• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Vänner,

låter onekligen inte helt ultimat.
    Svårt det där med värme. Man kommer ju liksom inte undan. I kyla kan man ju klä sig varm men det är svårare med höga temperaturer.
    Här har ju alla luftkonditionering (iallafall nästan överallt) så då känner man ju inte av värmen på samma sätt inomhus. Men ute kan det ju såklart bli hemskt.

• Victory

Äsch, här blir man ju bara sugen på chokladbollar...

Tinga: Jo, jag deppade i en dag och nu har jag gått vidare! Roligare att vara glad och tänka positivt (men det kan vara svårt ibland). Nu kan jag i alla fall dricka vin på midsommar! Och du - vi har nog ÄL ungefär samtidigt...

Muggles: Nej, det var definitivt ingen nidis!

• A.M.

Hejhej igen! JAg hittade en klänning i första bästa affär jag gick in i ... vad är oddsen för det!? Har lagt undan den till i morgon då jag ska bestämma mig definitivt.

JAg säger Chokladbollar. Hårt drillad av min radikala mamma (som påpekade att det faktiskt inte ingår neger i receptet men däremot choklad).

Och Vänner-fan: Förlossningar kan gå fort också. Som för Brudsommar, och för mig. Fösta värken 01.11 - Livia ute 09.37. I och för sig med hjälp av sugklocka, men det var ju bara sista rycket ... Fast jag har hört av en trebarnsmamma med olika långa förlossningar att det liksom är samma mängd smärta - fast utspridd på olika lång tid.

• viktualia

A.M. - men du får ju inte vara så där hemlighetsfull! VILKEN klänning märke/modell var det?? *nyfiken värre*

• nenne78

hallå i cyberrymden! Intrssant diskussion angående bollarnas innehåll. Jag säger nog N-ordet fast jag inte tänker på själva ordet. Ungefär som att säga Mariekex fastän det inte innehåller någon Marie (vad JAG vet - nu blev jag osäker eftersom jag inte brukar läsa innehållstexten). Fast sen skäms jag och säger chokladbollar.
    En kompis kompis skulle köpa en sån på ett fik där det stod en mörkhyad person bakom disken, så hon fick panik att hon skulle säga fel. *viskande till sig själv* Jag får inte säga negerboll, jag får inte säga negerboll..." Till slut när hon var framme i kassan så bad hon om en chokladneger. Inte mycket bättr det. Men han tog det bra och gapskrattade medan hon sjönk ner till underjorden.

En oerhört viktig fråga: (och jag tror bestämt att Liten med mindre kan hjälpa mig med detta). Jag har förärats en DELFIN i tidig födelsedagspresent av min man (han ska ju jobba borta framöver). Och eftersom jag vet att man inte ska träna sån där vibrationsplatta om man är gravid så dök följdaktligen frågan upp: om man nu skulle bli på tjocken - kan man fortfarande kela med sin batterikärlek eller får man durra själv?

Sug på den!

• nenne78

för övrigt är jag MYCKET imponerad av dess effekt - mycket mjukare och följsammare än min förra. Maken är helt fascinerad med...hihihi!

SNIGELSPÅR! Bäst för honom att han komemr hem snart.

• nenne78

nähä tjejer, nu ska jag ut i solen igen och handla lite grejer till min fänkålssoppa med rökt lax till middagen. Hoppistuds vad jag gillar tiden mellan hägg och syrén!

• nenne78

synd att man får sån ceriserosa färg bara ocha tt jag aldrig blir brun.
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

• viktualia

Stackars Nenneskrutt!!! Du kan få låna lite brun färg av mig!

den där soppan lät som en höjdare!!! *avis*

• nenne78

Ska leka dödsföraktande friluftsmupp (du och jag, Vickan! )i helgen då jag ska gå en 2-dagars kurs i forskajakspaddling. Fick smak för det på min möhippa...
    Ännu ett bra sätt att fördria tiden på tills BIM, men jag tror inte att det blev någon prickskjutning den här gången heller. Frågan är ju - ni som vet - hade ni "äkta" symptom INNAN ni kissade + eller dök de flesta upp efteråt, dvs ju längre tiden gick? Vad nu dessa symptom är... men typ större tuttar, äta scotshbrite i smyg...

HÅHÅÅÅÅ! Ska jag ensam få fylla en hel sida i tråden?!?! Det var inte igår...

ha det så bra allihopa, vi hörs snart igen. Förhoppningsvis.

Svar på tråden När märker man av det?