• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Livia var på sin första 40-årsfest när hon var två veckor ... Så hon har inte haft så mycket till val annat än att bli social. Det enda hon inte står ut med är många människor på små ytor och för hög ljudnivå - för övrigt trivs hon som fisken i vattnet i sällskapslivet.

• BrudSommar2006

Muggles, njae, jag tycker inte att hon rör sig mindre faktiskt, däremot var det några veckor sedan sparkarna gjorde riktigt ont, hon måste ha bytt ställning tack och lov. Annars tycker jag att det är liv och rörelse till och från mest hela tiden, man förstår att det är trångt för om jag sätter mig eller lägger mig så att det trycker på magen så börjar hon fara runt i protest!

• A.M.

Mot slutet av graviditeten ägnade sig Livia åt att med skjuta ifrån med fötterna vid mina reven någonstans och borra huvudet neråt ... monsterilningar! Inte trevligt.

• BrudSommar2006

AM, är det lika lätt att ha henne med ut nu när jag gissar att hon vill röra sig mer som i början när hon mest låg? Nu har hon väl ett tag kvar tills dess men jag inbillar mig att den knepigaste perioden börjar när de lärt sig gå och absolut inte vill sitta still längre.

• BrudSommar2006

Cicci, när jag blev gravid så hade jag räknat med att kunna göra en massa saker och ut och resa innan man fick flygförbud och så men sedan blev det ju aldrig så tyvärr. De första 20 veckorna när jag bara mådde illa så var jag riktigt deppig faktiskt men sedan har det väl inte varit så farligt i och för sig men jag har varit för trött och för konstant kissnödig för att uppskatta att göra för mycket saker och sedan kom ju bäckenbottenuppluckringen. Men vad det verkar så har jag haft riktig otur, ingen av er andra har ju mått så dåligt så det måste vara ett undantag. Som bäst har jag ju definitivt mått sedan jag slutat jobba och fått vara hemma, då orkar man ta sig för att göra i alla fall någon liten sak varje dag för att komma hemifrån en stund. Fast idag har jag varit lat!

• A.M.

Livia är relativt lätt att ha att göra med även ute på lokal. Hon sitter i sin vagn eller i barnstol eller i knät. Det värsta är väl räckvidden ... Man måste passa hela tiden så hon inte rafsar till sig glas och drar ner saker i golvet. Och hon brukar ju dessutom somna efter ett tag.
    MEn det är klart - när hon börjar gå (eller dessförinnan krypa) så blir det svårare. I bästa fall sitter hon fortfarande på rumpan när vi är i Italien i sommar!

• mugglesfan

Åh, vart i Italien ska ni?

Jag längtar till Sardinien som vi ska åka tillbaka till nästa sommar...

Ngn gång skulle jag vilja testa äkta buffelmozzarella (det har de inte vad jag vet på Sardinien, där är det mest Pecorino som gäller)... Men de lokala vinerna är supergoda på Sardinien!

• A.M.

Vi ska åka till Piemonte och dela ett slott (modell mindre) met ett gäng kompisar. Ska bli så kul! Jag har varit i Italien varje sommar de senaste 4 åren - Toscana, Sicilien, Sardinien.

Sardinien var mysigt! Vi var på västra sidan.

• mugglesfan

Dela ett slott - vilken grej! Berätta mera, vad kostar det per pers?

Ja vi var också på västra sidan, bodde i Alghero men gjorde en tur med bil över till Porto Cervo (Smaragdkusten) och lite andra ställen.

Jag har varit där 2 ggr, första ggn med tjejkompisar och andra ggn förlovade vi oss på en restaurang på gamla stadsmuren i Alghero. Det var en trubadur som stod vid restaurangen och spelade lite gitarr och sjöng (bra faktiskt) - mannen hade inte kunnat planera det bättre!

• BrudSommar2006

Så de första sex, sju månaderna borde det åtminstone gå bra att ha dem med sig ut då innan man behöver börja fundera. Sedan är det jul och då är det ju bara julbord överallt så då kanske man inte är ute så mycket på ett tag och sedan kommer snön och minusgraderna...Å andra sidan borde det börja bli slutammat för mig lagom till jul och det i sig är ju något att se fram emot.

Har varit på Sicilien men tyckte att det var sådär, det var mycket sopor överallt minns jag och luktade rätt illa. Stranden var rätt trist också men vi gjorde många trevliga utflykter. Fast nu var det ju väääldigt många år sedan jag var där. Annars har jag inte varit i Italien alls.

Svar på tråden När märker man av det?