• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Skönt att höra att du mår bättre nu Snartis!

Och det låter ju jättebra att FUB kursen var bra med en BM som ni verkar gilla! :)

• sweetstreet

Mugglan!
    Jag vet hur det är at jobba när andra är borta. Inget kul. Särskilt inte när vädret är kanon.

Men du får trösta dig med att det inte är så längre kvar innan du faktiskt ska lämna jobber för en ganska lång tid! :)

Förresten så har inte Piggelin mailat mig. vet inte ifall hon inte såg mitt inlägg eller om hon bara inte haft lust eller tid.
    Du får gärna maila henne min e-mailadress om du vill. Och tala om att hon gärna kan höra av sig till mig via mail så jag får veta mer om deras NYC-resa. För det vore så skoj om man kunde ses på en kaffe eller så!!!! :)

• sweetstreet

Förresten tjejer!

var rädda om er i solen!!!!!!!!!!!!!

Visst är det härligt att vara i solen men skydda er! Även om man har superpigment och nästan aldrig bränner sig (typ jag själv) så är det viktigt att skydda sig. Hudcancer kan man få trots bra pigment tyvärr. Och just nu är ozonskiktet väldigt tunt!!!

Själv smorde jag aldrig in mig när jag var yngre eftersom jag aldrig brände mig. men nu försökr jag göra det. Och eftersom maken har världens sämsta pigment och vi bara har solskydd med "hans faktor" så smörjer jag oftast mig med den. Men blir brun ändå. trots att det är SPF 30.

Blev mycket mer varsam med solandet sedan jag doktorerade i tumörbiologi. Usch! Man vet verkligen hur skadligt UV-strålning är nu!!! :(

Men det är ju härligt också! Så man ska verkligen inte hålla sig undan, men tänk bara på att vara måttliga! :p

*mamma Sweet har tjatat klart* ;)

• sweetstreet

Nu ska jag själv dra ut i värmen.... Mot jobbet! :)

ha en härlig helg nu tjejer!!!!!!! Ta vara på sommaren i Sverige!

• Liten med Mindre

Ja söta mamman - vi ska smörja oss. Ska inhandla bra grejor till ansiktet idag. :)

• A.M.

Hej Sweet! Och alla andra. Nu är klänningen inköpt! Det blev den jag provade första av alla. Elfenbensvit, lång och slinkeslankig med en halterneck av veckad chiffong. Och en rad med strasstenar under bysten.

En punkt att bocka av! Skönt!

Hoppsan - jag glömde visst helt att jobba idag... Var på skolavslutning i sonens skola först. Tycker fortfarande inte att det blir sommar på riktigt om man inte fått stå ock skråla med i Den Blomstertid. Men nu är det sommar!

• Liten med Mindre

Grattis till avslutad shopping då AM. Jag tror säkert den blir jättebra, även om det inte var det du tänkt på från början.

För min inre syn ser det i alla fall sofistikerat och superelegant ut. :)

• mugglesfan

AM: gött, så skönt att ha klänningen inköpt!

Sweet: Piggelin har varit bortrest så det är förklaringen. Ska hälsa henne att hon kan mejla, ska träffa henne idag!

• mugglesfan

Puh, har tagit mig igenom 97 sidor och är nu inne på sid 17 (av 56) på nästa presentation. Det blir korvstoppning för de stackars eleverna!

• Piggelin1

Sweet!
    Jag har absolut inte glömt dig, men varit bortrest i några dgr & kom hem runt lunch idag! Bara inne jättesnabbt & såg de allra senaste inläggen, däribland ditt Ville bara säga att jag hör av mig under helgen, om jag lyckas slita mig från det helt underbara sommarvädret!!!
    Måste iväg igen! Ha det så gott så länge!!

Svar på tråden När märker man av det?