om han säger 1 september bara vi vet att han kommer att börja då. Det är det värsta med renoveringen vi har just nu. Killen bara lovar och lovar. Det betyder ju inget ... så nu orkar vi inte fråga för det spelar ingen roll vad han svarar.

• sweetstreet

Å andra sidan Lappis så är det kanske ändå skönt att ha proffs som gör jobbet???? Trots att det går seeeeegt?

Vi renoverade en del i lägenheten i Stockholm själva och bla så satte vi in spots i hallen. Alltså inbyggda spots i taket. Hm, det var faktiskt rätt jobbigt!!! :o

För vi är inte sådär superkunniga själva. Fick lite hjälp av en del händigare vänner, men fy vad tungt det var att göra ändå. Gipsskivor är skittungt!!!

Och sedan tog vi bl a bort en dörrkarm som såg konstig ut. Men självklart rasade en bit av väggen med samtidigt så vi fick småpanik. Men en byggkunnig kompis hjälpte oss att hitta rätt murbruk (!!!) :o på Fredells så vi kunde mura igen det som rasat. Men som sagt, själva hade vi inte fixat att botanisera dunt bland typ 10 olika murbruk för att hitta det "rätta"!! :o

• Lapinette

Den 19 juni ska jag till gyn för att höra vad de såg på kontraströntgen och sen vill nog han fortsätta med typ hormoner, kolla ägg eller liknande.

Enkelt att komma ihåg. Page ska på koll när jag är på bröllop i Österrike och du har din operation när jag ska till gyn.

• sweetstreet

Badrum och kök är ju också det värsta att vara utan!!!!!
    :(

Man inser verkligen det när man inte kan använda de rummen!!

Svar på tråden När märker man av det?