• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Liten - maken serverade fyllda kronärtskocksbottnar när jag fyllde 30. Han hade hittat ett recept på fyllning av gräddfil, hackad rödlök och stenbitsrom!

• A.M.

Liten: Låter mest som en kille ... men det där med brödet ... Kanske tvillingar ja!
    Storasystern: Men du har ju inga cravings! Fast det som du anger pekar på kille!

Till kronärtskocka är mjukt smör det godaste. Alternativt bara balsamvinäger + flingsalt.

Nu ska jag snart packa ihop datorn och gå och titta på brudklänning ...

• A.M.

När jag väntade sonen var kylskåpskalla äpplen samt grön paprika och hela salladshuvuden hörnstenarna i min kost. Och nu senast när jag väntade Livia var det rostat bröd med smör som jag bara var tvungen att få ibland.
    Och då snackar vi cravings av värsta sorten - jag kunde få ont i spottkörtlarna under tungan om jag bara tänkte på rostat bröd + smör ... För att inte tala om salladshuvuden

• Storasystern

AM, låter jobbigt med sånna cravings... Får se om jag utvecklar några??? ;)
    Lycka till med brudklänningstittandet!

• mugglesfan

Det har varit dåligt med cravings (finns det inget bra svenskt ord?) i tråden. Det enda jag har känt var ett stort sug efter havregrynsgröt i v7, när jag var så hungrig. Mannen var tvungen att köpa hem mer havregryn men just då så slutade suget (är det inte typiskt?!) så det paketet är nog fortfarande oöppnat.

• Tinga

Muggles - jag slog upp craving i Wordfinder, och fick följande förklaringar: begär, åtrå, längtan, sug. I mina öron låter sug som den bästa översättningen i det här sammanhanget.

• Liten med Mindre

Muggles - havregryn är gott till både smulpajer, kakor och chokladbollar. :) Hemma går de åt snabbt!

• Tinga

Muggles igen - skulle du få sug efter chokladbollar kan ju havregrynen komma väl till pass där istället!

• mugglesfan

Igår var det förresten en av killarna (i ett av de paren som varken väntar barn el har barn) som tog mig på magen. Han är en bekant på den nivån att vi kramas när vi ses men han skulle aldrig ta mig på magen i vanliga fall. Nåja, det var inte så hemskt, han är ju ingen total främling iaf Men det känns lite skumt ändå. Men symboliskt är det väl barnet de klappar så man får väl se det som en gullig gest...?
    Har hört lite internt skvaller om det paret att hon vill ha barn men inte han (de är förlovade och äger ett hus). Måste känts lite jobbigt för henne med 4 gravidmagar...

Svar på tråden När märker man av det?