• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Piggelin1

Shit pomfritt, vad det har hänt grejor här idag!!!

BS, stoooort grattis till dottern! Ser fram emot att höra mera så småningom, jag med!

Lappis!!! Wow, vilken DAG du har haft idag!! Vad GLAD jag blir för din skull. Sicket tempo!! Lät som ett alldeles perfekt lunchbreak på Djurgården med väninnan! Man ska njuta av såna här dgr då saker & ting liksom bara flyter!! Dessutom värsta sommarvädret idag, super!
    Hoppas att ni får en riktigt bra helg i Österrike också! Vart i Österrike är det som ni ska?

Frejis, håller självklart tummarna hårt för dig med!!

Men vad förvånad jag blev när ni skrev att ni skulle våndas runt midsommar - jag trodde i min enfald att det var lååångt kvar till midsommar, men det är ju bara lite drygt två veckor! Oooops! Hmmm, sill utan nubbe, hur ska detta gå?!
    Frullan, känner igen mig i din längtan efter alkohol - känner mig som en halvalkis eftersom jag tjötar så ofta om det & alla viner jag saknar... Men

• Lapinette

Fortsatte njuta ikväll med en promenad mellan uteserveringarna. Hittade tillslut en med en passande meny och ett bord ledigt åt oss. Maken tog ett glas vin men jag vill verkligen vara skärpt imorgon så det blev Pepsi.

Piggelin - vi flyger till Zürich och sen åker vi över gränsen till Österrike. Vi kommer att vara i närheten av Bodensjön uppe i bergen i en liten by som heter Bezau. Maken bodde i denna del av Österrike, inte just Bezau men i en annnan mikroskopisk by under ett drygt års tid.

• Piggelin1

...där gick det iväg utan att jag var klar...

Lappis, läste precis det jag skrev till dig & det lät nog lite konstigt - allt som hände i förmiddags, det var ju det som var det häftigaste & jag menade att just därför var det ju perfekt att ta ett litet lyxbreak efter det, typ skita i jobbet en stund & göra ngt mysigt över en långlunch, dvs ngt du verkligen förtjänade!

Mindre, jag knaprar Niferex sen 1½ vecka. Hade järnvärde på 112 & detta var det enda tabletterna som min BM rekommenderade. Det finns ju en del begärnsingar om när man ska äta dem - inte ism måltid, inte med mjölk osv. Men min BM kom helst sonika med tipset att ta en tablett innan jag går & lägger mig tillsammans med ett halvt glas vatten, så slipper jag fundera över när/var/hur. Lite hård i magen (& svart...), men jag kör samma metod som Muggles. Mkt vtn, fibrer & promenader. Fick en kort släng av illamående häromdagen, hade inte en tanke på att det kunde bero på tabletterna utan mer av "lite nytt gravidillamående". Men det kanske var precis när kroppen skulle vänja sig vid det ökade järntillskottet då?

Har varit iväg på vår favvo-italienare ikväll. Mmm! En av servitriserna som jobbar där känner igen oss & det kändes som om hon slängde ett öga på min mage när jag beställde vatten istället för vin...

Izzie, jag har inte läst Annika Lantz bok, men däremot pratade kompisen (med en åttamånadersbebis)som vi träffade i söndags om att hon gjort det & gillade den helt klart! Dock handlade den mest om att gå från ett till två barn, så den var väl inte riktigt rätt för henne egentligen - de har ju mer än fullt upp med sin första

Cissi, tack för inlägget du skrev om att du frågat din mamma om detta med amning. Ska helt klart spara det för framtida bruk!

Sweet förresten, vi ska till NYC 2-3 dgr i slutet av juli - har du några förslag på boende? Har varit där en gång förut, men då bodde vi hemma hos en kompis i SoHo.
    Lgh är ju smart att hyra om man stannar lite längre, men nu är det så kort tid, så vi kan tänka oss att bo rätt bra. Några idéer?!

Ha en trevlig nationaldag imorgon, allihopa!

• milla80

Konstigt, min blivande man märkte att jag var gravid innan jag. Han påtalad att mina bröst blivit större och han skrattade gott när jag drack upp spadet till vår inlagda gurka.....
    Jag vägrade att acceptera det men det var svårt att komma ifrån det när man satt där med sin sticka i handen......
    Nu är jag i vecka 12 och vi gifter oss om tre veckor. Måtte jag komma i klänningen var mitt största orosmoln. Och det lär jag göra eftersom det bara är byxorna som spänner lite.
    På fredag ska jag berätta på jobbet, känns skönt. Äntligen kan jag se framemot min graviditet och njuta. Nu känner man sig fånig för att man stortjöt när man insåg fakta, jag som skulle vara mitt snyggaste och smalaste på bröllopet. löjligt med tanke på det häftiga som vi har framför oss.
    Kram till er alla

• Piggelin1

Helt rätt, Lappis!! En sån här dag ska man absolut fira! ...och vinet hinner du ju ta igen till helgen!!

Åhhh, Bodensjön... Längesen jag var där, men det är verkligen fint där! Bregenz, visst är det i Österrike. Typ en liten snutt Österrike innnan Schweiz kommer. St Gallen minns jag som jättefint. ...och så Lindau i Tyskland. Rheinfall, visst ´är det också i korkarna? ...och så ngn stad som heter ngt med Friedrichshafen/-burg/-ngt annat? Har för mig att det fanns en fin borg där? Eller kanske Meersburg? Minnet vill inte riktigt vara med ikväll

Stort lycka till även imorgon!!

• Piggelin1

"Korkarna" - önsketänkande i mitt torrlagda tillstånd?? Menade förstås "krokarna"...

• Lapinette

Piggelin - helt rätt, Bregenz ligger i närheten av Dornbirn där maken jobbade förut. St Gallen minns jag mest som ett tågstopp när jag tog tåget över gränsen när jag skulle dit och hälsa på. Det blir mest att vandra i berg och ta det lugnt. Hoppas på fint väder men prognosen är ganska så ostadig fast varmt. Och sen blir det ju bröllop! Alltid trevligt.

Så visst om jag inte enbart ska skriva OT inlägg så kan jag ju spara vinet tills helgen! Då blir det absolut vin och förhoppningsvis champagne.

• Lapinette

Piggelin, det är en Freudiansk felsägning. Drömmer du även om vin??!! Själv är jag så barnfixerad just nu att jag nog seriöst borde ta ett "break" om vi inte lyckas de närmaste månaderna.

• Piggelin1

Njut av det - om två veckor kan det vara din tur att bli torrlagd

• Piggelin1

Fniss - nä, så långt har det inte gått ännu - drömt om vin alltså... Men vem vet, det kanske kommer!

Vågar knappt skriva att jag håller tummarna för dig nu, så jag viskar det istället... * Jag hoppas, tänker på er & ni förtjänar det så himla väl!*

Svar på tråden När märker man av det?