• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Cicci, det enda men jag kan tänka mig att den lille skulle få av att hänga med på krogen är väl om det är hög ljudvolym, det är väl det man får passa beroende på var man hamnar. I övrigt hoppas man ju att det ska gå att ha bebisen med sig lite överallt, gissar att det kommer att fungera bäst i början, innan hon blivit stor nog att inte vilja sitta still längre.

Vad det gäller alkohol så är jag någonstans mellan Cicci och Omsan tror jag, en sån där som inte kan bestämma mig för vad jag tycker! Egentligen tycker jag nog att ett glas vin inte kan skada, å andra sidan, har jag väntat så här länge så kan jag nog tänka mig att vänta ett par månader till tills amningen kommit igång ordentligt och det går bra att pumpa ur och ge flaska.

• BrudSommar2006

Frejis, lycka till imorgon, det var värst vad allt händer imorgon! Nu hoppas vi ju så klart på resultat redan nu men har ni bestämt er för hur många inseminationsförsök ni ska göra innan ni går över till IVF?

Storasystern, det vore ju trevligt om det var dags snart, beräknat datum var ju i måndags, men det går segt hittills och jag har ju en vecka kvar tills igånsättning kan bli aktuellt, även om jag ska på koll hos BM imorgon och då också prata om hur det går till och när hon ringer och ber om tid åt mig.

• mugglesfan

BS: jag har nog till skillnad från dig haft lite nedräkning på att "om 3 mån får jag dricka vin" just med tanke på att vi då inte delar samma blodomlopp.

Och det är irriterande att det inte finns några bevis för att det faktiskt går ut alkohol i bröstmjölken för jag har som en del andra här hört att det inte gör det.

Nä nu ska jag köpa mig en glass! (I brist på vin hehe...)

• Lapinette

*viskar igen* lycka till Frejis

• Bröllopstokiig

BS: Nä jag hade inte tänkt mig gå på nattklubb med min unge precis... ljudvolymen på en vanlig restaurang är nog inte värre än något annat.
    Ser mig själv på Lisa på Torget, eller någon trevlig uteservering i Sjöstaden med make och vänner... typ så. OCH givetvis med en 'Dagens' alt glas kallt Rosé till middagen...
    Men det är jag det.....
    Som jag skrev, sunt förnuft!

• mugglesfan

kul syftningsfel - det är ju inte du och jag som delar blodomlopp BM

Jo det låter himla mysigt, ung som mina drömmar om att möta mannen efter jobbet (hans då alltså ) på fredagseftermiddagen och ta sig ett glas vin, köpa med sig ngt gott att äta och sedan dra sig hemåt för en lugn hemmakväll...

Och sedan ser jag fram emot att få dricka åtminstone folköl till maten, för folköl är mkt godare än lättöl/alkofri men man blir inte så "yrslig"...

Men gud vad fort tiden har gått - jag är i 7:e månaden nu!

• BrudSommar2006

Ja hoppas att det blir fint väder så att man kan sitta ute på kvällarna i sommar, vin eller inte! Och återigen, hoppas att man inte drabbas av den läskiga mjölkstockningen om man råkar sitta ute och amma och får lite drag på sig.

Har annars sparat diverse artiklar jag dykt på om tips på caféer där de tillåter en att komma in med barnvagn, annars har jag läst att det är mer och mer restriktioner på både barnvagn och amning ute på restauranger och caféer, hoppas att jag har läst fel! Uteserveringar borde väl alltid gå bra men ifall att det blir uselt väder menar jag.

• Oms

självklart pratar vi sunt förnuft här:) jag vill bara påtala att jag tänkte väldigt mkt som Cissi INNAN jag fick barn, jag menar jag var 20, först av alla i bekanstskapskretsen och bodde på klubbar tom 9:de månaden av grav, kunde inte för mitt liv förstå hur männsikro kunde vilja vara hemma m sina bebisar och bara vara. och att anpassa mig till deras rutiner i början kändes oxå konstigt innan jag fick barn, men sen, sen var det en självklarhet! kunde inte förstå att jag i öht tänkt så själviskt tidigare, jag menar detta lilal hjälpösa pyre som inte en kunde hålla upp nacken själv och som riskerade att kvävas om ansiktet råkade hamna nedåt mot kudden - att jag skulle dricka alkohol då för att jag tyckte det var gott kändes egoistiskt.

idag längtar jag efter vin men skulle inte ens tänka tanken att dricka ngt under grav eller när jag ammar, det är en sån himla kort tid av ens liv så varför stressa?

så för mig ändrades min inställning när väl dottern var född, sen var jag absolut ingen mönster mamma, jag ammade bara i 5 månader och samma dag jag slutade var jag på krogen m både vin och cigarett i handen:) ngt som idag känns helt otänkbart.

det finns hur många forskarrapporter som helst och hur mågna läkare som helst världen över som antingen är för eller emot alkohol, men det fact att det faktiskt är många som är emot gör att jag hellre tar det säkra för det osäkra och praktisera total avhållsamhet.

att ha med sig barn på restauranger och så är hur naturligt som helst för mig, speciellt nu när man inte får röka på krogen (tack o lov) men jag gillar itne fester/kalas/midsomamrfirande m alkohol och barn i hemmiljö.

• A.M.

Heja, Cicci! Då kanske vi ses i sommar på Lisa på torget ... Det är vi med den stora, glada bebisen i Teutoniavagnen.

Svar på tråden När märker man av det?