• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Lapinette,

trist att du missar telefontiden. Jag ställde lite frågor idag och det verkar som att det går att göra detta prov hela sommaren. Doktorn har semester men då får man gå till röntgen och göra VUL istället (det fick jag göra idag eftersom doktorn var upptagen). Labbet är stängt vissa tider men då löser de det på annat sätt.

Lycka till med nästa ÄL til att börja med!!!

• Lapinette

September - tack för att du frågade. Jag ska försöka ringa idag. Perfekt då folk är ute på lunch och kollegan jag delar rum med precis ringde och sa att han inte kommer in idag. Maken som har tagit min mobil med sig till jobbet tyckte jag kunde ringa under vår lunch ute. Känner liksom inte att diskutera sekret och spermier på en lunchrestaurang. Det får bli lunch med maken en annan dag.

• mugglesfan

Lappis: låna din mans telefon när ni käkar lunch och ring! Bäst att få svar...

Så nu ska jag ta mitt eget råd och ringa min BM el åtminstone MVC-växeln och se vad de säger. Jag är eg inte så orolig för det gör ju inte ont och Slickn rör sig hela tiden, men men...

Cicci: mensvärk? Kan inte det vara ett litet förlossningstecken?

• Lapinette

Me again! På tisdag (om jag nu ska dit) ska jag gå till röntgen och göra ultraljud. Först dit och sedan knata in till sköterskan för att kolla sekret.

• Lapinette

muggels - vi skriver om varandra. Trist att sitta och ringa på lunchen ute. Det brukar vara svårt att komma fram och sen lite "ömtåliga" saker att diskutera bland främmande människor. Maken får vänta...stackarn, har redan skjutit på vår lunch 2 ggr denna vecka.

• A.M.

Hejhej alla!
    Jag är på jobbet! Känns jättelyxigt att sitta i lugn och ro vid datorn med en stor kopp kaffe kunna jobba, surfa, skriva - vad man vill i flera timmar utan att bli avbruten ... Livia är hemma med sin pappalediga pappa. Och i natt taog jag värktabletter vid 4-tiden (puckat av mig att inte ha gjort det förr, behövde tydligen doktorns ordination för att göra det) så inget ont i ryggen även om jag fortfarande var stel. Men sov ok ända till väckarklockan ringde. För första gången på många många månader

mugglesfan: Det kan inte vara svamp du har? I o fs inga klassiska symptom (klåda och kesoflytning (ursäkta!)) men jag tror symptom kan vara annorlunda under graviditet. Det är förmodligen inget farligt men du kan väl ringa MVC?

Angående annorlunda symptom under graviditet så är det så att man vanligen inte får några symptom alls på urinvägsinfektioner (ev. bara sammandragningar). Lurigt. JAg hade tre UVI med den läskiga bakterien GBS under graviditeten så jag var tvungen att ha antibiotikadropp under förlossningen. Kanske bra att veta för alla gravida och snart gravida!

• Lapinette

Undrar hur Brudsommar mår idag? Ifall hon dyker upp här eller om det är dags.

• Lapinette

AM - börjar du jobba idag?

• A.M.

Och Lapinette: Jobbigt med renoveringen. MAn blir ju galen när hemmet är upp och nervänt och ingen hantverkare är där!!! Senaste nytt från vår köksrenovering: Vi har upptäckt fraktskador på ca 70% av alla våra luckor i kök och serveringsgång ... Snark - nu tar det väl en månad till innan allt är på plats.

Svar på tråden När märker man av det?