• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Och Sweet håller med dig - inte lätt att hitta en enkel klänning. Nu vill jag ju dessutom ha en ganska kort (knä) och urringad skapelse. Den jag hittade igår var lång och inte urringad men fin i alla fall. Måhända orkar jag inte springa runt mer i värmen utan tar den. Problemet är bara att mannen inte verkade heltänd på den ...

• Liten med Mindre

Godmorgon Muggles och tråden!

Börjar bli på lite bättre humör efter extra frukost och lite tråd-läsning. Kanske orkar jag snart starta om datorn för 5:e gången, och se om jag får med alla bibliotek då. :[

Sov illa, med kisspaus varje eller varannan timme. *mutter* Några droppar åt gången. Så humöret var inte på topp imorse.

MEN - vad ser jag - Nenne har blivit djurvän! :) Jag tror säkert inte att det är någon fara att leka med djuren om du blir gravid.

Antar att man inte ska träna vibrationsplatta för att det kanske frestar på höfter, ligament, senor och annat? Men leksaksvibrationer är nog såpass lokala att inte hela du skakar sönder tror jag.

Gissar - att känner du att de förmodligen ömma gravid-brösten skakar och gör ont av att leka med djuren så ska du nog låta bli. :D

• A.M.

Men jag tänker INTE bli en Bridezilla som håller på och mal om klänningar hit och dit. Så nu stoppar jag mig själv!

• Liten med Mindre

AM - jag köpte första klänningen jag provade, som jag kom i. :) Gick ett varv i de butiker jag hann med, och sen tillbaka och köpte den första innan rean var slut. Fast då hade jag hunnit prova klänningen 3 gånger. :D

Vänner - kan man inte pröva att sätta en liten lätt fuktad mössa på huvudet på prinsen? Eller ett par fuktiga sockor? Det brukar svalka bra. Eller det kanske inte är bra att låte bebisar vara fuktiga på det sättet?

På den tiden jag var dum nog att springa ute i hettan brukade jag blöta huvudet och tröjan innan jag gav mig iväg. I lägenheten i Linköping blev det så varmt att datorn slocknade flera gånger (sommarjobbade hemifrån). Och då hade jag ändå norrsida.

Tinga - det låter som om ni har en härlig semester planerad!

• Bröllopstokiig

God morgon tjejer!

Här är en trött tjej! Haft förvärkar halva natten och inte ens medecinen hjälpte! Men det vågar jag inte tala om för min make. Shit vad jag är slut. Bebisen vaknar ju av allt med... jag var ute och promenerade igår i det fina vädret, det skulle jag då rakt inte gjort. Att det krävs så lite... Så nu har jag varit upp sen 04:30, skit skoj - NOT - .... och sovit typ 3H totalt.

Idag ska jag fixa inför en möhippa i morgon, till en tjej som jag inte känner så jätte väl... snacka om att jag inte är sugen på detta, men hade det varit jag som skulle gift mig så blir man ju ledsen om inte folk kommer eller ställer upp. Tycker synd om henne, hennes kompisar hoppar av en efter en, usch, hur kan man göra så 2 dagar innan, taskigt mot oss andra med.
    Hoppas de har en mycket bra ursäkt!

Ska smita till min vattengympa idag Busiga jag... tänkte ta det sååååååååååååå lugnt! Men den avslutas för säsongen nästa vecka och jag har redan betalt. Har 3 ggr kvar, så det känns lite onödigt att skita i det när man betalar 300:- per gång!

Satt hos min kompis i går o åt lunch, hon hade bjudit över en annan värninnan + bebis med. Jag blev påminnd om hur mycket vissa barn kräks alltså! Jesus! Hon kan ju inte göra annat än att amma, ungen spydde så fort hon ätit klart, så det var bara att börja om från början igen!
    Hoppas man får ett bajs barn i stället Spyor är inte min grej!

Nu ska jag sätta fart här, jag jobbar ju bara fram till lunch och sen ska jag hinna smita iväg ett ärende till hötorgshallen på min arbetstid med, så man slipper köa där vid lunch!

KRAM

• Liten med Mindre

Oj, jag tror din natt var värre än min Cicci. Var rädd om dig! Ta det lite lugnt så att Pick'n inte bestämmer sig för att det är dags att komma nu - så att du också får hoppa över möhippan!

• mugglesfan

Liten: har du kommit in i kissperioden? Vilken vecka är du i nu? V8-9? Jag hade en sådan period när jag kissade ca 4 ggr/natt och man blir ju rätt trött för man får liksom inte så mkt sammanhängande sömn. Om det blir för dig som för mig så går det ganska snabbt över efter några veckor, så håll ut! Numera kissar jag max en gång per natt och det är ju ok... Det blir väl värre fram mot slutet dock

Lät jobbigt Cicci! Nu börjar det nog dra ihop sig... Vem vet, vattengympa kanske är bra på det sättet att man får avslappningen? Om du tar det lugnt med själva gympan så...

• mugglesfan

Liten: du är fortfarande lite deppig också? Jag tror det kan vara oron som släpper lite efter v12, som orsakar det förutom hormonerna. Man vågar inte riktigt knyta an innan man sett att det kommer att gå bra och då är det inte lika kul att vara gravid. Jag tycker det är bra att man erkänner det dock, så att bilden av graviditet inte alltid är så rosenskimrande...

• Liten med Mindre

Muggles - normalt är det bara 2 gånger (ok, 1 ggn/natt som ogravid), men inatt blev det väl 4. Sover illa när det är varmt, vaknar av det eller att maken snarkar - och så vips känner jag mig kissnödig och kan inte somna om. Typiskt. Fast det kanske inte bara är värmen som gör det. Är mitt i v10.

Svar på tråden När märker man av det?