• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Moppy: Jag kan förutspå könet redan nu med utgångspunkt från dina cravings!
    Berätta!

• Moppy

Alltså jag har faktiskt inga direkta cravings! Jag är sugen på det mesta som ajg alltid ätit, dock ej kaffe lika mycket som förr. Jag är inte heller så sugen på fisk, hellre kött. Och när jag mådde illa i början var jag sugen på sura saker som gröna äpplen... ?!

• Moppy

Lökig mat(!) kan jag dock bli lite sugen på, typ libanesisk mat med vitlök eller sallader med rödlök! Hmmm...

• A.M.

Oj - det var svårtydda cravings även för mig som är skaparen av Cravingsmetoden ...
    Jag tror dock på en pojke med utgångspunkt fr dina cravings!

• A.M.

Pojke=nyttig mat, grönsaker och frukt
    flicka=onyttigheter som bullar och bakverk, stabbig mat som t ex smörgåsar

• Moppy

ja jag är inte sugen alls på kakor och annat, hellre äpplen och annan frukt och grönsaker som t ex kronärtskockor (har ätit en massa kronärtskockor på senaste tiden..) kanske blir en liten grabb då ;)

• Liten med Mindre

Hmm...undrar om jag väntar tvillingar? :) Gillar (just nu) frukt, tyskt surdegsbröd m ost, emellanåt kanelbullar, sallad, kött, räkor men inte fisk.

Är inte alls lika sugen på glass och kakor som vanligt, eller choklad. Fast ibland kommer ju det suget med. Mest av gammal vana tror jag...

I illamåede veckorna (när det var som värst) - ville jag ha gröna päron och twister-glass. Men sen har bara päronen stannat. :D

• Storasystern

AM jag vill också vet kön på bäbisen!!! Kan du titta i kristallkulan åt mig??? ;)

Svårt kanske, för jag har inte heller några direkta cravings... Hellre kall mat än varm... Inget illamående i början, så inget att gå på där... Hmmm, jag var mer sugen på salt än sött i början, typ chips som jag normalt sett inte är sugen på.

• Liten med Mindre

Kronärtskockor lät gott - det var länge sen. (färska då) Tyvärr ser de så trista ut på vår ICA, så jag tappar lusten igen.

Sparris brukade också vara gott - men det går inte hem längre.

Och i vanliga fall är jag den som ratar hamburgerbröd och väljer pitabröd när vi ska äta burgare hemma. Härmodagen var det tvärtom. :D

• Liten med Mindre

Ge mig lite tips förresten, ni som äter kronärtskocko. Vad har ni till?

Smält smör och citron? Annat?

Svar på tråden När märker man av det?