• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Muggles, jag är så avundsjuk på er som har hittat ert drömboende! I och för sig trivs jag i vår lägenhet, en trea, den är jättemysig och perfekt för två personer som har mycket saker men nu när vi ska bli tre så har vi problem att få plats! Att kunna åka färja hem låter hur trevligt som helst! Fast eftersom vi har hund så skulle det vara skönt att ha egen trädgård, jag vill gärna ha katt också, så vi är ju definitivt mer inne på hus än lägenhet och att det skulle vara så knepigt att hitta rätt hus hade jag aldrig föreställt mig! Men vi har lärt oss massor om vad vi gillar och inte gillar så det har varit väldigt inressant och lärorikt på så sätt att ha varit på så himla många visningar.

Lapinette, det skulle väl vara om makens simmare på något sätt är dåliga eller inkompatibla med ägget så att de är orsaken till X:et? Fast jag har ingen aning om huruvida det kan stämma, september får tala om för oss hur det fungerar. Det blir förhoppningsvis ytterligare något jag får lära mig här i tråden, jag kan nästan inte förstå hur jag kunde vara så okunnig om det mesta innan jag började hänga här förra året!

• mugglesfan

BS: vi började kolla på en större lägenhet för 3,5 år sedan, men då kollade vi på en 3:a. Vi tyckte att allt var jättedyrt och gick mest på visningar, hittade inget som vi seriöst ville ha. Vi var heller inte insatta i vad vi ville ha exakt så vi budade inte heller. Sedan strökollade vi i 1,5 år och så hittade vi detta. Och under den tiden hade vi börjat fundera på familj så då tyckte vi att en 4:a var bättre än en 3:a. Och nu har vi ju väntat i nästan 2 år på att denna skulle bli färdigbyggd.
    Men det kan ta rätt lång tid innan man som du skriver är säker på vad man vill lägga pengar på...

Kom precis hem och tog av mig skorna - såg att de är jättesvullna. Stödstrumpor på och så upp med fötterna på soffbordet tror jag det blir

Jag är ganska trött och matt, likadant igår. Igår hade jag liksom ingen energi över huvud taget. Idag nästan likadant. Tycker jag ser blek ut också. Undrar varför? Kanske måste äta ännu starkare järntabletter...? Tyngre droger

• mugglesfan

Vad kul - vårt nya matbord har kommit (meddelandet låg i posten)! Och vi som inte ens hunnit kolla på stolar än...

Nu bjöd jag på mer ointressant fakta ur mitt liv...

• sweetstreet

Hej igen tjejer!

Känns mycket bättre nu.
    Och TACK för allt stöd och alla snälla och uppmuntrande ord!!!!! Ni ska veta att det värmer. :) :) :)

Jag pratade rätt mycket med mannen igårkväll om allt också och det är som sagt väldigt skönt att prata av sig lite. Bara att få "pysa över" kan hjälpa långt ibland.

Muggles,
    jag tror inte att min mamma är sjukligt deprimerad eller så men jag är ganska säker på att något hände med henne efter att min pappa dog. Hon har liksom blivit "värre" sedan dess. Men jag försökr just nu bara att acceptera att det troligtvis kommer vara såhär nu. Det jobbiga är nu när man bor så långt ifrån varandra och bara ses någongång per år. Då vill man ju liksom gärna att det ska vara bra när man ses, och det är liksom inte "läge" för konfrontationer eller så. Men jag har verkligen funderat på hur det ska bli framåt och jag har även tänkt på att man kanske skulle söka hjälp, typ "familjeterapi" eller så ifall det fortsätter och/eller förvärras. Men det skulle ju inte bli aktuellt förrän man är tillbaka i samma land igen.

• sweetstreet

FruLLan,
    jag tycker det låter jättebra att du försöker varva ner nu. DU jobbar ju verkligen för tre!!!!!

Var rädd om dig!!!! :p

Men jag har samtidigt full förståelse för dig.... Har ju varit bota 3 veckor nu från jobbet och jag måste säga att jag kände lite abstinens efter jobber redan när vi kom hem från Hawaii.... :D :D :D
    Och då hade vi ändå haft två fantastiska veckor där. Men jag gillar verkligen mitt jobb (har jag insett) och med tanke på det så känner jag mig faktiskt inte alls särskilt sugen på att vara hemma så länge (om man någonsin får en bebis). :o Fast kasnke ändrar sig sådant om/när man väl står där???

Å andra sidan lär jag inte få vara hemma särskilt länge med barn här ändå så det kasnke "löser sig" automatiskt ;)
    Just nu känns det faktiskt rätt skönt att vara i ett land där det inte rynkas på näsan om man inte är hemma minst 6 månader med sitt barn... :)

• sweetstreet

Haha!
    Insåg att jag just gjorde en "Lappis"!!! :D :D :D

Alltså gick händelserna låååååångt i förväg!!! ;)

Men jag hoppas verkligen att det ska ta sig snart. Fy, börjar känna mig less på att vänta.
    Och som sagt, det känns ju ännu mer trögt nu när man inte ens "får försöka". Ska bli såååå skönt när operationen är över så man åtminstone får börja testa igen.

• sweetstreet

September

ang kontraströntgen så tyckte jag inte alls det var särksilt farligt. Hade nog spänt mig lite innan för jag gillar inte riktigt tanken på smärta i "de regionerna", men jag tycker verkligen inte alls det var så hemskt. Visst roligare saker kan man göra men det gjorde inte alls så ont som jag fruktat.

Jag tog två värktabletter ca 1 timme innan på inrådan av läkaren och det kasnke hjälpte. Typ ipren.
    Själva ingreppet gick som Lappis sa väldigt snabbt.

Skillnaden var väl att jag fick veta resultatet på en gång. Min läkare visade mig bilderna på skärmen med detsamma och berättade om min livmodervägg och operationen som han ville göra för att åtgärda det. Så jag slapp vänta på "resultatet". Men kanske är det annorlunda i Sverige?

• sweetstreet

Cicci!!

Hang in there!!! :)

Låter bra att tappen inte krympt mer. Jätteskönt att medicinen verkar fungera!

• sweetstreet

Brudsommar,
    hoppas verkligen att lilltjejn tar och kommer ut snart!
    Och ni kommer hitta ERT hus också så småningom. Jag lovar!
    Kanske är det lite trångt nu i lägenheten men det går ju att ha barn fast man bor lite mindre. Ett par av mina kompisar bodde i en 2:a på drygt 50 kavdrat när de fick sitt första barn. Och de bodde där tills sonen var ca 2 år tror jag. Och det gick finemang. Första tiden tar ju barnet inte så mycket plats eftersom det inte går omkring. Så ni har ju tid på er att leta vidare även efter att ni blivit 3! :)

• sweetstreet

Lappis!
    Jag håller med om att jag tycker ni ska satsa först o främst på ÄLen efter spolningen nu! Alltså ta det där med sekretprov i "andra hand".

Vem vet, kanske gör spolningen susen i musen?!?!?!?!?! ;)

Svar på tråden När märker man av det?