• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Kokosen!

Hur går det för dig????
    Några fler symptom????????????

Jag är fortfarande helt förundrad över att du faktsikt är gravid nu!! :)
    Känns ju inte alls länge sedan du fick din diagnos och allt var nattsvart.
    Gumman du inge mig fortfarande en massa hopp!!!!!!!! :p

• sweetstreet

Ang det där att känna sig nere för att det "aldrig funkar". Känner igen mig så väl.

Så Victory, Lappis, September, Pirr (var är du förresten?!), Page, Frejis och alla alla ni andra som försökt läääääänge. Vill skicka lite styrkekramar till er!!!!!!
    :p :p :p :p :p :p :p

Att pausa från tråden kan ibland hjälpa en att inte fokusera lika hårt på detta. Och det är nödvändigt för ens eget välbefinnande ibland.

Men å andra sidan så har tråden också hjälpt mig så många gånger när det känts tungt. :)

• viktualia

Sweatan - måste hoppa in med en liten vinkning så att du inte kör totalt enmansrace här!

vinkevink!!!

• vårbrud2008

Jag kan också hoppa in.....

• sweetstreet

Oj jag hann försvinna...

Vinkar nu glatt! :)

En jättekonstig grej hände mig nyss när jag var på toa. :o Det kom en blodfärgad slemklump (eh, ursäkta den snaskiga detaljerna.... :? :? :?)
    Tror ni det kan vara en sådan där blödning man kan få vid ÄL???
    Jag gissar att jag skulle ÄLa i dagarna eftersom jag har tagit mina piller som skulle sätta sprutt på cykeln. Och förrgår fick jag en superaladåb, så jag tänkte att det nog var dags för ÄL. Och nu när denna lilla blödning kom så hoppas jag att det är tecken på ÄL. Men jag har aldrig blött i samband med ÄL förut.

• sweetstreet

Iallafall så verkar det ju som om de där hormonerna gjorde susen. Om detta nu är ÄL alltså.

Och då borde jag ju hinna runt cykeln ganska lagom till min operationstid. :)

• sweetstreet

Vårbrud,

hur mår du förresten??

Känns det bättre nu när du gått lite längre i graviditeten?

• Bröllopstokiig

BS och Lapinette,

vi har försökt sedan september. I oktober hade jag ett jättetidigt missfall (svagt plus och sen störtmens efter tre dagar). Sedan blev det inget förrän februari, då blev det X. Missfallet är inget att fundera på, men X:et har gjort mig lite rädd. Det skulle kunna bero på att det är stopp. Vi fick rådet att låta bli att försöka i tre månader.

Jag hade nog inte gjort något åt min oro, men i februari när vi först trodde att det var ett tidigt missfall (det tog ju nästan tre veckor att få veta att det var X) så blev maken livrädd för att det var hans "fel". Tidiga missfall kan ju tyda på tex kromosomfel. Han beslutade sig för att kolla sig. Jag tyckte först att var overkill, men samtidigt är det bättre att kolla än att vara orolig. Han ringde Sophiahemmet och fick tid. Det rullade igång tester även för mig, men jag har väntat med dem tills jag hade haft tant regelbundet igen efter X:et.

Man kan tycka att det är tidigt att kolla efter den hyfsat korta tiden, men det är lite obehagligt att det blir något coh sen går det fel. Just X som kan få ganska allvarliga konsekvenser gjorde mig rädd, jag har inte varit det tidigare. Nu får vi veta om allt ät OK och är det det så får vi fortsätta och hoppas på att et går vägen. Är något fel så får vi veta det och då kan vi försöka med andra alternativ redan nu.

• start september

X beror på slumpen eller att något stör ägget så att det fastnar i äggledaren. Kanske om man har ärr från någon infektion.

Tidgiga missfall kan bero på en massa saker, slumpen, dåliga ägg etc.

Kromosomfel kan göra att den tidiga graviditeten inte kan fortsätta, eller att det inte blir något.

Maken har inga sådana fel och vad vi vet har jag inga fel på äggledare heller.

Så alltihop kan vara en slump, eller också är något tokigt. Att vi haft två tidiga saker som gått fel tyckte de på Sophiahemmet var skäl nog att kolla.

• start september

Sweet - du var efterlängtad

Tråkigt att höra om din mamma. Det är ytterst få personer som har en helt oproblematisk relation till sina föräldrar är min erfarenhet. Själv förlorade jag min mamma för ett par år sedan, hon stod mig väldigt nära, men min pappa är ett krenpigare kapitel. Hans nya fru (min föräldrar skilde sig när jag var liten) ska vi inte ens prata om.

Man får försöka lösa relationen så bra det går, men inte ta på sig skuld om det inte fungerar är min filsofi.

Svar på tråden När märker man av det?