• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Vågar inte ens tänka på hur besviken jag kommer bli även om jag vet att en insemination inte ger så stor garanti. Jag sa till maken att det förmodligen ger oss 10 % mer chans och sen la han på 10 % för min kontraströntgen så då borde det bli 20 %. Vilket fall som helst... det blir IVF till hösten där ökar man väl chanserna med 30 % eller hur var det?

• Lapinette

Sitter här framåt natten och rensar min överfulla plånbok från kvitton. Köpenhamn, Paris och picnics här och där. Jag ser ut att ha haft rätt trevligt på sistone .

• Piggelin1

Hihi, gott att höra att du/ni unnar er en massa & har ett gott liv i väntan på att det ta sig. Vore hemskt om ni deppade ihop helt, bara grottade in er hemma & tyckte att livet var kasst rakt igenom. Efter vad jag läst förut, så verkar din man vara bra på att peppa & se saker positivt. Guld värt!
    Känner igen det från mannen min ism med att jag oroat mig en massa de senaste åren efter operationen jag gick igenom (då jag tog bort ena äggstocken) & nu också när jag tappade/tappat så mkt hår... Jag är ju frisk i övrigt, så det är ju mest psykiskt att det känns tufft att vara halvskallig - jag som egentligen var värsta kalufsen. Hur som helst, mannen är GULD värd när jag deppar ihop. Har flera ggr tänkt tanken att "tänk om detta hänt när jag var runt 20" eller för den delen också - GUD, vad skönt att jag inte är singel & behöver förklara mig för en "ny förmåga"... Mannen älskar mig, med alla mina skavanker Han var "definitly worth waiting for"!!

• Page

Helt otroligt hur spännande det är här. Jättegrattis Brudsommar, äntligen har lilltjejen tittar ut! Väntar med spänning på berättelsen.

Lapitette, vilken skum dag du måste ha haft! Håller min ena tumme hårt knuten åt dig och den andra till Frejis! Måtte det fästa denna gången!

Piggelin, hehehe, tänkte precis som du om detta hur snabbt midsommar nalkas.

Ha en trevlig nationaldag i morgon.

• sweetstreet

Piggelin!
    Skitkul att ni kommer en sväng till NYC!!!
    :)

Om ni har tid vore det verkligen jätteskoj att ses på en fika när ni är här!!!!! :) :) :)

Du kan maila mig på denna adressen så kanske vi kan höras lite mer om ert besök. Både gällande hotell och ifall ni har tid och lust att träffas.

sweetstreet_63@hotmail.com

• sweetstreet

Nenne din filur! Skoj att se dig i tråden!!!!!!! :D
    Länge sedan nu. Men du verkar ju må finemang och vara på G med allt igen nu! Hehe!!!!! :D

• sweetstreet

Lappis och Frejis!

Förstår att ni är otåliga. Sjlv är jag jäääääääätteotåååålig redan. Så jag kan inte ens tänka mig hur ni måste känna!!!!!

• Lapinette

Morgon i Stockholm och mannen gör sig redo för att åka till Sophiahemmet med sin "burk". Sen hoppas vi på en frukost tillsammans på balkongen innan det är min tur att åka dit. Det enda som oroar mig är att jag ännu ej fått böj på ÄL-testet. Så vi gör förmodligen inseminationen för tidigt?! Vilket fall som helst så kommer vi ju även försöka natrulig väg i helgen så vi får väl se...men så självfallet att man ska börja oroa sig redan.

• Frejis

God morgon!
    Tack för alla kramar och tummarna som ni håller för mig och Lappinette. Jag känner inte så mycket tilltro till min andra gång iaf och det är ju skönt så här långt. Vill inte hamna i det svarta hålet igen, särskilt nu när även läkaren lät positiv och jag tog ut alla sorger i förskott. Vi får se hur det går, säger skeptikern här.

Det blev en jättelång promenad igår och vi såg en massa luftballonger flyga över Gamla stan. Höll mig från vinet igår - simmarna får anfalla ägget i nyktert tillstånd. Det underlättade att maken var solidariskt :)

Lapinette, lycka till nu på Sophiahemmet. Gyn på olika sjukhus förhåller verkligen på olika sätt till böjen; känner mig frestad för att googla lite på nätet och familjeliv där folk vet det mesta för att reda ut det hela.

• Victory

Härligt vilken positiv stämning det varit i tråden på sistone!!

Brudsommar - JÄTTEGRATTIS till dottern! Ser fram emot att höra av dig!

Lappis och Frejis - vad kul att det rör på sig! Förstår att ni båda längtar till midsommar! Håller alla tummar jag har!

Själv befinner jag mig inte alls i samma lyckorus - tvärtom! Tanten kom igår... T.o.m. tidigare än beräknad BIM. Även om jag var inställd på det så är det förstås en rejäl besvikelse. Men jag önskade ju tidigare att hon skulle göra pinan kort så det var väl lika bra att hon kom nu än om en vecka. Om jag ändå ska försöka se nåt positivt så vet jag nu hur lång luteal-fas jag har, eftersom jag lyckades hitta böjen. Och så tror jag vi har kommit igång med 6andet så att det kanske t.o.m. går ännu bättre vid nästa försök. Men, men... faktum kvarstår att det nu är en låååång väntan till ÄL att "se fram emot". Jag går nog och gräver ner mig nu i ett par veckor och så kommer jag med 6-rapport vid ÄL!

*smyger ut igen för att inte förstöra den positiva stämningen...*

Svar på tråden När märker man av det?