• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Victory tjejen,

Skickar kramar till dig!!!!!Vet hur det känns.

Men som du ju skriver så är ju det positiva med denna cykel att du hittat böjen och framförallt att ni är igång med 6-andet igen! :)

• sweetstreet

Page

Jag hittade denna sidan om roséviner också!
    Ska själv ut och botanisera lite i vin- och spritaffärerna här i stan. Kanske har de inte riktigt samma viner som bolaget i Sverige, men man kan alltid kolla efter Piggelins tips samt de på denna sidan!
    :)

www.tasteline.com/default.ns

• Lapinette

Frejis - jag talade om för syster Marie att jag ännu inte fått böj på ÄL-stickan. Hon svarade med att vi får hoppas det blir böj imorgon så kan ändå dagens simmare göra nytta. Så jag ser den här omgången som en testomgång och inget annat. Helst ville de ju att jag skulle komma imorgon men då flyger ju vi så det funkar inte. Som sagt, det blev spontant snabbt och vi har lärt oss proceduren. Troligen så gör om det i augusti.

Jag frågade också vad som händer nu och det är att VÄÄÄÄÄNTA. Vad skoj?! NOT! Hon vill att jag ska ringa om mensen kommer men även om mensen inte kommer. Oavsett så ska jag väl dit igen, vill ju även ha svaret från sekretprovet. Men innan dess så ska jag till min vanliga gyn och få veta resultatet från kontraströntgen.

Annars...har firat nationaldagen med att ligga på ett badlakan på Djurgården. Har cyklat genom stan, försökt att cykla på vissa håll...så mycket folk.

• sweetstreet

Tjippelipp Lappis!!!

Kul att någon av er firande svenskar tittar in här ändå på eftermiddagen! :)

Själv firar jag inte alls. Är på jobbet och det mesta är som vanligt.

Fast igår firade jag för jag fått ett anslag som jag sökt!!! Jehoooo!!!!!! Skitbra! Lön i 2 år!!!!! :) :) :)
    Så det var lite öl med några kompisar ute igårkväll.

Låter så himla spännande nu för dig Lappis gumman. Jag är alldeles pirrig av att vänta in dina resultat :? :? :?

• Lapinette

Sweet - innebär det att ni stannar i NY minst 2 år till? Har ni funderat något på hur länge ni ska vara kvar där? Har kompisar på andra sidan US, dvs i närheten av LA och där verkar det som om hon nu tycker att det skulle vara skönt att komma hem igen medan han vill stanna.

• Bröllopstokiig

Ursprungsplanen var att stanna här 3 år, men som det ser ut just för tillfället med våra jobb så tror vi båda två att det troligtvis kommer förlängas något. Hur länge är osäkert. Allt beror på hur det går med våra jobb. Vad vi hunnit åstadkomma efter 3 år. Nu har vi varit här ungefär halva den tiden och man börjar redan bli lite stressad över att tiden går så snabbt.

Jag kan tänka mig att stanna ett tag till efter våra usrpunglia 3 år, men in tehur länge som helst. Min man skulle säkert kunna stanna här hela livet om det gick. Han är inte alls lika pigg inför tanken att återvända till vad han tycker känns som en "mindre värld". Men men vi får väl se hur det blir när den dagen kommer. :)

• Lapinette

Tjohooo....boj pa ALstickan!

• Tinga

Lapinette - vad gullig du är som går in här "mitt i natten" och rapporterar böj på stickan! Jag ska verkligen hålla tummarna för dig den här cykeln!

Frejis - håller såklart tummarna för dig också! Hoppas att ni två står ut med att dela tummar!

Victory - jättetrist att tanten kom. Jag tycker att du ska "unna" dig att vara ledsen någon dag, men sen försöka lägga mensen bakom dig och tänka på det positiva istället; du känner din cykel bättre, så du vet när ni ska sätta in nästa "stöt" och ni har kommit igång med 6, så du kan känna dig tryggare i att det verkligen blir en "stöt" nästa gång. Jag vet att det inte alltid är så lätt att vara positiv, men om man lyckas blir tillvaron bra mycket trevligare. Rena fakta ändras ju inte vare sig man känner sig glad eller ledsen, men man får iallafall en roligare tillvaro om man är glad.

Själv har jag beräknad ägglossning i krokarna kring midsommar, så det är ännu länge tills det är dags för "tvångs6". Igår hade vi det iallafall av fri vilja, och det var trevligt.

• Liten med Mindre

Grattis Lapinette - då kanske gårdagens "sprut" har chans att göra lite nytta. Och så får ni roa er på semestern ikväll. :)

Själv tyckte jag mest att värmen igår var jobbig, det brukar aldrig inträffa. Fast en härlig huvudvärk kanske hjälpte till lite.

Hur som helst så var det trevligt att äntligen berätta för makens bästa vän med familj - så att även han får något att prata med. :D

Och därmed tog jag mig friheten att berätta för en vän som jag träffade på eftermiddagen - och jag fick utmärkt hjälp av henne att handla lite kläder som döljer pösmagen ett tag till. (När den riktiga magen kommer är det ju inget att dölja - men än så länge vill jag inte att fler ska gissa.)

Det var skönt att hitta fler att prata om det "jobbiga" med. Hon höll med om det som jag känner - i teorin är det superkul att äntligen ha fått till det och att vara gravid. Men i praktiken så känns det absolut inte så just nu. (Och på så vis är det skönt att inte berätta för alla, och slippa lite av "Åhhhh vad skoj - så underbart " kommentarerna, när det inte är så det känns.)

• Liten med Mindre

Hallå!?!? Är det bara jag som "jobbar" idag? :?

Lite ensamt...

Svar på tråden När märker man av det?