Hallå! Här sitter jag lite lagom galejig! (= onykter på victoryspråk)!! Vi firar vår 1-åriga bröllopsdag, som egentligen är imorgon men då jobbar maken så det blev att fira idag! Här ska jag berätta vår jättebraiga dag:
Jag serverade frukost till maken, han var lite morgonsur, som vanligt, tills han fått i sig sina obligatoriska 3 koppar kaffe! (Kanske var gårdagens gräl en orsak till det dåliga morgonhumöret...?) Sen var allt frid och fröjd!
Vi åkte ut på shoppingrunda och fick jättemycket uträttat! Köpte grejer till renoveringen, fick tag på iläggsskivan till vårt matbord, köpte utemöbler till vår fina altan (äntligen), köpte en "handjagare" (handkräsklippare), för vi har så liten tomt och så är det ju miljövänligt), köpte tomatplantor och kryddor, köpte champagne till kvällen
och tog en mysig fika på stan. (Dessutom ordnade jag med överraskningen...
)
Väl hemma klippte vi gräset, hälsade på en av våra nya grannar (som visade sig vara en självmordsbenägen typ, nyss hemkommen från akutpsyk
), pysslade lite i trädgården och började sen grilla vår goda 1-årsmiddag!!!! Till förrätten drack vi champagne ("gula änkan" = supergod!) och till middag blev det grillad oxfilé med potatisgratäng och kantarellsås (vi försökte efterlikna bröllopsmenyn) samt ett fint vin som vi fick i bröllopspresent (som skulle öppnas på 1-årsdagen).
Nu tar vi en paus framför datorn men snart ska jag servera överraskningen: en mini-kopia av vår bröllopstårta!!!
Hoppas att han gillar den! Till det serveras hallonlikör (som vi också hade på bröllopet). Allt känns underbart och roligt just nu!
Dock känner jag inte så många symptom av någon graviditet så det är väl bara att invänta tanten då...
JO, imorse hade jag en tjock, grynig flytning, det brukar jag aldrig ha före mens. Kan det vara ett symotom...
Nåja, nu ska jag inte fundera på det utan njuta av att vi firar vår bröllopsdag! Ha det bra allihop! KRAM!!