• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Heeeeej Nenne!!! :D

KUL att du hänger här med oss igen! :)

Haha! Skrattade gott åt din kompis! Sådant är såååå himla typiskt. Om man verkligen inte FÅR säga fel ord så händer det bara för att man tänker alldeles för mycket! :D

• sweetstreet

Forspaddling låter skitskoj!!
    Har aldrig testat själv. Bara paddlat havskajak. Men det vore skoj att prova fors också. Även om jag tycker det verkar väldigt äventyrligt. Havskajak känns i sammanhanget som rena pensionärsmotionen! ;) :D

• sweetstreet

A.M

Så en liten 3:a är på planeringsstadiet!!!! :)

Och brudklänning sådär snabbt! Det är ju kanon! :) :) :)

Själv var jag ute och letade i två dagar och det var ca 2 månader innan vårt bröllop. Men här i USA (där de är helt galet bröllopstokiga!!) så var alla helt förskräckta över hur sent ute jag var. "Det tar minst 3-6 månader att få hem klänningen" fick jag höra överallt.

Men jag hittade ändå en som jag verkligen gillade och som inte ens var särskilt dyr. Iallafall inte med tanke på vad de KAN kosta. Och då var det ändå en "designklänning" (Wera Wang). Tricket var att det var en "Bride's maids dress", men eftersom den var vit så ser den ut som en brudklänning. Haha! Det kändes jätteskönt att inte lägga ner så mycket tid o energi som alla gör här. Jag hade blivit galen!!!!!!!! :o

• sweetstreet

Det knäppaste var verkligen det att jag ville ha något enkelt. Inget rysch o pysch. Det är inte min stil alls. Kan tycka det är fint på andra men skulle själv bara känna mig förskräckligt utklädd.

Men när man sa detta i affärerna så visade de alltid upp "de enklaste modellerna", men det var alltid sptsar, miljoner pärlor, volanger eller annat på de också. Så jag förstod inte riktigt hur de "inte-så-enkla" modellerna skulle se ut. Tills jag fick se en tjej som provade en sådan. Ihop med slöja och tiara. Shit !:o Snacka om Disney-prinsessa!!!!!!!! :o :o :o

EN expedit blev t o m till slut sur för att jag fortsatte säga "hm, kanske ännu lite enklare..." för varje klänning hon plockade fram. Till slut frågade hon om det verkligen var en brudklänning jag ville ha.

Oj!

• Vänner-fan

A.M.

Du skrev att man kunde mata urpumpad mjölk med en kopp. Är det nån speciell kopp eller är det kopp som i t.ex. kaffekopp?? Är ännu ej helt bevandrad i all baby-terminologi...

Vi upptäckte förut att vår lägenhet håller 29 grader. Herregud, vi kommer inte stå ut här om det blir en varm sommar. Imorgon ska jag ringa en kompis och höra om erbjudandet om att låna deras sommarstuga står kvar...

• sweetstreet

vänner,

kanske kan en eller ett par fläktar hjälpa lite????

• mugglesfan

Oj då 29 grader! Det är inte skönt för vuxna heller. Vi har en ganska kylig lägenhet har vi upptäckt, vilket är bra nu (hoppas det inte blir för kallt i vinter bara, jag som är frusen av mig).

• A.M.

Vänner-fan: Jag menar en matningskopp (fast de kanske heter något annat) som ser ut som en liten såssnipa ungefär ... Tror de finns på apoteket?

Jag tycker Sweets tips om fläktar låter som en strålande idé! Nu måste ju kunna vistas hemma också - även om ni kan låna en sommarstuga.

Lycka till med bebisprinsen i värmen! Vet hur det kan vara - sommaren då min son föddes var supervarm. Han ammade dygnet runt i två månader, gick upp ett halvt kilo i veckan och hade jätteont i magen av allt ätande. Så här i efterhand önskar jag att jag hade vågat ge honom lite vatten emellanåt - för att skona hans mage och mina bröst lite grann ...

• Tinga

Nenne - jag känner också igen det där din kompis råkade ut för! Man tänker tvångstankar och sen gör man just det man inte fick. Knasigt! Hade man bara slappnat av hade det säkert gått mycket bättre.

A.M. - vad kul att du redan hittat en klänning! Min erfarenhet när det gäller klädinköp är att om man hittar något man gillar kan man lika gärna köpa det direkt, för man hittar i princip aldrig något som är bättre.

Sweet - jag känner verkligen igen det där med problemet att hitta en enkel klänning. Det slutade med att jag fick min klänning uppsydd, just för att jag inte ville ha en massa tjafs med spetsar, pärlor och paljetter. Den enda "snutteftergiften" var klädda knappar i ryggen.

Victory - då får vi hålla varandra i handen när ägglossningen närmar sig! Jag är lite osäker på exakt dag när nästa infaller för min del, för sist började rejäla menssmärtor den dagen jag förväntade min mens, men själva blödningen började inte förrän tre dagar senare, så jag vet inte riktigt hur jag ska räkna. Förmodligen är det när blödningen inträffade som är första dagen i den nya cykeln. För säkerhets skull tänker jag iallafall testa med ÄL-stickor redan inför första tänkbara dagen. Det är tisdagen den 19 juni, och ÄL bör vara på plats senast på midsommarafton. Isåfall kan det bli en utlandstillverkad bebis, flr dagen före midsommarafton beger vi oss till Californien på semester. Tjoho! Hoppas verkligen att jag kan koppla bort tankarna på BIM sedan, och verkligen njuta av resan.

Svar på tråden När märker man av det?