• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Piggelin1

Muggles, känner mig hedrad för att du nämnt mig flera ggr idag
    Kram på dig!

Natti, natti!

• sweetstreet

Haha Piggelin!
    Ja, visst är det så att olika länder har olika rekommendationer! :)

Det lustigaste är nog att vissa länder säger nej till vissa saker som andra länder verkligen rekommenderar!! :o

T ex har jag hört av en kompis som fick barn i Tyskland attt där rekommenderar de spenat (detta såklart till ngt äldre barn, när de börjar äta fast föda) medan man i Sverige rekommenderade att INTE ge de spenat så tidigt pga av något som jag nu glömt.

• sweetstreet

Sedan jag flyttade från Sverige har jag även verkligen insett hur "insöade" många svenskar är. Man liksom "klappar sig för bröstet" och tror/tycker man är såååå himla bra, och har svaren på allt. Och man ser endast "sina egna" lösningar på alla problem eller så.

Men, nu när jag bor utomlands och träffar många från olika kulturer så inser man mer påtagligt att det verkligen inte finns bara 1 "sanning"! Var och en blir salig på sin tro som det brukar heta, och det tror jag verkligen. :)

Vad som kan passa vissa passar kanske inte alls andra.
    Detta gäller väl allt från rekommendationer under graviditeten till hur folk vill vara föräldralediga.
    Men ibland är det så himla lätt att tro att man själv vet bäst. :?

• sweetstreet

Lappis!

Ser fram emot sekretrapporten imorgon!!!!! :)

Haha! Helt otroligt vad det finns saker att se fram emot nuförtiden....! :D

• Page

Antecknat och klart! Tack för tipsen Piggelin! Ska se vad vårt skruttiga bolag har.

• nu är jag fruL

hejsan svejsan tjejer
    Hoppas att allt är bra med er i denna underbar sköna vackra värld där solen skiner och det är SOMMAR!!!!
    Åhhhhhhh vad livet är skönt.

och jag behöver bara jobba idag sen är det festival och "fylla"????? i fyra dagar

nåja festival iallafall.
    Ska bli så satans skönt att bara kräla omkring på en gräsmatta och lyssna på rockmusik. Boris måste ju härdas i tid för att verskligen se till att det inte blir nåt eländigt popsnöre av det hela

Såg att ni hade en intressant diskussion om amning och vin. Jag följer gärna med dig cicci på allsköns uteserveringar
    pratade med en kompis i helgen som precis gått någon vidarutbildning för sjuksköterskor med specialinriktning på barn. Hon har alltså diskuterat det här precis nyss i skolan. och det är tydligen inget medicinskt hinder alls att dricka medan man ammar MEN varfrö manavråder är för att omdömet och kontrollen hos föräldrar går ner när man dricker (jo tack jag vet ha ha ha )
    Så skadorna som blir åp barn av alkohol är i de flesta fall fallskador eftersom, föräldrarna tappat bebisen. De beror INTE på alkoholen i sig i brsötmjölken.

Men vet man att man kan hålla i sitt barn med ett glas vin i kroppen... ja då så....

Jag och maken pratade om detta ochs er fram emot fina höstdagar på uteserveringar och retstauranger med borren. där vi BÅDA kan dricka vin

Åhhhhh vad gott det ska bli Jag längtar efetr vgin så att jag bröjar tro om jag är alkoholberoende Är det normalt att vara så här sugen
    fast... vem faaan vill vara normal

Nåja

jag satt ju på engrästmatta och picknickade i solen (och drack lite bubbel )
    hela dagen i söndags och efetr det så har jag sjukt ont i höfterna. Undrar om det är just gräsmattan elelr att jag faktiskt fått foglossning....
    Hur som helst blir det campingstol under festivalen.

Annars då tjejer????
    Såg att frejan var tillbaka (hej ) och att du ska till uppsala. Hålelr ett par hemliga tummar...

Annars så undrar jag bara.
    VARFÖR finns det inga fina mamma kläder
    är sååååå arg.
    Har letat kjol nu överallt men det finns bara massa skit som ser ut som disktrasor.
    varför???
    Varför måste man se ut som ett fullsizy kylskåp bara för att man är garvid????
    Tips någon????
    och shorts.... antingen super långa eller mus-i-kant korta.
    Grrrr

i-landsproblem...
    ja visst

• Tinga

Victory - kul att se dig här! Har inte du BIM i slutet av den här veckan? Symptom?

FrulLan - det verkar besvärligt med mammakläder! Tydligen något att vara tacksam för som ogravid; man kan köpa snygga kläder!

Mudlesfan - vilken snygg barnvagn! Och ett fynd dessutom! Jag älskar shopping som har fyndkaraktär! (Fast för mig vore det iofs inte ett fynd att köpa en schysst barnvagn till bra pris, eftersom jag ännu inte vet när (om ) jag kommer att behöva en. Eller ja, inte jag då, men ett eventuellt barn!

• Tinga

Sorry; jag menar förstås Mugglesfan! Svårt att skriva idag tydligen.

• Bröllopstokiig

hej Frullan:

Såg du Stenmark i går på kursen? Ha ha jag skrattade så när han satt där längst bak o tryckte med sin finska

DU vi ska fan ut och rulla vagn in på krogarna i höst, du är inte ensam om att längta efter lite vin efter total torka sen i höstas. Min mamma är lektor på universitetet och jag frågade henne vad de lär ut till sina sjuksköterske studerande igår, för jag blev så irriterad på allas vridna åsikter, o hon säger precis som du skriver, att det inte alls är några problem, men att man är rädd att det inte stannar vid 1-2 glas... Man kanske inte tål så mycket efter att ha legat i torka eett tag

GUD VAD KUL med Sweden Rock, det ligger i mina hemtrakter! Jag önskar så att jag hade varit där jag med. Det är verkligen sådan skäön stämning och jag pratade med maken senast i helgen om det. Det har blivit Sverige största festival dessutom! Kanon kul att du får åka dit!

Vi kanske kan ha Picknick utanför stadion den 12/7 Frullan? Då spelar Metallica och jag får inte gå in, för då får nog Pick'n panik! Han är van vid lite lugnare musik och visade tydligt i Dubai när mamma var på nattklubb att bas inte är hans favvo instrument

VILKEN DAG! Jag är så otroligt pigg idag! Man blir så glad när solen skiner! Jag vaknade v mig själv kl 06! Inte klokt!

Ja ja.... nu ska jag ta lite av min energi och få något gjort på jobbet! Hi hi

Puss och kram hela dagen!

Piggelin, tack för vintipsen. Ska testa dem!

• Bröllopstokiig

Frullan: På Nybrogatan ligger lite roliga mamma affärer och även på Karlavägen. De har fina mammakläder som inte sitter som stora tält, men de kostar lite mer...

Svar på tråden När märker man av det?