...jag fortsätter med min monolog, lika bra att passa på när jag har lite tid!
Innan jag glömmer det, lycka till imorgon alla ni som har olika tider & tester bokade!!
Angående amningsdiskussionen så är det fascinerande hur olika det är i olika länder. Min bror med fru bor i Holland & fick barn i somras. Där får man rådet att ge tillägg/ersättning inför natten i princip från dag ett (iaf första veckan) - just för att bebisarna blir mättare på detta & därigenom sover bättre, så att föräldrarna i sin tur får sova mer & har mer ork för sin bebis resten av dygnet. Deras lilla tjej har sovit hur bra som helst hela tiden! Sen beror det självklart på vilken bebis man får, men det är ett faktist råd som alla verkar få där & som jag absolut kan tänka mig att ta en seriös funderare över. Det som också var positivt med detta var ju att brorsan kunde vara med redan från början, eftersom detta blev hans "uppgift".
Angående det där att dricka vin & amma - gillade ditt inlägg Cissi
Tack Sweet för förtydligandet också! Det är ju som sagt inga mängder man tänkt hälla i sig, ett glas till maten ngngång då & då. Jag längtar redan tills jag kan börja dricka igen i slutet av året...
Även det där med hur det är i andra länder så hade jag en kul diskussion med min franska väninna häromveckan - minns inte om jag redan skrivit om det? Hon är gravid med andra barnet & jag berättade min nyhet & vi kom in på det där med att det är "no-no" i Sverige. Hon menade på att det är "forbidden also in France", men det är det ju bara för att det riktar sig till de som inte kan dricka "reasonable" - alla andra vet ju att det är OK med 2-3 glas i veckan. Nu har jag inga planer på att anamma detta, men att smaka på mannens vin då & då, det gör jag gladligen utan ngt som helst dåligt samvete, faktist. Hur som helst, alltid kul att höra hur det är i olika länder. Hörde talas om en holländsk tjej, boendes i London - hon gjorde en liten undersökning om vad man inte fick ism graviditet i Frankrike, Sverige, England & Holland. England & Holland hade ungefär lika långa listor, Frankrike hade den i särklass kortaste listan & Sverige(surprise!) hade den absoluta längsta listan