• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Lapinette,

jag springer där en hel massa. Segt när man inte bor i stan längre...

Maken och jag har funderat mycket på det här med sex. Inget sex på tre dagar innan sade hon ju, sen har hon inte sagt något (jag frågade inte). Vi står ju över denna ÄL också så vi har låtit bli av bara farten. Så jag undrar hur man gör när man försöker?? Men jag kan fråga imorgon!!

Det kostar 260 kr varje gång tror jag (jag har frikort efter alla äventyr med X och andra baciller i år, mycket bra just nu).

Kolla med dem om de tycker ni kan testa på dag 12, det är nog individuellt hur mycket det ändras för varje person.

Vänta till nästa månad annars, det är ju lite onödigt att springa där och betala en massa i onödan.

• start september

Och absolut - utnyttja att det är spolat denna gång!!

Jag hoppas få min röntgen i nästa cykel när vi försöker på riktigt igen - kanske kan det hjälpa till!

• Lapinette

Jag får frikort efter nästa gång så det är helt ok. Dock så kan jag ju inte springa där i nästa vecka förutom tisdag så jag antar att det är kört denna gång för oss.

• Lapinette

September - tack för all info! Ringer systern imorgon för att höra om det är någon idé att jag går dit på tisdag samt om de har öppet i juli.

• start september

Ring och förklara läget. Om ni bara kan på tisdag kanske det är bättre än inget, särskilt om det nu blir semesterstängt?

Och sen åker ni till Österrike och utnyttjar spolningen. Låter alldeles utmärkt!!!

• start september

Tack själv för infon om kontraströntgen! Det är mest den jag tänker på. Jag har lyckats läsa att de där hemska smärtorna får man oftast om det är stopp och det är ju det jag är mest rädd för att det kan vara.

Men smärtan är väl ingenting mot hur ledsen man blir om det visar sig vara stopp. Vi har pratat igenom det här med IVF ordentligt iallafall och tänker isåfall göra det så snart det går efter sommaren (och betala själva). Det är ju ingen dans på rosor det heller, men det får det vara värt för att få en chans till!!!

• Lapinette

September - kontraströntgen var en obehaglig upplevelse MEN över på 2 sekunder. Det gick så snabbt! Jag gick nog in i rummet 10:50 och var ute igen 10:57 och då hade systern berättat hela tillvägagångssättet. Själv ingreppet tog nog max 2 minuter.

• Lapinette

Hi, hi ...så med andra ord 2 minuter inte 2 sekunder. Åter igen försöker jag beskriva en känsla, samma som det där med handväskan för en kvartsmiljon.

• Lapinette

September, en fråga till: vad har du sagt på ditt jobb? Du måste ju vara borta varje morgon denna vecka.

Vi har alltid möten på måndagmornar och jag var borta en morgon vilket verkligen hör till ovanligheterna. Självfallet sa vår sekreterare att jag var på läkarbesök så när jag kom tillbaka kom en av ägarna (personal/ekonomiansv.) in och frågade om allt var bra. Jag tittade på henne som "vad då bra??!!!", kom inte alls ihåg att jag varit iväg och fått resultaten på makens simmare. Sen sa hon "ja, du var ju hos läkaren". Oooopps! Sen inbillade jag mig att hon trodde jag hade varit på en intervju. Om jag ska springa 4 ggr i veckan på Sophiahemmet så måste jag säga något.

Svar på tråden När märker man av det?