• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Muggles - du undrade om vår blogg. Just nu är det mer som vår dagbok på nätet - privat. Tänker att det kan vara kul att ha kvar tankar och funderingar sen, att kika tillbaka på. Och är man gift med en it-nörd så blir det givetvis en dagbok på nätet. Smidigare också att kunna komma åt från jobbet. :)

När Mindre blir officiell för vänner och bekanta kanske bloggen blir det med. Får se hur det känns då.

• BrudSommar2006

Lapinette, regn på bröllop ska väl betyda tur har jag för mig?

Koko, hur lång tid tog det att få bygglovet? Vi har nog just bestämt oss för att inte bjuda på huset vi såg igår men vi följer budgivningen för vi är inte helt säkra än.

Liten, i fredags gick jag massor, jag hade ju den traumatiska upplevelsen i Solna Centrum och sedan hann maken inte hämta hunden utan det fick jag göra. Men inte hjälpte det, det enda det resulterade i var att jag knappt kunde gå i lördags när jag vaknade! I går städade jag badrummet hemma medan maken dammsög och sedan var vi ju ute på visning så jag tycker inte att jag bara tar det lugnt men hon vill ju inte titta ut för det!

• Liten med Mindre

koko - det jag tycker är värst för tillfället är alla rapar. Mest eftermiddag och kväll. De får mig att må mer illa än jag egentligen gör. :( Mat är gott en gång, på vägen ner. Behöver inte känna smaken fler gånger. :[

• mugglesfan

koko: vad kul att ni fått bygglov redan!

För övrigt slog kyrkklockorna varje timma i St Birgittas kapell (ligger ngn minuts promenad från vår lägenhet) - Göteborgs populäraste bröllopskyrka. Det var full bröllopsrulle där i lördags - de fick verkligen fint väder till slut även om lördagsmorgonen började med regn här i Göteborg.

• BrudSommar2006

Muggles, förr eller senare får vi passa på att ses vi också, makens familj bor i Alingsås så när vi är nere och hälsar på brukar det alltid bli ett par turer in till Göteborg.

Liten, jag har också tänkt skriva dagbok, smidigast vore ju på nätet, men det blir aldrig av. Makens mamma skrev ju dagbok under hans första fyra levnadsår och den skickade hon upp till oss för ett tag sedan och det var jättekul att läsa så det har fått mig att inse att något borde göras!

• _koko_

BS - Det tog bara 3 veckor tror jag (minns inte exakt när vi fick iväg det), trots att vi blev tvungna att komplettera lite! Men det är helt olika i olika kommuner, som lappis berättat kan det dröja flera månader i de östrare kommunerna norr om stan...

Liten - jag rapade lite för en vecka sen ungefär, men det har lagt sig nu. Nu har jag mest lite hållkänsla i nedre delen av magen, vilket inte är helt skönt, men inte heller så farligt. Längtar till nästa onsdag när vi förhoppningsvis får se ett litet hjärta...

• mugglesfan

BS: det är nog inte mkt du kan göra för att få det att komma igång. De vet ju inte exakt vad som startar förlossning men färdknäppar och annat är ju bara myter, så...

Måste vara jättejobbigt att gå och vänta hela tiden, eller??

Jag har haft några jobbiga dagar efter den där förlossningsfilmen, det satte verkligen igång tankarna. Jag har försökt trycka bort dem tills nu eg. Jag ser tjejer på stan med barnvagn och tänker "de har alla gått igenom det där" och det känns helt overkligt... Jag försöker verkligen att ersätta alla negativa tankar med positiva men det är ansträngande...

Och så läste jag amningsbroschyren som vi fick på FUB:en - oj, jädrar i mig vad mkt att tänka på. De avråder bestämt från flaskmatning/ersättning - hrmpf Jag vill ju dricka vin ju!

• mugglesfan

Liten: jag fattar... Jag tänkte i början att jag skulle skriva dagbok varje vecka, typ alla symptom etc. Men det tog ett tag innan jag fick tummen ur att köpa mig en dagbok att skriva i och den ligger fortfarande oskriven... Lite synd är det för när jag läste tillbaka i förra tråden så upptäckte jag att det var en massa som hände då som jag redan glömt... Men det är ju verkligen navelskåderi - det är väl jag och möjligtvis vår lilla knodd som skulle vara intresserad av det

• BrudSommar2006

Muggles, lycka till med barnvagnen, vore väl skönt att få det avklarat.

Usch ja, förlossningen blir nog inget skoj men det måste ju göras så det vore skönt att få det avklarat.

Vad det gäller amning så tänker jag att bara man får igång amningen och det fungerar så tänker jag prova att pumpa ur och mata med flaska bara för att se hur det går. Det behöver man ju inte tala om på BVC. Likadant om jag kommer hem från BB och inte får igång amnigen på en gång så krisar det så tänker jag prova att ge lite ersättning, det behöver man ju heller inte tala om. Samtidigt behöver man ju inte förstöra för sig själv med flit så man får väl börja med att följa expertråden och se hur långt man kommer på det.

• BrudSommar2006

Koko, huset vi funderar på men troligtvis struntar i ligger i Sollentuna och det är i så fall att bygga ett andra våningsplan på en existerande utbyggnad så det borde inte vara knepigt att fatta beslut om tycker man. Fast som sagt, det känns knepigt att behöva hålla på med när man precis fått en liten - ja, när hon nu behagar dyka upp...

Muggles, jag har också tänkt att det är lite synd att man inte kommit igång och skrivit, det är ju så mycket man glömt redan nu. Inte har jag bestämt vilket format jag ska skriva i om bebisen heller så risken finns att inte det heller blir av nu. Funderar på om inte gammal hederlig anteckningsbok är bättre än att skriva på nätet, vem vet vad som hänt med de anteckningarna om 30 år.

Svar på tråden När märker man av det?