...där gick det iväg utan att jag var klar...
Lappis, läste precis det jag skrev till dig & det lät nog lite konstigt - allt som hände i förmiddags, det var ju det som var det häftigaste & jag menade att just därför var det ju perfekt att ta ett litet lyxbreak efter det, typ skita i jobbet en stund & göra ngt mysigt över en långlunch, dvs ngt du verkligen förtjänade!
Mindre, jag knaprar Niferex sen 1½ vecka. Hade järnvärde på 112 & detta var det enda tabletterna som min BM rekommenderade. Det finns ju en del begärnsingar om när man ska äta dem - inte ism måltid, inte med mjölk osv. Men min BM kom helst sonika med tipset att ta en tablett innan jag går & lägger mig tillsammans med ett halvt glas vatten, så slipper jag fundera över när/var/hur. Lite hård i magen (& svart...), men jag kör samma metod som Muggles. Mkt vtn, fibrer & promenader. Fick en kort släng av illamående häromdagen, hade inte en tanke på att det kunde bero på tabletterna utan mer av "lite nytt gravidillamående". Men det kanske var precis när kroppen skulle vänja sig vid det ökade järntillskottet då?
Har varit iväg på vår favvo-italienare ikväll. Mmm! En av servitriserna som jobbar där känner igen oss & det kändes som om hon slängde ett öga på min mage när jag beställde vatten istället för vin...
Izzie, jag har inte läst Annika Lantz bok, men däremot pratade kompisen (med en åttamånadersbebis)som vi träffade i söndags om att hon gjort det & gillade den helt klart! Dock handlade den mest om att gå från ett till två barn, så den var väl inte riktigt rätt för henne egentligen - de har ju mer än fullt upp med sin första
Cissi, tack för inlägget du skrev om att du frågat din mamma om detta med amning. Ska helt klart spara det för framtida bruk!
Sweet förresten, vi ska till NYC 2-3 dgr i slutet av juli - har du några förslag på boende? Har varit där en gång förut, men då bodde vi hemma hos en kompis i SoHo.
Lgh är ju smart att hyra om man stannar lite längre, men nu är det så kort tid, så vi kan tänka oss att bo rätt bra. Några idéer?!
Ha en trevlig nationaldag imorgon, allihopa!