• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Tänkte att jag måste leta reda på någon av de gamla trådarna för att se vilka symptom ni gravida rapporterade (eftersom det inte är så mycket symptom-snack nu för tiden ) Och då stötte jag på detta:

www.brollopstorget.se/Forum-2-33/m1792112.html

Var det SÅ det hela började?! Jag antar att Frullan gjorde ett nytt försök senare för detta var ju inte mycket att hänga i granen! Tänk att det hade kunnat sluta sådär!! TUR att hon gjorde en ny tråd, annars hade ju aldrig det här sällskapet funnits!

• Vänner-fan

Grattis Lappis! Hoppas allt går väger nu! Håller tummarna!

Åh, vilket barnvagnsfynd ni gjorde Muggles! Det är ju precis den sortens fynd man letar efter när man söker begagnat! Sånt som är som nytt!

Nu ska jag ut i solen efter att ha fått äta frukost i fred för första gången sen prinsen kom. Han sover nu! Har aldrig hänt på f.m. tidigare.

kram på er!

• mugglesfan

Bra att du kom med dina rosétips Piggelin!

Vänner: jag mejlar om vi kommer fram till ngt ang träff!

Lappis: underbara nyheter, kör så det ryker

Sweet: tack för infon! Du gav mig precis den info som jag också har känt instinktivt att "så måste det vara" (alkoholhalten i bröstmjölken). Sedan blir jag vansinnigt irriterad på de människor som har överförmyndarmentaliteten att skrämma folk med att det är alkohol i bröstmjölk bara för att man inte ska tappa barnet. Jag menar hallå, vi är väl vuxna människor. En vuxen människa med ansvarskänsla kan faktiskt dricka med måtta så att man inte tappar barnet. Jag tror inte att jag kommer att dricka så mkt att jag känner mig "snurrig" när jag har ett litet barn, det skulle inte kännas rätt. Men att ta sig ett glas till maten kommer jag def att unna mig för jag blir inte snurrig och ansvarslös på det. Nog om det...

Jag har hittat en massa snygga kjolar (med resårlinning!) på ett ställe som heter så fånigt som "Toppen" (finns iaf här i Götet och i Borås men det kanske är lokalt?). HM-kvalitet men va fasen, jag kan vara fin i sommar iaf. Sedan kanske de inte håller hela livet... Mammaaffärerna är lite dyra tycker jag (det mesta verkar kosta 7-800 kr och det blir ju lite dyrt att köpa en hel garderob till det priset) och lite "tantigt".

Nä nu ska jag och hämta sushi till lunch!

• Liten med Mindre

Godmiddag!

Efter en strålande eftermiddag igår, med en timmes lagom konfererande, ägnades resten av tiden åt att meta från brygga, prata med för mig nya människor och äta gott. Soligt och skönt! Tänk om alla dagar på jobbet var så?
    Lyckades dock bli "avslöjad", med min bebis i magen, av tjejen som fixade med maten. Kom sig väl av att jag frågade på om vällagat kött, alkoholfritt och att hon skymtade min uppknäppta byxknapp under tröjan. MÅSTE skaffa kläder som funkar med svullen mage!

Idag var det inskrivning. Funkade väl rätt ok. Lite knölig var hon med att vi ville göra kub/nupp. Men bara vi visste vad vi ville så gick det nog bra. Måste på ett läkarbesök för att få remiss dock. Bökigt med flera "onödiga" besök. Eller så kanske läkaren kollar upp mig i allmänhet samtidigt?

Måste tydligen också börja med järntabletter. Hade lågt värde (111) redan nu. I och för sig inte fel om jag kan bli lite piggare. Käkar ju ändå medel mot trög mage.

Har ni andra fått några råd angående att äta omega-3 eller inte? Just nu får jag verkligen inte i mig tillräckligt med fisk, så det känns som om jag vill fortsätta med piller, även om ingen tycks kunna säga bu eller bä till dem.

• Liten med Mindre

På tal om kläder har jag köpt en urskön trikå-kjol på HM. Rödmönstrad = gör mig glad. Fast den är ju mjuk och sladdrig - så det kanske är disktraskänsla om man är känslig?

• Liten med Mindre

Härligt Lapinette, full fart inför ledigheten! Så får ni roa er på egen hand och skaka in simmarna ordentligt. :)

Frejis - hoppas att det gått bra för er idag.

Brudsommar - var är du? Har äventyret börjat? Eller har ni planerat hur det ska gå nu?

• mugglesfan

Jag har hört råd att omega3 är bra (framförallt för hjärnans utveckling) men på de omega3-tabletter jag köpte på Apoteket står det att de inte ska ätas av gravida (?), så jag har inte vågat ta dem. Det ska tydligen finnas några som heter Mammomega (el ngt likn) som är för gravida - vet inte vad som skiljer sorterna åt...

Satt ute på kajen och käkade lunch - gud vad skönt det var! Det är sommar... Det kanske får bli en glass i solen också i eftm.

• mugglesfan

Härligt förresten Cicci att Pick'n verkar vilja stanna ett tag till - nu är du snart inne i v35 eller?

• Storasystern

Mmmm, lunch i solen var minsann inte fel! Sååå skönt med lite värme äntligen!

Liten, vad kostigt att de var tjuriga med NUPP, min BM (och vi går väl på samma ställe?!) skrev en remiss på stört. Inga problem. Bra att ni stod på er iallafall! Hejja! :)

• Storasystern

Lappis och Frejis - Hur gick det????? *otroligt nyfiken*

Svar på tråden När märker man av det?